Gjest Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Er det noen her som har prøvd seg på å pusse opp felger? Har en del sett liggende som skulle hatt seg en ny runde med lakk. Tenkte å ta dette selv da eg har tilgang på blåseutstyr osv, men lurer på om det er noen som har noen gode tips på hva en bør gjøre og evt hva en ikkje bør gjøre? Hvilken type lakk er det som er å anbefalle? Takker for alle svar!
Odd-M Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Pulverlakkering er å foretrekke. Slitesterk og tåler mekaniske påkjenninger bedre enn vanlig lakk. Går fint med vanlig billakk, men er mer sensitiv for skader, bl.a. ved omlegging av dekk. Glassblåsing skal gi en finere finsih enn sandblåsing.
SweetBMW Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Ikke sandblås felger har jeg fått beskjed om av felgfolk. Pga sanda kan lage ujevnheter i felgen og faktisk gjøre den skeiv..... Jeg har brukt Torshov felglakk på mine felger....
carlhaakon Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Hva med og brenne av lakken da? snakka med en lakkerer som sa jeg måtte prøve det i stede for sandblåsing. noen som vet noe om dette?
SweetBMW Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 matt ned med sandpapir bare.. skakke mye til før du får heft? jeg pussa ned hele felgkanten med 400 papir. og det sitter som faen...
carlhaakon Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 matt ned med sandpapir bare.. skakke mye til før du får heft? jeg pussa ned hele felgkanten med 400 papir. og det sitter som faen... jeg må ha alt rent da felgene er litt kant kjørt var samme sak som de putta felga inn i når de skulle pulverlakeres tror jeg. så brant de bare av lakken.
Gjest Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Aha, så du bør ikkje /trenger ikkje sandblåse de altså... Har oså hørt at det er veldig lett å få ujevnheter ved blåsing om en ikkje er forsiktig. Mulig eg skulle prøvd det først da, bare finne en farge eg vil ha først. Slik felgene ser ut nå kan de uansett ikkje bli så mye verre;)
baremats91 Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 jeg fikk en som driver med sandblåsing til å sandblåse felga mine, ble ingen ujevnheter der, eneste er at det blir grovt og man sitter igjen med mye sliping, om man ikke pulverlakkerer etterpå, da får man best resultat, og pulverlakkering er billig også
S.Arnesen Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 sandblåsing er på ingen måte farlig for felgene. Problemet er når folk som ikke har peiling på sandblåsing setter igang med veldig grov sand...
Gjest Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 oki, eg har ganske fin sand, men er ikkje spes rutinert Får bare gjøre eit forsøk og se kva resultatet blir da... Skulle eg fått det skikkelig måtte e nok fått noen som kan det til å jøre det for meg, ser det er ikkje så galen pris på det heller om man går til rette...
marius paulsen Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 fikk pris på sandblåsing/pulverlakkering i valgfri farge det kom ikke på mere enn 500kr pr felg. ikke noe jeg hadde giddet og drive med selv når det ikke kostet mere enn det
Gjest Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Mulig eg må sjekke opp litt her i Bergensområdet da, noen som kjenner til noen? evt pris osv? Blir jo nødt å vurdere pris opp mot arbeid ja.. hehe
baremats91 Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 jeg betalte 500 for sandblåsing og har fått pris på 3000,- på pulverlakkering av alle felger
Gjest Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 fikk pris på sandblåsing/pulverlakkering i valgfri farge det kom ikke på mere enn 500kr pr felg. ikke noe jeg hadde giddet og drive med selv når det ikke kostet mere enn det Hvor var det du fikk denne prisen? Mulig å få navn og evt nummer så kunne vi hørt på pris hos vedkommende?
HMW Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Det var billig... hmmm.. leverte inn 4 stk 19" felger i Askim og da fikk jeg de rettet og lakkert samt sår ble fikset. Det kostet 5000,- (dette var vanlig lakk ettersom jeg ønsket det for det rette utseende)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå