stianhf Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Som topic sier, hva er de originale bremserørene på e34 laget av? Fikk 2-er feil på eu-kontrollen pga rust på bremserør, men de når jeg fikk nye så ser jeg at de er kobber. Om det er kobber på bilen originalt, så kan det jo ikke ruste?` Er det mye jobb å skifte bremserør bak? Må jeg ned med bensintank eller andre hindringer? Fikk også 2-er feil på blinklys i fronten, pga sprukket glass. Kjøpte nye facelift lykter med sotet klarglass og parklys fra GS, men fikk høre at det ikke er lov med mer enn 2 parklys på bilen forran. Er dette riktig? Må jeg blende parklysene i de nye lyktene? Fikk forresten en liten overaskelse fra bilen her en dag jeg var ute å kjørte. GM boksen under baksetet "krasjet", så vindusviskere og spylere, og diverse andre funksjoner aktiverte seg selv uten mulighet for å slå av... har noen opplevd noe sånt før? Hadde heldigvis en annen GM modul å sette inn...
HMW Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Bremserøra på bilen din er nok i stål Dette RUSTER For dyrt å lage bil med kobber... Er litt jobb å skifte rør, men har du løftebukk og flenseverktøy gjør du mye på en god kveld. Uten dette ville jeg ikke begynt. Det skal ikke være mer enn to parklys foran... blende de? Det er vel noe enklere å bare ta ut pæra..
stianhf Skrevet September 9, 2010 Forfatter Skrevet September 9, 2010 Hvorfor er det kobber i erstattingsrørene da? kjøpt hos koed... Har verken løftebukk eller flenseverktøy, så da blir det vel å levere bilen på verksted... noen som har peiling på hva det vil koste? vet ikke hva eller hvor mange rør som må byttes... Blir bilen godkjent om jeg bare tar ut lyspæra i de nye blinklys m/parklys?
Lars89 Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Lettere å forme og flense kobberrør+at de ikke ruster. Jeg vil tro bilen blir godkjent hvis du kun har 2 parklys, men kan risikere at de henger seg opp i at de ikke er e-merka e.l. (regner ikke med de er det) Lykke til
stianhf Skrevet September 9, 2010 Forfatter Skrevet September 9, 2010 De nye blinklyktene er E-merket så det bør ikke være noe problem Skal bli godt å få bilen på veien igjen... måtte skifte dempere forran... og er glad det ble oppdaget... er fjæren som har holdt fronten oppe... når jeg tok av demperen så trekte den seg sammen... skal jo ikke gjøre det..
Bjrnar89 Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Bremserør i kobber blir solgt fordi de er lettere å bøye og flense samt god motstand mot korrosjon. Svakheten er at det bøyeherder, dvs blir hardt og knekker hvis du bøyer på det, derfor er det forbudt i usa. Blander man inn nikkel får man kobbernikkelrør. Disse tror jeg har best kvalitet. Samme fordeler som kobber, men det blir motstandig mot bøying. Stålrør blir vel levert på flere biler orginalt pga pris. Det egner seg utmerket i offroad da det tåler en trøkk. Det passer ikke godt inn på Norske veier da vi spruter rundt oss med salt om vinteren, som fører til at stålet ruster i stykker. Skal du lage rør selv kan du kjøpe et rimelig flenseverktøy: http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=4077. Lykke til.
Haug530D Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Bremserør i kobber blir solgt fordi de er lettere å bøye og flense samt god motstand mot korrosjon. Svakheten er at det bøyeherder, dvs blir hardt og knekker hvis du bøyer på det, derfor er det forbudt i usa.Blander man inn nikkel får man kobbernikkelrør. Disse tror jeg har best kvalitet. Samme fordeler som kobber, men det blir motstandig mot bøying. Stålrør blir vel levert på flere biler orginalt pga pris. Det egner seg utmerket i offroad da det tåler en trøkk. Det passer ikke godt inn på Norske veier da vi spruter rundt oss med salt om vinteren, som fører til at stålet ruster i stykker. Skal du lage rør selv kan du kjøpe et rimelig flenseverktøy: http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=4077. Lykke til. Nårtid knekker ett kobberrør da? syns nå man kan bøye å bende omtrent så mye man vil jeg uten at de knekker, men bøyer å vrenger man på stålrørene som er på bilen så knekker de nesten bare man ser på de.
HMW Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Aldri hørt det ikke er lovlig å bruke i USA.. men men... sikkert sant. Uansett.. har montert på mange mange biler og kobber er veldig fint å jobbe med! Hadde du vært litt nærmere så kunne du kommet innom så hadde vi ordnet det her
Bjrnar89 Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Nårtid knekker ett kobberrør da? syns nå man kan bøye å bende omtrent så mye man vil jeg uten at de knekker, men bøyer å vrenger man på stålrørene som er på bilen så knekker de nesten bare man ser på de. Normal commercial copper tubing has been prohibited from use in brake systems because it is considered prone to cracking due to work hardening. Braking system: http://www.motorcycleroadworthys.com.au ... rthys.html Presskoblinger er også ulovelig å bruke. Compression fittings typically are not capable of withstanding this high amount of pressure. Several states have made the use of compression fittings on passenger cars illegal for this very reason. http://www.doityourself.com/stry/brake- ... on-fitting Jeg ville ha valgt kobbernikkel rør. http://www.copper.org/applications/auto ... _tube.html
HMW Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Om du velger kobbernikkel eller vanlig kobber vil du ikke få noe problem uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå