Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei godtfolk!

Jeg vurderer å kjøpe meg ny bil. Bilene jeg har "narrowed down to", er begge fra badsha her på forumet.

Problemstillingen min er som følger:

316: Veldig pen i lakken, kun en liten bulk bak høyre side som jeg så. Aircondition, sportseter i skinn, vinterlagret siste 2 år. og den derre "digitale" varmevelgerdingsen.

323: Større motor med omtrent 100% mer hester enn 316-en.

Jeg personlig føler det blir feil av meg å kjøpe en bil der eieren har tatt godt vare på bilen, ikke kjørt den på vinteren osv, for så å komme til å kjøre den på vinteren. Dessuten tenker jeg "Fankern, det er jo bare en 316".

Slik jeg ser det er ulempen med 323'en at den ikke har digge sportseter, og at den kunne trengt en opplakkering, samt littegrann rettejobb nede ved kanalen på høyre side. (Eller bare skjørt :P), men at fordelen er at den har en større motor. (Morro :D)

Jeg tror at uansett hvilken jeg velger, så kommer jeg til å angre på en eller annen måte, men sånn er det jo alltid. Man kan ikke få alt. (Med mindre man kjøper M3 :D)

Men poenget med denne ticketen er jo: Hva mener dere?

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du skriver ikke hvilken generasjon 3'er det er da.. Men tipper E36?

Paradosket er nesten alltid med 3-serien at de bilene med m-pakker og sportsstoler etc nesten alltid er 316 og 318,da de kompenserte for liten motor med litt sporty utstyr da bilen var ny. (ja,de er/var dyre nye,så dem med motor er enten kjøpt av eldre folk m penger eller bilinteresserte folk m penger od de eldre vil ha komfort og automat...)

316 m sportsstoler vil se og føles sporty ut i 60-sonene og stillestående, 323'en vil være ganske sporty i bruk. Spør deg selv enkelt nok;

Hva slags bil trenger du, hva slags bil har du lyst på,hva slags bil har du råd til å vedlikeholde?

Kjøpsprisen er bare starten på bilholdet vettu. ;)

Skrevet

Ville uten tvil valgt 323en. Gøy med utstyr, men greit å kunne holde følge med trafikken også. :wink:

Sportseter er billig å ettermontere.

Skrevet

Jeg ville også snart enten kjøpt en bil,eller gått hen og funnet en japansk plastrakett med bakhjulstrekk (om det er det som holder deg på bmw-siden) da jeg leste igjennom de forrige trådene du la ut i vinter om nøyaktig samme sak...

Mercedes 190E fra tidlig 90-tall med cosworthvinge,kappede fjører og hjemmelagde tribaldekaler kan anbefales...

Skrevet

Legg ut noen bilder da ? Motor er somsakt ikke alt. Km stand årsmodell ++

Å rapportere E24Bimmer628Csi ble jo bare lol. du skriver jo den ene er en 316 ( da tenkte han nok på e30 siden du ikke skriver årsmodell ) og da er motorkoden m10

forresten modell er 316 bilen ? vis det sitter m40 i bilen er ikke bilen værd pengene

Skrevet

Kommer jo an på pris forskjellen,alderen på deg (forsikring) å vedlikehold på bilene,greit det er 68hk mere ca - di som er på beite,er jo rimelig skjelden man kjører hardt når man kjører til vanelig egentlig (men er jo noen untak).Men ville nok godt for 323i hvis den ikke var alt for ille,316i er greit til små turer å by kjøring,men langturer er jo litt mere hk et stort +.

Skrevet

Den 316 skulle vært j..... strøken og den 323 skulle sett utrolig stygg ut før jeg hadde valg 316 framfor 323! Nesten så jeg hadde nøyd meg med sykkel, vet liksom ikke hva som er værst! Strøken bil MEN det er en 316 eller en romvesenstyla neonbelyst 5 farga 323 med eget kraftfelt! :twisted::mrgreen:

Skrevet

Beklager at jeg ikke skrev hva slags karosseri det.. Men ja, selvfølgelig(!) er det E36 :)

316i er en 98 mod, 323 er en 96 mod.

Wacman:

>Mercedes 190E fra tidlig 90-tall med cosworthvinge,kappede fjører og hjemmelagde tribaldekaler kan anbefales...

Haha :D Høres jallamekk ut :P

Fredrik90: Neon ja, takk for tipset ;) Alt som mangler da er ei vinge, så kan je flyyy :P

Skrevet

Ahh! 98 modell 316 ja (M43), det er en god motor. Modern har det i sin E36. Registerkjede og en generelt bedre topp. Går greit på bykjøring funker helt topp, men så fort du drar ut på landeveien og skal foreta forbikjøring, da sliter man.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...