Gå til innhold

Markus E30's, E30 325i 86 og 07 E61 M5.

Markus E30
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har jo gnist vett.. Men har sjekka fordeler/tenning de ente gang.. Riktig der også.. Tok ut plugger ( for tidende gang) der var bare 2-4-6 som var våte.. Enda jeg har kinnet flere ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo gnist vett.. Men har sjekka fordeler/tenning de ente gang.. Riktig der også.. Tok ut plugger ( for tidende gang) der var bare 2-4-6 som var våte.. Enda jeg har kinnet flere ganger..

Da hadde jeg sjekket hvorfor den ikke får bensin i såfall.

Hvis motoren din er noenlunde lik M30 hva motorstyring gjelder så sprøyter den bensin på tre og tre sylindere samtidig, hvis du bare får bensin på tre sylindrene og ikke på resten så tyder jo det på at tre av dysene ikke får signal fra ecu. Siden du har gnist og den sprøyter inn bensin på tre av dysene kan du sannsynligvis utelukke triggersensorene. Jeg tror jeg hadde sjekket ledningsnettet ut til dysene hvis jeg var deg og eventuelt målt om ecu gir signal ut. Hvis ledningsnettet ut til dysene er i orden mistenker jeg ecu'en for kanskje å ha en defekt dysedriver, jeg vet ikke om du har prøvd med annen ecu? Kontroller også ledningene mellom hovedrele og dyser, tar jeg ikke mye feil får de konstantstrøm derfra.

Er det livstegn i motoren eller er den helt steindau?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...