ErlendSandved Skrevet September 10, 2010 Share Skrevet September 10, 2010 BMW E36 Coupe 318is 1993 Dette er da min bil, kjøpte denne i sommeren 2010 etter at min første bil ble vraket, som var en E36 318 Sedan 1992. Det er da rundt 140hk. Dette var opprinnelig en 318i som er bygd om til 318is. Bilen har rulla over 265 000, mens motoren har gått 188 700. Det er litt småplukk med bilen, men det er en 93 modell, så da kan man regne med at det er noe. Det står igjen litt arbeid til den er 100%.. Info: - M-tech framfanger - M-tech bakfanger - M-tech sideskjørt - M-tech speil - Effektanlegg, med DTM bakpotte - Powerfilter - Sotet vinduer - GS Race Edition 18" - 225/255 Sonar SX1 - BM Aspen 16" - 205/55r16 Hakkapeliitta 7 - Bakrute senker - 4 skivebremser - Delskinn, svart - Svart intriør Planer om bilen: Utvendig - Hellakkere bilen - M-tech bakfanger -Montert - Spoiler framfanger - Nye vinterfelger-Kjøpt inn, og lagret - Nye framlykter m/ CCFL angel eyes ringer - Ikke Montert - Nye svarte blinkere -Montert - Nye baklykter -Montert - Xenon kit nærlys, langlys, tåkelys Innvendig - M-tech ratt -Montert - M-tech girkule m/lys -Montert Småpirk: - Takluke defekt, strømmen kutter når du trykker på knappen. - Fikset - Vindusheis førerside (venstre side), den funker men vinduet går bare 2cm om gangen. - Oljelekasje, gjengene i bånnpannen er ødelagt. - Fikset - Rust, hjulbuer og bakluke (typisk bmw). - Defekt baklys. -Fikset - Bilen jager på tomgang. - Venstre tåkelys fungerer ikke. - Temperaturmåleren på motor defekt. Bestilt ny - Ute temperaturmåleren i bilen, har mistet bakgrunnslyset. - Mangler pollenfilter. - Bakgrunnslys i viftestyringen er defekt. - Koble til høytalere - Fikset - Bilen stopper av og til. Er åpen for forslag om endringer med bilen Update 5.1.2011 Nå har jeg hatt den på verksted og byttet hele bakstillingen, etter jeg tokk den i vinter. Tatt firhjulskontroll på den Like etterpå ble jeg stoppet av politiet og fikk mangellapp på framfangeren og feildimensjonerte felger på bilen.. Framfangeren er satt på igjen og må bestille nye felger siden jeg tokk de også i vinter, derfor jeg fikk feildimensjonerte felger for jeg satte på to andre felger bak så jeg fikk kjørt bilen.. Så da er det å få fikset dette og få bilen på etterkontroll, da blir Onkl P glad Update 2.5.2011 Nå er bilen på veien igjen, årsavgiften er betalt, mangellappen er i orden. Skal på EU-godkjenning 3.5.2011 kl. 9.00. Og samtidig skal jeg ha firhjullskontroll på bilen, bedre med 1500,- der enn 4000,- i nye dekk Har stått i hele påsken og noen helger før der får å få bilen på veien igjen. har rettet opp bilen, sveiset rammevangen, kjøpt og montert deler, fått dem lakkert, bortsett fra framfanger og bakfanger Montert nye sommerfelger jeg har kjøpt Skal montere AE i lyktene og sette inn sprederene. Bilder av bilen i sommeren 2010: 13.1.2011 2.5.2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeikenes Skrevet September 10, 2010 Share Skrevet September 10, 2010 Å bytte ut den bakfangeren der hadde ikke gjort noe... Oo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espulus Skrevet September 10, 2010 Share Skrevet September 10, 2010 Hehe, må si meg enig med E46 her Og etter min mening, synes jeg du skal ta av øyebryn og sette på org. lykter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tolsen Skrevet September 10, 2010 Share Skrevet September 10, 2010 Gratulere med "ny" bil. Ypperlig førstebil det der, om ikke litt for sprek? Enig om bakfanger, men du kan også fjerne øyelokk og skifte til baklykter med hvite blinklys. Ellers så ser den bra ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErlendSandved Skrevet September 13, 2010 Forfatter Share Skrevet September 13, 2010 Planen med bilen så langt: - Nye lykter er bestilt - Fikk med org bakfanger, men må lakere den før jeg setter den på ellers ser det heelt fucka ut - Skal fjerne de lykte senkerne, men de er jo limt på! - Lysa vil jeg gjerne ha på, liker AngelEyes - Sprek?? Kanskje litt for lite motor - Anlegg skal inn, men må fikse noen kabler først.. - Xenon kit Også