xcetera Skrevet September 21, 2010 Forfatter Skrevet September 21, 2010 i kombinasjon med at det er en lekasje så det ikke er trykk på anlegget og koke temperaturen synker som følge av det
wicky124 Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 om du ikke vil høre på oss, putt egg på tanken!
xcetera Skrevet September 21, 2010 Forfatter Skrevet September 21, 2010 wicky124: hvem har sagt jeg ikke vil høre på dere? men som jeg skrev i første posten så veit jeg at det var idiotisk å skru opp lokket og trenger ikke flere idiot forklaringer på akkurat det. Behøver ikke være verdns største geni for å skjønne at det er lekasjen som gjør at vannet koker omtrent på norm temp da det ikke er mulig at det kan bli noen bra sirkulasjon da det er masse luft i systemet. men for all del fortsett å skriv her for jeg er jo blitt en newb i deres øyne som ikke aner noen ting om å skru bil.
Robin L Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 gikk en smell med kjølinga selv jeg. åpnet og det sprutet ut. trudde da termostat var gåen, og demonterte og styra. så monterte jeg igjen. da "brukte" bilen mye kjølevann så jeg vant ut til slutt at den lak på vannpumpa. ikke lett å se! så jeg leste litt og fant ut at termostaten åpner på 105 grader så ikke rart det koker når man åpner toppa. står i brukerhåndboka på bilen at den ikke skal åpnes på varm motor. har du sett inni der?
wicky124 Skrevet September 21, 2010 Skrevet September 21, 2010 vel...egg tetter igjen lekkasjen...eventuelt kanel....
xcetera Skrevet September 21, 2010 Forfatter Skrevet September 21, 2010 egg og kanel er en helt grei løsning om man er på tur på kveldstid og det plutselig skjer slike ting (ja for man har jo egg og kanel i bilen til en hver tid ) Jeg trodde også det var termostaten som ikke åpnet tidsnok så jeg byttet den i dag å den så ut som hadde sitti der siden bilen var ny så like greit å bruke de 200.- Problemet mitt er nå fikset. var lekasjen på radiatoren som var hele syndebukken. tettet det ganske enkelt med å helle polyester i hele den samleskinnen der rørene møter en(gummi?) flens og da ble det pottetett. (håper jeg) Varmkjørte bilen og lot den stå på tomgang og lyste masse for å se om jeg så noen damp. er vell 10-15 grader ute nå så skulle ha sett noe om det var lekasje noe sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå