Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe... det er ikke meningen å kapre hele tråden her altså, men ble noe ivrig etter å spore opp disse kodene.

Fant en link hvor du kan taste inn DTC koder og få svar direkte

http://www.dtcsearch.com/

Og så fikk jeg sporet opp en epostadresse til en kar som påsto han hadde komplett liste over koder.

Så får vi se om han svarer da, og om det er noe vettugt han sitter på :)

EDIT: Fikk dette svaret 2 min etter å ha sendt sp. på epost:

Hi, I don't have the BM anymore but I may still have the codes. Will have a look tonight.

Så da håper jeg på et filvedlegg ila kvelden :)

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hei,

Jeg kjøpte dette fra kina, betalte vel 200 kr for det inkl frakt..

Jeg har bare ett ord ang dette produktet... Ubrukelig.........

Får håpe eBay-produktet er av annen kvalitet. Surt å bruke penger på noe som er totalt bortkastet...

Var fra ebay jeg kjøpte dette, men det kom fra kina/hopngkong.

Kvaliteten skal jeg ikke klage på, ser helt greit ut, funket uten problemer så lenge jeg fant en laptop med com port på, fikk kontakt med en gang og slikt..

Var bare det at jeg hadde håpt jeg kunne finne feilkoder og slikt, og klare meg uten verkstedbesøk, men det viste seg og ikke kunne gi slik info.

Har selv lett litt etter oversettelser, men gidde opp etter en stund.

Men hadde vært supert å samlet alle koder så det kan brukes til noe :) Kanskje det kan bli det billigeste diagnose apparatet jeg har kjøpt noen sinne som kan brukes til LITT :P

Skrevet

Dette er jeg også veldig interresert i å finne ut av. Tok diagnose på min E39 -99 med en kompis sitt utstyr, og det var antagelig PA soft. La ikke merke til hva det het, men ut fra skjermbilder jeg har sett på nettet var det ikke Carsoft. Har googlet øynene store og våte, men fortsatt ikke funnet noen god side som "oversetter". Fikk ut kodene i desimal og Hex verdier. En typisk kode jeg fikk var:

DME Dec: 18 Hex: 0012 Par.: 244/F4

Den siste der så interresant ut, men ikke hørt noe særlig om den før? Sabla dyr frakt!?

Skrevet

fraråder gt1 kopier fra kina..du kan komme til å rive av deg håret, med mindre du er en av de få heldige som får et sett som fungerer. (noenlunde, ingen har alle funksjonene som original gt1)

men forøvrig så er GT1 det beste å bruke, men man får litt lite igjen for det (i forhold til hva det kan) om man er "hobbymekaniker" eller ikke har mye erfaring med bmw og gt1

Skrevet

Mye riktig i det du sier der "e34_525tds" :) Om man ikke har over middels interesse og kunnskaper om hvordan det fungerer så er det litt vanskelig å sette seg inn i. Jeg har så langt vært heldig med min Kina-versjon av Gt1..eneste jeg skulle ønske var at overføringen var trådløs mellom gt1 og pc.

Skrevet

Carsoft sin interface synes jeg fungerer utmerket, kanskje litt treig til tider.

Har fått den til å fungere sammen med BMW DIS også, som forøvrig er et fantastisk program.

Litt knot å få det til, men det går om man har litt over middels datakunnskap.

Skrevet
Hei!

Jeg fant dette BMW diagnoseverktøyet på Ebay og lurer på om noen veit om dette kan brukes på en E39 ? Noen som har erfaringer ? Er dette utstyret klart til å brukes eller må en ha software i tillegg for at det skal kunne fungere ?

http://cgi.ebay.com/BMW-SCANNER-PA-Soft ... 4151ab7ec0

gxq2vedoemaybg7jngwm.jpg

har du i det hele tatt lest den annonsen? :lol:

This interface works on all BMW E38/E39/E46/E53/E83 upto 2004

E38 - 7 Series

E39 - 5 Series

E46 - 3 Series

E53 - X5 Series

E83 - X3 series

Skrevet
Du har ikke hørt om BMW sitt eget diagnoseutstyr ? :roll:

Joda, veldig taknemmlig hvis du poster link til hvor man får kjøpt det for en 1500-2000 Nkr.

Ja det skulle jeg likt å vist også :P I mitt tilfelle ser jeg ikke på 5000kr for slikt utstyr som noen dårlig investering..men det er meg. De pengene tjenes fort inn igjen

Skrevet

det er vesentlig mange flere mangler enn trådløst.. du har ikke "measuring systems", men dette blir først et problem når du finner ut at det er en HAUG av testmoduler som dermed ikke lar seg gjennomføre..

men for all del, det kan fungere greit nok. spesielt om en ikke forventer så mye mer enn en god feilkodeleser..

Skrevet

Har selv sett på GT1 fra kina, men som nevnt over, er jeg litt skeptisk på å bruke $400 på noe som kanskje ikke funker :?

Jeg liker og ha slikt utstyr tilgjengelig, hadde noe til Volvoen som funka veldig bra, fikk opp alt av feilkoder, og kunne slette de, samt slette service lampe osv.

Det var en enkel kabel, kjøpt fra finnfeil.no.

Virker som det er litt mer avansert å finne noe brukelig til Bmw :?

Har sett på mange forskjellige versjoner, men veldig usikker på hva som er verdt å bruke pengene på :shock:

Skrevet
det er vesentlig mange flere mangler enn trådløst.. du har ikke "measuring systems", men dette blir først et problem når du finner ut at det er en HAUG av testmoduler som dermed ikke lar seg gjennomføre..

men for all del, det kan fungere greit nok. spesielt om en ikke forventer så mye mer enn en god feilkodeleser..

Kjøpte det fordi jeg trengte progman

Skrevet

akkurat til progman fungerer det overraskende bra :)

skal man ha kina gt1 så anbefaler jeg ihvertfall å kjøre fra en ibm. ikke vmware.. er vanvittig ustabilt, selv om jeg hører om tilfeller av folk som får til dette og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...