Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men dette kommer aldri til å bli gjennomført. Hvis de hadde snudd om på det, og sagt at menn over 65 ikke fikk beholde førerkort - Hva tror dere hadde skjedd da?

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det gjelder deg, tror du det nødvendigvis gjelder alle andre også?

Jeg har aldri kjørt noe mer idiot enn hvilken som helst 30-40-50 år gammel mann, og jeg er 22... Dette forslaget er latterlig, og det kommer aldri til å bli gjennomført.

Jeg tror selvfølgelig ikke det gjelder absolutt alle, men definitivt veldig mange!

Problemet er at de ikke forstår det selv.

I likhet med deg har jeg ingen tro på at det vil bli gjennomført.

Skrevet

Det gjelder deg, tror du det nødvendigvis gjelder alle andre også?

Jeg har aldri kjørt noe mer idiot enn hvilken som helst 30-40-50 år gammel mann, og jeg er 22... Dette forslaget er latterlig, og det kommer aldri til å bli gjennomført.

Jeg tror selvfølgelig ikke det gjelder absolutt alle, men definitivt veldig mange!

Problemet er at de ikke forstår det selv.

I likhet med deg har jeg ingen tro på at det vil bli gjennomført.

Det gjelder sikkert en stor prosentandel, men jeg har mange kamerater i alderen 18 til 25 som definitivt fortjener å ha førerkort. Jeg synes det er forferdelig dårlig gjort å straffe de som faktisk fortjener det.

Skrevet
Poenget er at det ikke lar seg gjøre.... hvordan mener du staten skal løse alle konsekvensene? Det kommer nok, men det tar laaang tid å ut/innfase.

Jeg mener ikke at staten er kilden til alt som er godt... de rødgrønne mener dette.

Så hva er det du mener? At de evt. rammede skal punge ut for egen lommebok? Konsekvensene er så store at staten må gripe inn. Dette blir klar segregering av menns muligheter. Skal man da forvente høyere sparerente for menn i den alder, og lavere boligrente, for å utgjevne gapet?

Det er mange ting du ikke har svart på som jeg har stilt i de seneste spørsmålene.... du som er såpass realistisk syns jeg det er rart ikke innser at dette er urealistisk i nær fremtid.

Det eneste svaret jeg klarer å se er mopedbiler, og det vil dra med seg en HAUG av nye problemer (trafikkbilde, påkjørselsulykker).

Skrevet
Ja, men dette kommer aldri til å bli gjennomført. Hvis de hadde snudd om på det, og sagt at menn over 65 ikke fikk beholde førerkort - Hva tror dere hadde skjedd da?

Det er allerede innført i EU. Etter fylte 70 år må du gjennomføre en legesjekk hvert år for å få utskrevet en legeerklæring som bekrefter at du er skikket til å kjøre bil. Denne regelen gjelder selvfølgelig både menn og kvinner.

Skrevet

Er det dummeste jeg har hørt!

Mye bedre dem heller får mere kontroller så dem tar disse råkjørerne. Og åssen i huleste skal det gå med jobber osv? De fleste går jo ut som lærling da dem er 18!

Og BTW, føler meg mindre trygg da jeg aker med jenter under 21 i trafikken. Serr, de skulle aldri hatt lappen. Alt skal gå på fortes mulig tid og først ut i krysset. Samt dem klarer faen ikke ha avstand til biler foran, og det irriterer meg grenseløst!

Men uansett så tror jeg det aldri går igjennom, skaper mer problemer en det løser :)

Skrevet

Så hva er det du mener? At de evt. rammede skal punge ut for egen lommebok? Konsekvensene er så store at staten må gripe inn. Dette blir klar segregering av menns muligheter. Skal man da forvente høyere sparerente for menn i den alder, og lavere boligrente, for å utgjevne gapet?

Det er mange ting du ikke har svart på som jeg har stilt i de seneste spørsmålene.... du som er såpass realistisk syns jeg det er rart ikke innser at dette er urealistisk i nær fremtid.

Det eneste svaret jeg klarer å se er mopedbiler, og det vil dra med seg en HAUG av nye problemer (trafikkbilde, påkjørselsulykker).

Hmmm... svart på?... jeg er ikke politiker og jeg vedtar ikke lover. Jeg mener bare (basert på egne opplevelser) at unge menn jevnt over mangler den innsikt og empati som gjør dem til ansvarlige sjåfører. Unge kvinner viser derimot jevnt over at de har den ansvarsfølelse som er nødvendig i trafikken. Mange myndighetspersoner har åpenbart den samme oppfatningen. Sånn er det.

Skrevet

Hmmm... svart på?... jeg er ikke politiker og jeg vedtar ikke lover. Jeg mener bare (basert på egne opplevelser) at unge menn jevnt over mangler den innsikt og empati som gjør dem til ansvarlige sjåfører. Unge kvinner viser derimot jevnt over at de har den ansvarsfølelse som er nødvendig i trafikken. Mange myndighetspersoner har åpenbart den samme oppfatningen. Sånn er det.

Det er ikke nødvendigvis slik. Har i det siste sett mange fler jenter som har kjørt fort enn gutter, vis vi nå skal snakke av erfaring. Er også mange jenter jevnt over skolen som gjør det, samt at jenter bruker ofte mobilen når de kjører. Mer enn gutter vil jeg si.

Skrevet

Fredrik; Jeg spør deg simpelten ( fordi du tror dette kommer til å skje i overskuelig framtid) hvordan det da er realitisk å løse KONSEKVENSENE av lovendringen. Det vil jeg at du skal svare meg på. Denne evt. lovendringen er helt urealistisk for meg, fordi det skaper enorme problemer å løse. Enorme!

Når jeg mener noe bør innføres har jeg en aning om hvordan det kan løses. Jeg er aldri tilhenger av lovendringer som ikke kan løses på fornuftige måter. Ser du noen fornuftig måte å gjøre dette på? Det vil jeg ha svar på :)

Skrevet

Vanskelig å ta stilling til dette. Men Jeg lurer på hvordan utviklingen til guttene ville endret seg. Slik jeg ser det, virker det som om vi gutter utvikler oss raskere fra 18 års alder, da begynner de fleste å jobbe, man blir for eks lærling. Da er man for det meste med voksne mennesker, dette tror jeg har mye å si for utviklingen. Om man da går lengre på skole, i klasser der de fleste er i samme alder tror jeg utviklingen går tregere..?

Ser også selv at gutter virker mye mer barnslige i en viss alder enn det jeg og mine venner var, endten så jeg det ikke selv den gangen, eller så er det som jeg nevnte over, jeg begynte å jobbe tidlig (13år) etter skole, ferier osv. Var da mye sammen med voksne mennesker som ikke er dine foreldre. Det blir da mere kamerat-tone.. Dessuten har det jo blitt i dag at det er mye data og tv spill som mange er avhenig av, man får mye penger av foreldre, trenger ikke jobbe. Dette tror jeg også hemmer utviklingen. Det store og hele spørsmålet er da: Ville Gutter blitt en del senere utviklet så i en alder av 23år ville man vært like "dum" som en 18åring?

Skrevet

Det gjelder sikkert en stor prosentandel, men jeg har mange kamerater i alderen 18 til 25 som definitivt fortjener å ha førerkort. Jeg synes det er forferdelig dårlig gjort å straffe de som faktisk fortjener det.

Enig i at det hadde vært dårlig gjort slik sett, men verden er nok rettferdig for veldig få av oss... :wink:

Skrevet

Hvorfor ikke innføre en grundig test? Dagens krav er en latterlig og ufullstendig teoriprøve, samt en liten kjøretur. De som ikke klarer første test kan jo bare prøve på nytt etter et par uker, som om de skulle ha blitt mer modene til da, pøh? Alle som har penger og fylt 18 år får jo lappen. Klart det blir mange uegnede sjøfører.

Å begynne med generaleseringer og høyere\lavere alder mener jeg bare er et ueffektivt og urettferdig forslag. Virker mest en dårlig forsøk på å prøve å gjemme seg bak at de mener enkelte ikke skal ha retten til å kjøre bil.

Skrevet

Den dagen dette skjer, da rømmer jeg landet!

makan til tenking. jeg ser mangen flere kvinnfolk som ikke kan og kjøre bil enn mannfolk. Jeg hadde sist en nestenkresj med ei ung jente idag, nettopp på grunn av hun var uoppmerksom!. Klart der er mangen gutter som ikke skulle hatt lappen, men som jeg har sett så er flertalet ganske rolige i trafikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...