Deep Dish Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Er fullstendig klar over forskjell på garanti og reklamasjonsrett. Men i denne saken her så vil jeg tro at en girkasse har en forventet levetid lenger en 2/5 år(garanti tid). Ergo skal han slippe å betale for en girkasse til XX antall kr. Det er selvfølgelige en del parametere som avgjør dette, for eks fulgte servicer osv.Vil også tro at Stenshagen ikke er ute etter å svindle noen på denne måten som trådstarter skriver. Det finnes alltid 2 sider av en sak... Når det gjelder hva BMW eller andre produsenter mener om 5 års reklamasjonsrett så er dette egentlig ett fett, da lovverket er der. Lite man kan gjøre med det intill en lovendring. Vi er faktisk utrolig heldige som har 5 års reklamasjonsrett. Ja, er enig med deg der.. Var ikke deg siktet til da jeg skrev innlegget.. Var flere som påstår at dette var en soleklar sak, og at dette måtte BMW evt dekke.. Klart at en girkasse skal holde lengre enn 2-3år ved normalt bruk, og så lenge det ikke er snakk om en feilkonstruksjon i kassen (og det vil man oppdage lenge før det er gått 2 år) så ryker ikke en girkasse av seg selv.! Vil tippe at 90% av havariene som skjer etter 2-3år skyldes "brukerfeil" Som du sier, ikke tatt service, dratt altfor tung henger.. osv. Og skal man da reklamere på kassen, så er det du som kjøper som må bevise at havariet skyldes produksjonsfeil.! Poenget mitt var at man kan ikke alltid forvente seg å få dekket reparasjonen på feil som oppstår innenfor reklamasjonstiden.!!
maartn Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Nå som vi er inne på temaet garanti / reklamasjon fyrer jeg løs et spm ang. min bil. Det er oppdaget litt lekkasje / svetting fra girkassen. Går dette på 5 års reklamasjonen? Skal da vel ikke begynne å dryppe der så tidlig?
Deep Dish Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Nå som vi er inne på temaet garanti / reklamasjon fyrer jeg løs et spm ang. min bil. Det er oppdaget litt lekkasje / svetting fra girkassen. Går dette på 5 års reklamasjonen? Skal da vel ikke begynne å dryppe der så tidlig? Igjen, så har du jo rett til å klage på dette til forhandler, siden det er innenfor reklamasjonsfristen. Om dette vil dekkes av forhandler/BMW vil jo avhenge av årsak til problemet og i stor grad villigheten av forhandler til å ha fornøyde kunder..
rakett Skrevet September 18, 2010 Skrevet September 18, 2010 Virker også som at det er veldig mye slendrian blandt dagens mekanikere, altfor liten interesse for å skru, sitter bare med diagnose verktøy og hvis ikke det funker har de ingen peiling, derav slike IDIOTISKE feil konklusjoner som trådstarter ble utsatt for... Skolevesenet her i landet har jo forfalt mer og mer med slappe lærere og dårlig kvalitet på undervisningen, derav elendige bilmekanikere også.... som ikke har lært det de skal.. pluss all den avanserte og idiotiske elektronikken fabrikken putter inn i bilen blant annet for å thjene penger. Men det er en trend i samfunnet vårt.... et overfladisk samfunn der kunskap stadig blir nedprioritert foran FAILbook og overfladiskhet. gjelder ikke bare bilmekanikere gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå