Saltkjelen Skrevet September 8, 2010 Share Skrevet September 8, 2010 Tenke jeg skulle fremlegge en DIY på montering av M5 speil til E39 ettersom det var etterlyst her tidligere. Framgangsmåten er relativt enkel. Det er bare å demontere dørsidene og stolpehøytaller samt noen plastdeksler så er det bare å gyve løs med skrutrekkeren. Det sitter Torx T25 skruer til speilene originalt, men disse må byttes ut med boltene som medfølger i Umbraco. Delenr GS bildeler: TH-5M-013 (uoriginale speil, men så og si identiske med originale) Monteringstid: 30-40 min. per speil inkl. demontering/montering Verktøy: Torx-trekker T25, umbracosett, stjernetrekker. Jeg brukte løse bitz og skralle. Merknad: Enkelte klips i dørsiden kan ryke, så er man av den typen hvor alle klips ryker ved demontering bør man ha ett ekstra sett liggende. Jeg røk ingen når jeg demonterte. Da er det bare å følge bildene under og kose seg. Plug and play. NB! På sjåførsiden må man riktignok ta av kontakta fra bryterpanelet. Spør gjerne om det skulle være noe; Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet September 8, 2010 Share Skrevet September 8, 2010 Flott DIY! Har tenkt til å smekke på M5 speil selv, da blir denne nyttig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 8, 2010 Forfatter Share Skrevet September 8, 2010 Får håpe den kan komme til hjelp. Den var vel egentlig tiltenkt som ett ytterligere objekt i E39 DIY samlingen slik at det er enkelt å slå opp for de som måtte lure og trenge hjelp. Så forøvrig at jeg hadde lagt ut ett feil bilde, dette er nå rettet opp. Speilene er festet med 3 skruer, det er disse som er markert med de røde pilene på nest siste og tredje siste bilde. Om noe er uklart er det bare å rope ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakonhauk Skrevet September 9, 2010 Share Skrevet September 9, 2010 Takk, denne kommer nok til god hjelp når jeg skal bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjouan Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 hei! hvordan kan jeg koble m5 speilene med sentralen? slik at når jeg forlater bilen så inn feller speilene selv. det samme vil jeg med angel eyes og tåke lysene også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Kjekt! ødelegger man mange klipps under demontering av dørtrekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Har knekt ett fåtall sånne klips så er ikke garantert at dem knekker akkurat Men kjempekjekt å ha på lur hvis det skjer Nice DIY btw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2010 hei! hvordan kan jeg koble m5 speilene med sentralen? slik at når jeg forlater bilen så inn feller speilene selv. det samme vil jeg med angel eyes og tåke lysene også Hei. Når det gjelder speilene så må du jo ha elektrisk innfellbare speil for at dette i det hele tatt vil være mulig. I tillegg mener jeg å ha lest at man må ha en styreboks som kobles mellom speil og boks i døra for at dette skal fungere, men dette må du riktignok ta med et forbehold. Vedr. lys er vel det også noe du må teste ut på egenhånd, men har sett at flere har brukt noen bokser/styreenheter (?) for å få dette til å fungere. Mener Gunnar har nevnt noe om dette tidligere uten å være sikker i min sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjouan Skrevet Oktober 6, 2010 Share Skrevet Oktober 6, 2010 hei! jeg har alt dette i bilen min modul speil og bryter. men hvordan kan jeg koble autofold funksjonen med sentralen slik at når jeg forlater bilen går speilene opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathiaslind Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Da må du veø bruke denne? http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/u ... .htm#17204 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 Kjekt! ødelegger man mange klipps under demontering av dørtrekk? varmer man opp kantene på dørtrekket med en hårføner og bruker ett kjempestort vanlig skrujern til å vippe ut trekket så går det som en drøm,uansett så blir gammel plast sprø så det er ingen ulempe med noen i reserve.En gummihammer er grei å bruke når trekkene skal på igjen.Trengs litt kraft for at klipsene skal smekke riktig på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutj Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 Fin DIY! En ting jeg lurer på ettersom noen vraket speilet mitt i dag er hvordan det er medledninger osv inni der? Fikk brudd på flere ledninger da bilen traff meg nemlig. Følger det med nye ledninger til speilene du kjøpte? Og eventuelt hvor er dine kjøpt? Pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrich Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 Godt spørsmål.. Så ut som grei skuring det der... ble d no banning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 Ledningene følger med speilene ja Blir som regel lite banning, kun hvis du ryker noen klips når du skal montere igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2010 Ingen banning. Montering og demontering er fort gjort, men man knoter vel kanskje litt første gang. Bare å plugge ut den gamle kontakten og sette inn den nye som er en del av de nye speilene man kjøper.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå