Gjest Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Noen bilder Fikk tatt av fordelingskassa før jeg tok kvelden
Gjest Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Har kommet en del pakker i det siste. Har en pakke/pall som ikke er hentet enda, med bakdør v.s, bagasjelokk, nye forskjermer, innerskjermer og diverse. Kommer med bilder når jeg får hentet dette også Ny bensintank og ny/brukt travers Powerflex, hjullager ++
Gjest Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Har fått hentet pallen med deler så kvelden i går gikk til tilpassing av front og forskjermer, blir sendt på lakkering før helgen en gang. Ok passform men måtte litt tilpassing til. Har fått fjærbeina komplette igjen, siden topplagra var med i den samme pakken. Fikk presset inn bærekulene samt bærearmsforinger. Så nå ligger forstilling klar til montering på bilen Blir å gå løs på bakstillinga neste, kommer ''nye'' bærebroer i posten en av dagene. Så skal få sendt disse + travers til pulverlakk så fort så mulig så jeg kan få begynne å montere powerflex, hjullager, bremsrør å diverse
Gjest Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Kom en pakke på døra i dag også, glemmer nesten alt man har bestilt! bl.a pakninger, oljefilter, bensinfilter, mansjetter til drivaksler bak, vannpumpe, diff olje, girolje og sorte hella lykter.
Gjest Skrevet Oktober 4, 2011 Skrevet Oktober 4, 2011 Holder på hver kveld men er ikke mye å ta bilder av. Mye pussing, sliping og vasking av deler. Fått vasket endel av motorrommet og slipt ned alle plasser der det er overflaterust, spessielt på de plassene platemutterne sitter. Travers og tannstang vasket og fått seg nye styreledd. Har fått pussa ned mesteparten av diffen, var mye rust. Så nå ligger den klar for ny olje, pakninger, simmeringer og drivaksler. Deretter ett strøk med lakk. Sendte dette + frontplata på lakkering forrige uke. Får de tilbake i løpet av de nermeste dagene Virker lite interessant med IX prosjekt her på forumet
Azeton Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Bruker du viskdodiffen? Anbefaler og bytte ut til en med lamell!
steinarn Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Moro å se en som blir "nyvøli." Akkurat ferdig med min 2DIX,ikke tatt motorrom og drivverk enda,Men ny bakplate,blekk i skjermer bak bakhjul,frontplate,framskjermer,de vanlige plassene for rust og renska innerskjerma for tectyl.Er godt å se den med ny lakk uten fargeskiller og maskeringsskjøter
Gjest Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Bruker du viskdodiffen? Anbefaler og bytte ut til en med lamell! Er original diffen til ix dette ja, altså viskosediff. Har ikke planlagt noe bytte enda, er mye annet som pengene skal gå til først. Men etterhvert kanskje Moro å se en som blir "nyvøli." Akkurat ferdig med min 2DIX,ikke tatt motorrom og drivverk enda,Men ny bakplate,blekk i skjermer bak bakhjul,frontplate,framskjermer,de vanlige plassene for rust og renska innerskjerma for tectyl.Er godt å se den med ny lakk uten fargeskiller og maskeringsskjøter Mye som blir gjort som ikke var planlagt, men når jeg så under bilen og i motorrom så klarte jeg ikke la være. Når jeg først demonterer så har jeg vanskelig for å sette sammen gammle/slitne deler igjen så da blir til at jeg kjøper nytt og får det 100%... Dyrt blir det, men bilen vil jo stige ganske mye i verdi sånn sett og ikke minst gøy å ha en bil der du har gjort det meste selv og vet hvordan ting er satt sammen og hva som er byttet
Gjest Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Fikk igjen bakstillinga og noen smådeler fra pulverlakk idag
Gjest Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 (endret) Fått gjort litt i helgen, sveist alt av rust som var igjen i fronten. Montert opp travers inkl motorfester. Og til slutt monterte jeg opp fjærbeinet på høyre side. Fjærbeinet på plass Med ny skive Travers oppmontert med motorfester og tannstang Endret August 7, 2018 av bjowii
e30 tic Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 Har ikke brydd meg om ix før, men når jeg fikk en selv ble det mer spennende, så følger med her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå