Jørgen Lie Skrevet April 17, 2011 Forfatter Share Skrevet April 17, 2011 Ja var planen det ja E30`n kommer garantert.. Så om Blåmann får seg privatsjåfør så kommer han også Driver å vurderer om jeg skal fyke på GS i morgen for å se på/handle 20", men er ikke heelt sikker på om jeg kan prioritere det akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Du vet hva du har å gjøre når du først skriver om 20" du sikler på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selia Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Det er vel ikke vanskelig å be noen kjøre den vel ? Håper det blir like bra treff som ifjor om ikke bedre ! Er bare å prioritere dem, så venter du med andre ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Bare å handle ja. Prioriter felger og ta deg en billig ferie til 316 og meg + andre gærninger i bondelandet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet April 17, 2011 Forfatter Share Skrevet April 17, 2011 Det er vel ikke vanskelig å be noen kjøre den vel ? Håper det blir like bra treff som ifjor om ikke bedre ! Er bare å prioritere dem, så venter du med andre ting Neida, det ordner seg sikkert det Bare å handle ja. Prioriter felger og ta deg en billig ferie til 316 og meg + andre gærninger i bondelandet! GRUPPEPRESS??????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2011 Da har jeg og en kompis vært ute å skutt litt bilder! Han er, synes jeg i alle fall, meeeget dyktig! Er første gangen han prøve denne type bilder, så dette var bra resultat synes jeg! Velger å kalle han fotograf, da han på særdeles kort tid har utviklet et STOR talent innen foto. Det siste bildet synes jeg var kult Ris og ros folkens?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 Flotte bilder av en flott bil; skulle hatt meg en E9x til "bruksbil" jeg også.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 Jeg skal holde mine meninger om bildene for meg selv, men bilen er i hvert fall nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2011 Flotte bilder av en flott bil; skulle hatt meg en E9x til "bruksbil" jeg også.... Takk for det Ja, kurant bruksbil! Jeg skal holde mine meninger om bildene for meg selv, men bilen er i hvert fall nydelig! Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre! Å få tilbakemeldinger, av både positiv og negativ art, kan være med på å gjøre neste bilde bedre! Kan tilføye at det er ikke optimalt med plassering, da f.eks noen av møllene ikke er hele i bildet etc. Lyset vi hadde var heller ikke til å skryte av, da dette ble gjort meget på sparket, og mest som et lite prøveprosjekt for å finne ut ting å gjøre annerledes en annen gang. Holder på å skal trene litt for å ta skikkelige bilder av E30`n etter at jeg er ferdig med den og får på de nye hjula! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 Jeg syns de to øverste bildene var helt average og dermed ikke noe spesielt med de. Det er nok bilder de fleste klarer å ta med ok kamera og lokasjon. De to siste likte jeg hvor bilen er i bevegelse, men også her tror jeg dette er det mange som klarer. Har prøvd selv par ganger med gamelt compact kamera og tar man nok bilder blir det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 Da kan jeg vel gi noe tilbakemelding på bildene alikevel For det første, er bilen undereksponert, og jeg tar meg stadig i å se på møllene, i stedet for bilen. Jeg synes også omgivelsene på høyre side av det nederste bildet er for trauste for et slikt perspektiv. Jeg er ingen ekspert på bilfoto, men har drevet noen år med fotografi, så dette kan kanskje være til hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 http://images.bimmers.no/files/n3de0su8i2zg88yxg80p.jpg Dette likte jeg! Ser faktisk ut som et brosjyre-bilde. Heldig med natur, sjeldent man ser bil-bilder med vindmøller i bakgrunnen (går vel i industriområder hos de fleste). Tøft, og blir sikkert enda bedre neste gang Ser for meg den røde E30en din hadde blitt fin der, stor kontrast til alt. Det var kanskje det med kontrasten som var å sette fingeren på ifra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2011 Jeg syns de to øverste bildene var helt average og dermed ikke noe spesielt med de. Det er nok bilder de fleste klarer å ta med ok kamera og lokasjon. De to siste likte jeg hvor bilen er i bevegelse, men også her tror jeg dette er det mange som klarer. Har prøvd selv par ganger med gamelt compact kamera og tar man nok bilder blir det bra. Joda, det er ikke noe sånn superspesielt med bildene. Mulig allmennheten klarer å ta sånne også, men som sagt, det var litt "bare for å prøve", og for å finne ut av ting Da kan jeg vel gi noe tilbakemelding på bildene alikevel For det første, er bilen undereksponert, og jeg tar meg stadig i å se på møllene, i stedet for bilen. Jeg synes også omgivelsene på høyre side av det nederste bildet er for trauste for et slikt perspektiv. Jeg er ingen ekspert på bilfoto, men har drevet noen år med fotografi, så dette kan kanskje være til hjelp. Hehe, var jo litt derfor bildene ble lagt ut da! Mange med kunnskaper her inne, og vi er åpne for å lære!!! Hva undereksponert betyr, er jeg usikker på. Det vet nok fotografen bedre enn meg! Møllene kan nok fange blikket ja, der er helt sikkert.. Grunnen til denne plassen nå, var for å være i fred. Hehe, de omgivelsene er på den smaleste og minst trafikkerte veien her ute, så denne ble valgt nettopp pga av det! Vi har noen tanker om mer egnede lokasjoner for senere bilder. All kritikk begge veier mottas som sagt, ganske enkelt for å gjøre det bedre neste gang! Fotografen har holdt på med bilder i knapt ett år, så han er rimelig fersk i gamet, og det er ikke denne typen bilder han tar mest. Men jeg tror han har potensiale! Han kom bl.a ganske høyt i www.nnpc.no sin konkuranse for litt siden. Hans bror vant ene kategorien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2011 http://images.bimmers.no/files/n3de0su8i2zg88yxg80p.jpgDette likte jeg! Ser faktisk ut som et brosjyre-bilde. Heldig med natur, sjeldent man ser bil-bilder med vindmøller i bakgrunnen (går vel i industriområder hos de fleste). Tøft, og blir sikkert enda bedre neste gang Ser for meg den røde E30en din hadde blitt fin der, stor kontrast til alt. Det var kanskje det med kontrasten som var å sette fingeren på ifra meg. Er nok kanskje ikke mange bilbilder med Europas (?) største Vindmøllepark som lokation nei. Og ja, vi håper det går oppover herfra E30`n kommer nok til å ta turen der også ja, men da skal jeg og han dra alene, og ikke ha med utålmodige passasjerer som ikke har så stor interesse for dette Kontrasten er notert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Mai 18, 2011 Share Skrevet Mai 18, 2011 Det er kun en ting man kan gjøre for å bli en bedre fotograf, og det er å ta bilder. Det er ingen tvil om at bildene her er bedre enn de man ser i de fleste annonser på Finn.no, og bare det er en god start. Undereksponert betyr rett og slett at bilen blir for mørk. Se for eksempel på det nederste bildet. Man ser ikke gjellene i nyrene. Det som skal kunne sees av detaljer er rett og slett helt svart. Her gjelder det også å passe på at himmelen og/eller lyse felter ikke blir overeksponert. Da vil du få felter som omtales om utbrente. Det gjelder å ta bilder når sola står lavt på himmelen, da får man levende farger. Det er vanskelig å ta gode bilder i feil lys uten ekstra lyskilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå