Just-turbodiesel Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 tja, veit ikke om jeg er for eller i imot, men i hvertfall en ting kan jeg si... dere tilbakestående 18-åringer som skal kjøre fort på hovedveier og utsette andre for fare... skaff dere et liv du kjører feil bil om du ikke kan ha det like deilig i 20 som i 100kmt. er jo ikke det, det står på. aldri hørt om Adrenalin kick du eller ? får jo ikke det i 20kmt uansett åssen bil du kjører Hester eller merke har ingenting å si i denne saken. får ikke adrenalin kick, sånt bør man vokse i fra seg i 16-års alderen. Dvs, rally kan jeg til en viss grad skjønne at folk syns er moro, hoppe rundt i 150 med trær helt inntil vegen.. men ellers så er det uforståelig, trudde folk vokste i fra seg sånt jeg men. Men er vel noe med hva man vokser opp med, jeg syns det å kjøre fort med bil var moro fram til jeg var 17.. sladda jo litt når jeg var 18... men jeg har vokst opp herjing på jorder, har kjørt jordebiler på hovedvegene og bur ved de to fineste rallyetappene i Norge.. kan akkurat når det passer meg kjøre gris der, men gjør det absolutt aldri, er vel 1,5 år siden jeg sladda sist er glad for at jeg ikke er en av disse kamikaze-pilotene som vraker biler i tur og orden. Mye mer moro med en blankpolert oldschooler som man kan cruise med på varme sommerkvelder. Liker rett fram-kjøring veldig godt da... type fra lyskryss til neste.. slik det ble gjort i gamledager med amerikanere! DET er stil det..
Simpel Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Adrenalinkick? Faen, kan ikke folk begynne med fallskjermhopping eller noe sånt istedetfor å ta seg ut på offentlig vei og forårsake sånne forslag?
Just-turbodiesel Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Adrenalinkick? Faen, kan ikke folk begynne med fallskjermhopping eller noe sånt istedetfor å ta seg ut på offentlig vei og forårsake sånne forslag? nettopp!
oddis Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Få adrenlinkick av å kjøre bil på en spesiell måte er rimelig normalt! Se bare hvor mange som stiller opp på banedager på Våler og Rudskogen. Jeg får snu på flisa og si at hvis du ikke har følt adrenalinkick i bil har du eid feil bil(er). Man bygger ikke grombil for å daffe i 50km/t, men for å kjenne akselerasjonen og måten bilen suger seg gjennom svingene på mens man hører en symofoni av motorsang.
Dirty Skrevet September 2, 2010 Forfatter Skrevet September 2, 2010 Så enig, kjenner suge i kroppen når man er 2-3 biler som jager nedover landeveien i vær sin m3 Huff å gøy ellers når jeg kjørte på nurburgring det var tidenes adrenalin kick
Fredrik Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Jeg er helt enig i at unge menn først bør kunne ta lappen når de er 23 år gamle. Jeg skrev om dette allerede for over to år siden og evolusjonen har ikke endret seg nevnverdig siden den gangen. viewtopic.php?f=9&t=12251&p=857900&hilit=killer*#p857900
DanielMK Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Er egentlig helt enig. Men er ikke enig i at det bør vere 23. Men 20 eller 21. Ser alt for mange 18-19 åringer som kjører idioter. Livsfarlig. Er selv kun 21 år gammel. (men har aldri kjørt idiot og aldri fått bot eller blitt stoppet.) Så du mener et er greit at kvinner kan ta lappen i en alder av 18 ? Ja det er greit noen er helt ville i trafikken når de får lappen., men tror du de er noe bedre når de er 20 år ? Tenk konsekvensene for de stakkars 18åringen, ferdig på skolen skal ut i jobb, får ikke jobb siden de bor på landet og det går bare 2 busser i døgnet. eller de har søkt læreplass som rørlegger, skal de sykle rundt til jobbene , henne skal de ha delene ? og vis de mangler noe skal de sette seg på mopeden å hente deler. Nei dette er faktisk det dummeste jeg har hørt på lenge Nei. Det bør gjelde likt for begge kjønn.
Fredrik Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Nei. Det bør gjelde likt for begge kjønn. Hvorfor det egentlig når kvinner er mye tidligere utviklet enn menn? Hvis du er smart har du trolig en god jobb og tjener bra. Mener du at mindre smarte folk skal tjene like mye av prinsipp?
