Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tradisjon at hver gang BMW er best i utslipp og motorteknologi så går bilavgiftene opp :(

Skrevet

Se der ja! Slå den Toyota! :mrgreen:

Kan like gjerne kjøre en kul hvit M-sport 116d med skinn og 18" som en nitrist og støgg Prius! De bruker like mye, slipper ut like mye og BMWen er noen lapper billigere! Også er jo BMWen ordentlig bil da!

Forøvrig så er jeg ikke interessert i miljø, derfor kjører jeg to Audier med V6 :wink:

Skrevet
Hører aldri at BMW reklamerer for dette. mens derimot alle andre mener de har så miljø venlige biler, sier litt om dem ja.

Skulle akkurat til å si d samme !!!

"Blue motion", minimum utslipp, motoren går ikke under 50km/t, piss meg i øret!

BMW gjør vel dette på en stilfull måte, for de vet at de er bedre enn konkurrentene uansett.. 6.år på rad liksom [-X:applause:

Skrevet

Ja, det er mye bedre å fokusere på "BMW skaper glede - Glede er BMW", som de sier på de norske BMW reklamene. Mye bedre enn å briefe med miljø. Det er bare en bonus.

En BMW er fortsatt for dyr for en som bare er miljøopptatt. Spesielt hos den eldre generasjon, som har BMW langt oppe i lårhalsen.

Skrevet
"Blue motion", minimum utslipp, motoren går ikke under 50km/t, piss meg i øret!

Hmm, motoren går ikke under 50km/t - hvor mange omdreininger i minuttet tilsvarer det? :?

Men fra spøk til noe annet: Dette beviser vel bare at norske bilavgifter ikke primært har noe med miljøvennlighet å gjøre, men mer med en gammel fordom om at bil er unødvendig luksus.

Se f.eks. på den sterke fokuseringen på CO2-utslipp - noe som har gjort Volvo V70 med 1.6 liters dieselmotor til en norsk avgiftsvinner. Likevel må produksjonen av denne motoren stanses, siden den ikke tilfredsstiller nye europeiske krav til maksimalt NOx-utslipp. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...