skal jeg fikse litt småteri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet September 13, 2010 Share Skrevet September 13, 2010 Kjøpe orginale hvite og røde lykter bak (ikke krystall, passer desverre svært dårlig på sort bil) bytte bakfanger!! muligens bytte ut riegervingen? frontlampene er ikke de værste jeg har sett, meeen orginale er finere! ville fjernet engangsgrillen i frontfangere asap! eller lakket den sort(!) du har forøvrig også m3 coupe sideskjørt som du kan tilføye lista de! ville også vurdert en liten panserjustering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErlendSandved Skrevet September 13, 2010 Forfatter Share Skrevet September 13, 2010 Er ikke helt sikker på om det er krystall, fordi streetdesign hadde ikke inne de jeg skulle ha men skulle sende noen andre så jeg slapp å vente i flere uker på å få de Ja har tenkt litt på det, siden den er litt "overkill".. Noen planer om hva slags vinge i stede? Planen er å lakkere de sorte Hva tenker du på med panserjustering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 haaper det ikke er krystall da hehe gt vingen er jo fin, eller en type bmw motorsort vinge... sjekk min, carlhaakon sin eller ad|os ja, justere panseret litt naermere lyktene, saa ikke glipa er saa stor mellom lykt og panser og grillen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Kjøpe orginale hvite og røde lykter bak (ikke krystall, passer desverre svært dårlig på sort bil)bytte bakfanger!! muligens bytte ut riegervingen? frontlampene er ikke de værste jeg har sett, meeen orginale er finere! ville fjernet engangsgrillen i frontfangere asap! eller lakket den sort(!) du har forøvrig også m3 coupe sideskjørt som du kan tilføye lista de! ville også vurdert en liten panserjustering +1:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErlendSandved Skrevet September 15, 2010 Forfatter Share Skrevet September 15, 2010 +1:) +1??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Betyr at han er enig Enig i lista til Mysild, men tør å gå egne veier. Alt for mange "standard" e36 m-tech i Norge. Må skille deg litt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 haaper det ikke er krystall da hehegt vingen er jo fin, eller en type bmw motorsort vinge... sjekk min, carlhaakon sin eller ad|os ja, justere panseret litt naermere lyktene, saa ikke glipa er saa stor mellom lykt og panser og grillen Gt vingen er jo så 2008 velg noe annet alle kan ikke se like ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Nå skal ikke jeg ramse opp hva du bør fjerne å ikke på bilen din. My "sære" folk på dette forumet som mener alt skal være originalt skjønner du Jeg syns bilen din var utrolig pen. Ta godt vare på bilen. Bruk heller penger på en liten service hvis den trenger det. Og evt en polish En slik bil fortjener litt pleie Grattis med en "ny" bil ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErlendSandved Skrevet September 16, 2010 Forfatter Share Skrevet September 16, 2010 Nå skal ikke jeg ramse opp hva du bør fjerne å ikke på bilen din. My "sære" folk på dette forumet som mener alt skal være originalt skjønner du Jeg syns bilen din var utrolig pen. Ta godt vare på bilen. Bruk heller penger på en liten servive hvis den trenger det. Og evt en polish En slik bil fortjener litt pleie Grattis med en "ny" bil ihvertfall Takk skal du ha Jeg lurer litt på om jeg skal ha den på service, det er litt mange småfeil som jeg har lyst til å rette opp i men tror det kommer til å bli litt dyrt Har et fin bra irriterendes ting, og det er ledningskaos Han går ujevnt og går litt dårlig til å være en is, blir nesten tatt i aksen av en vanlig i motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet September 16, 2010 Share Skrevet September 16, 2010 Ok. Da vil jeg anbefale å dra til ditt nermeste BMW verksted å ta en diagnose på bilen. da vil du få opp evt feilkoder på motoren. Kan godt være bagateller som gjør til at den drar dårlig. Hos GS så tar de 500.- kr for en slik diagnose. Greit å finne ut hvor evt feil ligger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå