Ole85 Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 Noen som vet noe om det? Jeg hadde løs innmat i katalysator på min 520i e39. Da tok jeg ut innmaten og sveiset sånn at den er tett, men den bråker jo litt. Så hva er fordelen og ulempen med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 ulempen er vel at du kan få feilkoder i dashen pga lambda sonden ikke vil vise riktig. den etter kat. slight performance gains? jeg har ikke kat på min etter at den tok fyr... jeg merker litt mer raspete eksos lyd, ikke noe særlig mer. litt mer power og turtallsvillig kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 Ta den av igjen og sveis et rør igjennom evt ta bort hele. Blir hul og stygg lyd med en tom katt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole85 Skrevet September 5, 2010 Forfatter Share Skrevet September 5, 2010 ulempen er vel at du kan få feilkoder i dashen pga lambda sonden ikke vil vise riktig. den etter kat. slight performance gains?jeg har ikke kat på min etter at den tok fyr... jeg merker litt mer raspete eksos lyd, ikke noe særlig mer. litt mer power og turtallsvillig kanskje. Heldigvis så fikk jeg ikke noe feilkoder på dashen. Ja den lyden liker jeg ikke ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole85 Skrevet September 5, 2010 Forfatter Share Skrevet September 5, 2010 Ta den av igjen og sveis et rør igjennom evt ta bort hele. Blir hul og stygg lyd med en tom katt.. Har egentlig lyst å kjøpe ny katalysator og få sveiset dette inn, men koster jo litt Har vært på mekonomen og dem ville ha ca 4000 kr uten montering... Helt enig med at det blir stygg lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 5, 2010 Share Skrevet September 5, 2010 De har billige katter på biltema. De holder nok lenge til en såpass liten motor. Ellers så har jeg noen liggende her .. brukte.. 600 pluss frakt. Du får si ifra om du er interessert så finner vi en i ca samme størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole85 Skrevet September 5, 2010 Forfatter Share Skrevet September 5, 2010 det er ingen problem å kjøpe katalysatoren, men å få sveise det er problem for meg Et spm. Stemmer det at bilen bruker litt olje uten katt? Ser det kommer ganske mye røyk ut av eksosen nå enn før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 5, 2010 Share Skrevet September 5, 2010 Det gjør det på min og. men den bruker ikke olje, er pga du får med mere "skadelige" gasser ut fikk jeg høre av verkstedet. Hvor bor du hen? Kan muligens ordne sveis for deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 5, 2010 Share Skrevet September 5, 2010 Jeg har ikke fått noe forskjell i "røyken" med ell uten katt.. Hvilken farge blir denne røyken?? Oljeforbruk vil gjerne vises i blå røyk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole85 Skrevet September 5, 2010 Forfatter Share Skrevet September 5, 2010 Det gjør det på min og. men den bruker ikke olje, er pga du får med mere "skadelige" gasser ut fikk jeg høre av verkstedet. Hvor bor du hen? Kan muligens ordne sveis for deg Ja det hadde vært flott! Jeg bor i Drammen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole85 Skrevet September 5, 2010 Forfatter Share Skrevet September 5, 2010 Jeg har ikke fått noe forskjell i "røyken" med ell uten katt.. Hvilken farge blir denne røyken?? Oljeforbruk vil gjerne vises i blå røyk Ser ut som det er vanlig røykfargen liksom. Hvit eller gråaktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 6, 2010 Share Skrevet September 6, 2010 Da har det ikke noe med olje å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet September 6, 2010 Share Skrevet September 6, 2010 Ny cat får du på Biltema, den røk på min bil og jeg sveiste inn en sånn som gikk opp til 2.5L motorvolum, fungerer helt fint det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav_64 Skrevet September 6, 2010 Share Skrevet September 6, 2010 Den største fordelen med katalysator, synes jeg, er at den renser eksosen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 6, 2010 Share Skrevet September 6, 2010 Hehe.. den var ikke dum.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå