Gå til innhold

E60 feilmelding bremser - dashboard og iDrive-hva gjør jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

God aften.

Er det noen som har kunnskap om sletting av feilmeldinger på E60?

Etter bytte av bremseklosser og sensor foran, fulgte jeg denne beskrivelsen for å slette feilmeldingen:

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=56300

Problemet er at når jeg valgte "RESET" på feilmeldingen om bytte av bremseklosser foran, dukket det plutselig opp en ny feilmelding om at bremseklosser bak er "overdue" med -25.000km. Se bilder nedenfor

Denne meldingen er ikke mulig å slette med ovennevnte prosedyre, til tross for at bremseklosser og sensor bak er helt i orden.

Håper noen har forslag til løsning. :D

luxkznymxnljdcecpqge.jpg

2dey38r3qc3ndcvqoatl.jpg

Skrevet

"overdue" betyr jo at service ikke har blitt utført i tide. -25.000km er at bremseklossene har muligens vert skiftet før, men så har de ikke blitt reesatt. Siden du sier at alt er ok. Er trekanten i idriven rød?

Skrevet

Ja, trekanten er rød.

Men, den var grønn før jeg nullstilte den gule trekanten til bremsene foran. I forbindelse med nullstillingen til bremsene foran, har indikatoren for bremsene bak hoppet fra grønn til rød (og -25.0000 km overdue).

Dette til tross for at både bremsebelegg og sensor bak er helt i orden.

Problemet er at dette ikke lar seg nullstille i henhold til den prosedyren jeg henviser til ovenfor.

Forslag tas i mot med takk.

Skrevet

Dette er litt stress.. her må det skiftes sensor til bremsene bak, og indikatoren må korrigeres med diagnoseutstyr.. På E60 slites nemlig varsleren med klossen (fra det er c.a 6mm klosser igjen) og om man da prøver å resete indikatoren blir det som du beskriver.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei, folkens.

Som nevnt ovenfor trodde jeg det var feil på reset funksjonen på bilen min, men det viste seg at både skiver og klosser var moden for utskifting og feilmeldingen var i høyeste grad reell.

Nedenfor noen bilder av jobben som tok et par timer å gjennomføre hjemme i garasjen.

Til slutt lykkes det også å gjennomføre en "reset" på feilmeldingen

wm2rokjbc7srdnsn2z8y_thumb.jpg

Først av med gammel skive, klave, sensor og caliper

gn8zkduzphzybmcppz4h_thumb.jpg

Ny og gammel

bnww51hkrh9m72qg807b_thumb.jpg

Ny skive montert

g8ay86zw0qak2hrp2cq5_thumb.jpg

Kopperpasta på klaven

x7bkuq8c7uke07uvkks0_thumb.jpg

Ny sensor

jyopjkmim9dnrml38hss_thumb.jpg

Pasta på caliper

ky695zxli5bxmci03ya5_thumb.jpg

Klave montert

9io8kxzziz6b0z8qqk00_thumb.jpg

Sensor på plass

apssv7sjt05u3p5da84g_thumb.jpg

Jobb utført

• 3 years later...
Skrevet

Jeg har tilsvarende problem med min 2006 E61. Saken er at bilen var på verksted for service for noen uker siden og byttet bl.a. både skiver og bremser foran. Jeg merket i går at det kom en gul melding om "Front brake pads", tenkte da at jeg får ta en tur til verkstedet og be om en ny reset. Men i dag da jeg skulle starte bilen (etter en tur tidligere i dag) kom det opp en rød feilmelding om "Service overdue" "Front brake pads" -15000 km. Nå vil ikke bilen starte. Er det noen som vet om det er en sammenheng mellom feilmelingen og det at bilen ikke vil starte?

Er det noe jeg kan gjøre selv for å klare å starte bilen slik at jeg kan kjøre til verkstedet?

• 2 weeks later...
Skrevet

En oppdatering på mitt problem. Grunnen til at bilen ikke ville starte var defekt startmotor. Grunnen til feilmeldingen på bremsene var at slitasje sensoren var kommet løs fra festet og ble slitt mot innsiden av felgen (dette ble en reklamasjon mot verkstedet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...