Gå til innhold

Kast i bremseskiver bak på e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

navet altså.

vet ikke helt hva jeg skal si jeg. dette var mye styr som du kunne spart deg for.

Skrevet

I know. Har skifta på andre biler jeg har hatt (ikke BMW) og gjort det på samme måten uten at det har fått noen konsekvenser.

Det går egentlig opp for meg mer og mer at BMW byr på mange problemer i forhold til andre biler i samme klasse.

Skrevet

Vel.. vil ikke tro BMW byr på så mye mer problemer. Jeg skrur de fleste biler og synes da det er mye som er værre :) Og mange merker det er vanskelig å få rimelige deler til. At bremsene rister litt er ikke verdens undergang, du fikk jo orden på det.

Skrevet

Hehe. Har hatt bilen i litt over to år nå. Og den har vært en fryd å eie.

Har ikke hatt noe trøbbel med den i d hele tatt før fire måneder siden.

Da er følgende gjort:

1. Skiftet bremseskiver og klosser på hele bilen, og gjennomførte storservice med oljer, filtrer, plugger etc.

2. Fikk justert hjulstillinga foran samt bytte bremsevæske og lufting av system.

3. Frontruta blir skiftet.

4. Kasterforinger ble skiftet samt et kasterstag.

5. Vannpumpe og termostat ble skiftet.

6. Sensor for kjølevæskenivå ryker, men er ikke bytta enda.

7. Bremseskiver foran skiftet igjen.

8. Radiatoren røyk og ble skiftet.

9. Bremseskivene bak skiftet igjen.

10. evt hjullager eller dekk med "bulk" i må skiftes elle hva det måtte være.

Det ble også kjøpt nye felger og dekk.

Som det sikker fremkommer av listen så er det mye som er gjort på bilen, og det meste på verksted. Så det er naturlig å synes at dette for det første begynner å bli dyrt, samt at alt av deler som er røket (punkt 4, 5, 6, 7, 8 og 9) har kommet de siste fire månedene.

Feilen på bremsene kan jeg kun klandre meg selv for at jeg ikke gjorde en god nok jobb på. Men det får da være grenser for hvor følsom det skal være for evt ujevnheter på BMW i forhold til andre biler jeg har hatt og skiftet på tidligere.

Skrevet

bmw er generelt relativt lite følsom for ujevnheter på nav.. prøv å skru litt ford så monterer du aldri ei skive igjen uten at det helt rent.

feilene du nevner er ikke urovekkende på en så "gammel" bil. men ja, kjipt at alt kommer på en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...