Gå til innhold

Fikk to brev fra Satans Vegvesen i dag....F***

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men Wenås har vanlig E30 (320)

Virker som BT i Telemark er greiere enn andre plasser. SS har jo flere godkjente E46 318-M3 bygg bl.a

Nå er det snakk om e30. Ikke e46. Det er ikke like nazi regler på e46 ombygginger - enda..

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

larsen racing: du kan også gi en langflat faen i å vise bilen eller????

Jeg kjørte jo inn i teknisk nå i sommer med e30en min og fikk mangellapp,.

Å vise den på biltilsynet er kjo ikke aktuellt engang, tid ut av vinduet...

Viste en e30 der før for 2 år siden, pga mangellapp.

Den var så dyngete at kontrollanten trodde jeg kom til å høgge den, så han slurvet da han skrev ut en ny mangellapp.

Kom tilbake på etterkontroll etter at jeg hadde fiksa feilene, og da fant han masse andre feil han ikke kunne gi meg trøbbel for, da de ikke har lov å gi nye mangler når de først har gitt en mangellapp.'

Endte jo med at jeg ble sendt hjem uten å få den godkjent (han hevnet seg ) og etter å ha vært der 3 ganger gikk det.

så det kan absolutt IKKE anbefales å dra inn til de firkanta jævlene der.

dette var en fæl gammal 325 som nå er sendt til de evige rustne jaktmarker

Skrevet

Snakket med en kamerat i sta, som hadde fått lik innkalling som deg Larsen for ca 1,5 år tilbake. Han ringe BT, og der fortalte dem at han fint kunne vise den hos vanlig verksted!! Sjekk opp om dette hvis du ikke har gjort det!

Høres for godt ut til å være sant. Trodde det bare gjalt da man fikk 'ordinær' mangellapp.

rakett: Man må jo helst på kontroll hvis man ikke skal kjøre med avskiltningbegjæring, og ugydlig forsikring.

Skrevet
Snakket med en kamerat i sta, som hadde fått lik innkalling som deg Larsen for ca 1,5 år tilbake. Han ringe BT, og der fortalte dem at han fint kunne vise den hos vanlig verksted!! Sjekk opp om dette hvis du ikke har gjort det!

Høres for godt ut til å være sant. Trodde det bare gjalt da man fikk 'ordinær' mangellapp.

rakett: Man må jo helst på kontroll hvis man ikke skal kjøre med avskiltningbegjæring, og ugydlig forsikring.

Feil, jeg var vitne til ulykke der ene bilen hadde røde oblater.. forsikringa gjelder sålenge bilen har skilter på seg... jeg spurte politibetjenten som var der angående dette. Jeg regner med at han har kontroll iom måten han sa dette på.

Men trur det er slik at regresskravet gir redusert forsikringsutbetaling.. men ikke alt

Skrevet

Joda, forsikringen casher ut for motparten, så lenge deres egen kunde var synderen.

Men - kunden får regress, i verste fall søksmål og/eller anmeldelse.

Du kan jo prøve hvis du ikke tror meg ;)

Skrevet
på banekjøring gjelder ingen forsikring. bare eget ansvar. krasjer du med en annen betaler du for skadene på din egen bil, og den andre for sin bil. Slik er det.

Se hva som står nederst på min forsikringsoversikt :wink:

ls75fhfm5agfnjfml7pn.jpg

MEN, på neste side står det følgende:

"Vegtrafikklovens regler om aktsomhet gjelder ved banekjøring.

Hastighetskjøring eller kjøring på tid er ikke tillatt.

Banekjøring utenfor Norden må meldes fra til selskapet i god tid før slik kjøring finner sted.

For skader oppstått under banekjøring økes valgt egenandel med 10 000kr"

Skrevet

Dette er jo en risiko man tar når en bygger om en bil ulovlig. Det hjelper da lite å sutre over statens vegvesen som faktisk kun gjør jobben sin. Skal ikke se bort i fra at de faktisk er pliktige til å sjekke opp sånne saker.

Skrevet

Sparebakn1 og vesta har også muligheten for forsikring for banekjøring. Hva det koster vet jeg ikke, men blir nok endel dyrere...

Skrevet

For og si det slik, makan til suttring, de gutta gjør jobben sin, og dere har ikke gjort deres.

Søke, få svar, så bygge.

Ikke bygge, bli sett, få brev, sutre.

Men Larsen, stå på og få det godkjent :) Bilen din er såpass strøken at du har en bra mulighet der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...