Gå til innhold

BMW 530da e60 motorfusk+div feilkoder som følge av dette....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 530da som i det siste har begynt å fuske litt for meg. Første gang fikk jeg et rykk i bilen rett etter jeg startet kjøringen, og i det samme slo speilene inn, og jeg fikk opp massevis av feilkoder : krengingsstabilisator, dekktrykk,gearkasse osv. Har like før dette oppdaget å miste motorkraft, dro da på campingvogn.

Er det noen som har opplevd lignende feil, og som da kanskje kan forklare meg hva som må gjøres???? Til en oppmerksomhet kan jeg opplyse at jeg bor i Vesterålen, og har 6 timers kjøring til nermeste aut. Bmw-verksted

Skrevet

Dette hørtes da noe alvorlig ut :( Aldri vært borti noe lignende, men virker som en modul har klikka litt?

Skrevet

Kan det være noe så enkelt som at batteriet eller dynamoen/lading er i ferd med å svikte? Har vært bort andre som har rapportert om masse rare feil når dette skjer. Verdt å sjekke.

Skrevet

Fusker motoren på tomgang? Om dette er tilfellet kan det være ett spjeld som tuller og dette har ført til havari på enkelte motorer. Jeg ville ringt BMW Norge ved første anledning og forklart symptomene for de..

Skrevet

høres ut som spenningsfeil.. muligens overspenning (har vært noen få tilfeller av dette).

diagnose er vegen å gå, helst av merke verksted.

Skrevet
Fusker motoren på tomgang? Om dette er tilfellet kan det være ett spjeld som tuller og dette har ført til havari på enkelte motorer. Jeg ville ringt BMW Norge ved første anledning og forklart symptomene for de..

Tviler sterkt på at et spjeld vil lage disse feilkodene...

Off topic : Glad jeg har tatt de ut så jeg slipper å tenke på det der :)

Skrevet

Takker for mange gode tips og råd. Har nettopp fått vite at der er diagnoseapparat tilgjengelig i Harstad hos et tidligere bmw-verksted, og skal kontakte dem imorgen den dag..... Håpere at de kan finne ut av årsaken, og skal holde forumet oppdatert slik at det kan være til hjelp til eventuelt andre......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...