Tom K Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Tja , når man leser mye av det som skrives her inne så tror jeg nesten jeg stemmer for 25 års grense
oddis Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Poenget er at det er umulig å iverksette. Da burde også gutter starte senere på barneskolen? Radikalt bedre opplæring (og trafikk som fag siden man går på barneskolen) er nok veien å gå. Man burde iallefall sko ferskingene med den beste opptreningen som er mulig. Bilbeherskelse var noe jeg måtte lære meg selv ved 'selvstudium' i egen bil på øde plasser, og slapp heldigvis å lære det på den hardeste måten, men slapp unna med å skli sakte ned i en grøft noen dager etter jeg var E30 eier. Etter den gang har det aldri vært noe incident. Opptrening i RWD bil uten noe slags ABS/ESP burde alle vært gjennom.
Fredrik Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Poenget er at det er umulig å iverksette. Da burde også gutter starte senere på barneskolen? Dette kommer helt sikkert også om noen få år, men først blir barneklassene delt opp etter modenhetsgrad og evner. Her i Danmark er barneklassene typisk delt opp i tre-fire mindre grupper som innholder 2-3 årstrinn med elever... alt etter hvor langt fremme de er rent faglig. Det har utviklet seg til rene pike og guttegrupper med gutta på de laveste nivåene. Read my word... det er mulig å skille mellom kvinner og menn når det gjelder bil og trafikk. Forsikringsselskapene er de første som ønsker dette konseptet innført fullt ut. All statistikk viser at unge kvinner idag er mer modne enn unge menn og slikt er godt nytt for politikerne. Skal vi tro at konseptet er innført om 5 år via EØS lovverket?
oddis Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Jeg blir veldig overrasket iallefall... likestillingssaken i Norge må falle fallitt da, tror du ikke? (og det kan også være positivt på andre områder for menn.. )
Fredrik Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Jeg blir veldig overrasket iallefall... likestillingssaken i Norge må falle fallitt da, tror du ikke? (og det kan også være positivt på andre områder for menn.. ) Jeg observerer forskjellene på 6-7 år gamle piker og gutter daglig iom. at jeg har en sønn som er 7 år gammel. Det er ingen tvil om at pikene er mye tidligere utviklet enn guttene. Interessant nok gjelder dette også på gymnasienivået. Jeg har en datter som er 17 år gammel og det er ingen tvil om at pikene er mye tidligere utviklet enn guttene. Gutta er tragisk barnslige i hennes klasse... selv jeg kan se dette. Jeg vet ikke hva problemet er, men jeg kjenner det ikke igjen fra min egen tid på gymnasiet. Forskjellene var ikke så store selv om det også den gangen var forskjell på gutter og piker. Mange forskere snakker om at uønskede pesticidier i vannet og maten gjør at unge piker blir utviklet for hurtig for tidlig. Et eller annet er helt galt, men jeg har ikke svaret.
oddis Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Og det sies også at midler i kosmetiske produkter forringer testoteronnivået hos gutter, slik at de prodsuerer østrogen! Vi må med andre ord begynne å gå rundt å lukte svette igjen, slik som vi alltid (i historisk perspektiv) har gjort Nå kjenner jeg ikke Danmark's samfunn, det gjør tydligvis du, så da lurer jeg på...er det Norge som likestilling er veldig hypet? For slik jeg ser det kommer ingen sjel i dette land (som styrer skuta) til å godta en slik lovendring. Da vil alle likestillingssaker bli er vits, tror du ikke?
Fredrik 90 Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Nei. Det bør gjelde likt for begge kjønn. Hvorfor det egentlig når kvinner er mye tidligere utviklet enn menn? Hvis du er smart har du trolig en god jobb og tjener bra. Mener du at mindre smarte folk skal tjene like mye av prinsipp? Jeg er ikke noen skarping, noe mine skoleresultater fra barne og undomskolen er tydelige tegn på! Men jeg har aldri vært redd for å jobbe og virkelig stå på, derfor så har jeg tross min alder kommet langt i arbeidslivet allerede! Om man har bra jobb eller ikke avhenger ikke om man er dum eller smart, men om man er villig til å stå på for å nå sine mål!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå