Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selger nekter å heve kjøpet eller tilbakebetale deler av kjøpesum.

Han krysset at av "Rustskader" pga. litt overflate rust framme i hjulbuen, så antagligvis visste han om skaden, og "selges som den står".

Men ifølge forbrukerportalen har ikke dette noe å si om kjøpesum og standar på bil samsvarer.

Så nå står jeg her, med 50 000 i lån, og en bil som ikke er kjørbar.

Er det noen som har noe å anbefale? Evt. advokat?

Skrevet

Dette var skremmende bilder!

Selger kan ikke gjemme seg bak "selges som den står" ;)

Er du for eks. meldem i NAF kan du få litt advokathjelp der.

Tror det går litt på at det skal være sannsynlig at selger visste om defekten, men unlot å informere om det..

Skrevet

"Selges som den står" er ikke det samme som å selge et kjøretøy som er farlig å kjøre. Ville nok som DannyRS tatt kontakt med NAF. Slike omfattende skader SKAL man bli gjort klar over før kjøp.

Skrevet

Er jo stor mulighet at selger viste om rust som kjøper så også,men ikke at det var så ille at det kunne ryke.Alle gammle biler har rust under,derfor er det greit å ta en ordentlig sjekk der det er noe rust om det har godt igjenom,som kanskje ikke selger heller har sjekket.

Jeg utaler meg ikke om selger viste at det var så ille eller ikke,for dette vet jeg ingen ting om.Men ville forhørt meg med NAF advokat (melde seg inn) også se hva dem sier.

Skrevet

Så lenge det ikke var ulyder er det faktisk ikke sikkert selger visste om dette. Burde uten tvil vært sjekket bedre opp i fra begge parter.

Ikke alle som "bor" under bilen heller. De aller fleste sjåfører på veien har jo aldri sett bilen sin under...

Skrevet

Mye som indikerer på at han visste om skaden, når jeg ser tilbake på salget..

Men men.. Når lar jeg forbrukerombudet gjøre jobben sin, så ser jeg hva som skjer..

Tok takst idag og skadene blir på rundt 30 000 på verksted..

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...