carida Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Har hatt båten min tilsalgs en liten stund og har nå fått et bud med innbytte i en Z3 roadster 1996 modell. Ser på finn at prisen på disse varierer veldig og er usikker på om prisen mannen oppgir er oppnåelig. Skal sies at z3 er altfor liten for meg, må derfor selge den omgående om handelen blir aktuell. Han oppgir at denne er stasjet med bodykit og understell til 3,2 og at det er derfor han forlanger den høye prisen... Lenke til annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23836407
hagenisse Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Til å være første årsmodell med den kjipeste motoren er det jo veldig dyrt - til tross for lav kilometer og et skikkelig gromt utseende.
Fredrik 90 Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Også var det jo den gromme 1,8 litern også, like spennende som en pakke knekkebrød! Men pen det var den jo, men er den verdt båten din! Skal selv selge en Daycruiser og har blitt tilbudt alt fra gamle Chrysler Voyager diesel til MB S500 som delebetaling
carida Skrevet August 31, 2010 Forfatter Skrevet August 31, 2010 til sammenlikning kan båten ses på autodb med søkekode:1030835 Har priset den lavt i forhold til takst ettersom båtmarkedet er tungt og at det er problemer med temperaturen på motoren (antar det er groe i kjølevannsinntak).
Deep Dish Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 http://bat.autodb.no/autodb/view.wa2?Ad ... 1282466428
Fredrik 90 Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Hadde Z3en hatt litt mer motor så synes jeg at ett bytte hadde vært en grei deal! Men stor båt med Dieselmotor og bo muligheter er jo absolutt ikke noe dårlig kort å ha på hånden
carida Skrevet September 4, 2010 Forfatter Skrevet September 4, 2010 Stor båt med dieselmotor er nå byttet bort i Z3'en med noen håndpenger i tillegg. Skal ikke beholde denne bilen så den skal selges eller byttes i mindre båt.
Gunnar Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Nå er jo byttet gjort, så liten vits å dvele med det, men må si jeg stiller spørsmål ved det du skriver om båten din og pris. Du skriver at den selges 150.000,- under takst - da burde det vært NULL problem å få kontanter rett i hånda nærmest på timen. Det er jo nesten halv pris. Men det er tydeligvis ikke så enkelt, så da må en heller stille spørsmål ved hele takstsystemet. En takst er ikke verdt noe som helst hvis ikke markedet er villig til å betale mer enn halvparten...
carida Skrevet September 4, 2010 Forfatter Skrevet September 4, 2010 Taksten er ok den, gjort av godkjent takstmann fra KNBF (kongelig norsk båtforbund). Problemet er at det er stillstand i båtmarkedet og for oss som følger med, er det stort sett de samme båtene som var annonsert ifjor som ligger til salgs nå. Iløpet av snaue to år med annonsering (fra 300000 og ned til 199000) har jeg hatt 3 telefoner. Når jeg så er på jakt etter en noe mindre og mer hurtiggående båt, gjelder samme reglene ettersom det er det samme markedet jeg søker i. Det vil da si at innbytteprisen på Z3'en er høyere enn ved et innbytte i annen bil for eksempel. Om takstmann er sløv skal jeg ikke uttale meg om, men forutsatt at båten skulle beholdes er nok prisen reell, markedet vil snu om man ser retrospektivt på det, men jeg gidder ikke å vente.
316 Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Skriver under på at båtmarkedet er merkelig nå. Man kan uten problemer prute flere hundre tusen.
jonr Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 du kommer værtfall ikke til å få 160 000 for den z3n det kan jeg garantere deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå