tøttatoppen Skrevet September 11, 2010 Skrevet September 11, 2010 God aften. Er det noen som har kunnskap om sletting av feilmeldinger på E60? Etter bytte av bremseklosser og sensor foran, fulgte jeg denne beskrivelsen for å slette feilmeldingen: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=56300 Problemet er at når jeg valgte "RESET" på feilmeldingen om bytte av bremseklosser foran, dukket det plutselig opp en ny feilmelding om at bremseklosser bak er "overdue" med -25.000km. Se bilder nedenfor Denne meldingen er ikke mulig å slette med ovennevnte prosedyre, til tross for at bremseklosser og sensor bak er helt i orden. Håper noen har forslag til løsning.
Reef89 Skrevet September 11, 2010 Skrevet September 11, 2010 "overdue" betyr jo at service ikke har blitt utført i tide. -25.000km er at bremseklossene har muligens vert skiftet før, men så har de ikke blitt reesatt. Siden du sier at alt er ok. Er trekanten i idriven rød?
tøttatoppen Skrevet September 12, 2010 Forfatter Skrevet September 12, 2010 Ja, trekanten er rød. Men, den var grønn før jeg nullstilte den gule trekanten til bremsene foran. I forbindelse med nullstillingen til bremsene foran, har indikatoren for bremsene bak hoppet fra grønn til rød (og -25.0000 km overdue). Dette til tross for at både bremsebelegg og sensor bak er helt i orden. Problemet er at dette ikke lar seg nullstille i henhold til den prosedyren jeg henviser til ovenfor. Forslag tas i mot med takk.
Reef89 Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Hmmm.. da ville jeg hørt med nærmeste BMW verksted, mulig de må inn med software endring.
Kennethe34 Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 Dette er litt stress.. her må det skiftes sensor til bremsene bak, og indikatoren må korrigeres med diagnoseutstyr.. På E60 slites nemlig varsleren med klossen (fra det er c.a 6mm klosser igjen) og om man da prøver å resete indikatoren blir det som du beskriver.
tøttatoppen Skrevet September 17, 2010 Forfatter Skrevet September 17, 2010 Ja, jeg fikk samme beskjeden hos BMW, så nå ligger ny sensor, skiver og klosser klart til montering.
tøttatoppen Skrevet September 25, 2010 Forfatter Skrevet September 25, 2010 Hei, folkens. Som nevnt ovenfor trodde jeg det var feil på reset funksjonen på bilen min, men det viste seg at både skiver og klosser var moden for utskifting og feilmeldingen var i høyeste grad reell. Nedenfor noen bilder av jobben som tok et par timer å gjennomføre hjemme i garasjen. Til slutt lykkes det også å gjennomføre en "reset" på feilmeldingen Først av med gammel skive, klave, sensor og caliper Ny og gammel Ny skive montert Kopperpasta på klaven Ny sensor Pasta på caliper Klave montert Sensor på plass Jobb utført
stiva Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 Hva betalte du for sensoren, fikk akkurat samme melding som du!
tøttatoppen Skrevet September 26, 2010 Forfatter Skrevet September 26, 2010 Sensoren kostet i underkant av 300,-
jelode Skrevet Mars 29, 2014 Skrevet Mars 29, 2014 Jeg har tilsvarende problem med min 2006 E61. Saken er at bilen var på verksted for service for noen uker siden og byttet bl.a. både skiver og bremser foran. Jeg merket i går at det kom en gul melding om "Front brake pads", tenkte da at jeg får ta en tur til verkstedet og be om en ny reset. Men i dag da jeg skulle starte bilen (etter en tur tidligere i dag) kom det opp en rød feilmelding om "Service overdue" "Front brake pads" -15000 km. Nå vil ikke bilen starte. Er det noen som vet om det er en sammenheng mellom feilmelingen og det at bilen ikke vil starte? Er det noe jeg kan gjøre selv for å klare å starte bilen slik at jeg kan kjøre til verkstedet?
jelode Skrevet April 7, 2014 Skrevet April 7, 2014 En oppdatering på mitt problem. Grunnen til at bilen ikke ville starte var defekt startmotor. Grunnen til feilmeldingen på bremsene var at slitasje sensoren var kommet løs fra festet og ble slitt mot innsiden av felgen (dette ble en reklamasjon mot verkstedet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå