Gå til innhold

Vurderer E60. Hva skal jeg se etter?

Jan Tore
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på og kjøpe en bil i tillegg til E36en, og tenker da først og fremst en eldre E60 520iA. Skulle gjerne hatt større motor, men prisen stiger jo voldsomt opp til 525/530.

Jeg lurer først og fremst på om det er kjente problemer med bilene. Både med understell, motor+gir, elektrisk og rust.

Er det noe ekstrautstyr som er "must have"?

Hvordan er 2.2 170 motoren i denne? Er den grei sammen med automatkassen?

- Jan Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min E60 i 09 da var jeg 20år etter å ha hatt E36 siden jeg var 18, å fy flate for en overgang. Jeg har E60 520IA 04 2,2L -MEGET- fornøyd med både motor og automatkassen, ikke noe treig i det hele tatt, med tanke på at det er såpass tung bil. Jeg har kjørt en E60 manuell 03 modell, det var ikke noe. Elektriske feil kommer på alle biler til og med F10 har jeg hørt allerede. Jeg har ikke hatt noe feil verken mekanisk eller elektrisk med min. Kun en PDC sensor som tok kvelden.

Er vel ingen kjente problem med en E60, det som vertfall er kjent er at det er en fantastisk kjøremaskin med kraft og comfort til de grader!! Kjøper du en E60 så angrer du ikke. Automatkassen maler utrolig, merker ikke noe rykk eller noe som helst ved girbytte. Motoren er sprek, går stille, minimalt med risting, ved varm motor merker jeg/hører ikke at bilen går på tomgang. Og sist, men ikke minst motoren har en utrolig herlig sekser lyd.

Slik opplever jeg min bil. Lykke til med bilkjøp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få kjente feil på E60 520i, den 2,2 motoren er en av BMW's beste opp igjennom hva feil angår.

Eneste skrekkeksempelet jeg har sett av E60, var en av de første som kom,kjøpt fra BMW Norge da den hadde vært demobil. Den bilen hadde gått og tråkka i Oslo's saltlake siden 2004 i over 200.000km og kom til oss fordi den hadde sviktende bremser, det var fordi det var rustet hull i bremserørene! Makan til sørgelig syn under en E60 hadde ingen av gutta sett, ALT var rustent under bilen! Selv hjulbuene var synlig (dårlig) "reparert" for rust ved opplakkering.

Men som sagt, den bilen der må ha hatt et hardt liv,har ikke sett noen andre i den tilstanden.

Prøv uansett å finne en bil som åpenbart er godt tatt vare på,så tror jeg du blir kjempefornøyd. :)

P.S. - Sportsseter er et must! ;) Lykke til med jakten!

Edit: Må si jeg syns E60 er en dritlekker bil, men personlig syns jeg også den "må" ha M-pakke, det gjør den veldig riktig utseende. - Plusset med E60 520i er også at den har to rør bak, noe som gjør at den ser ut som den har litt grom motor, denne detaljen savner jeg på E90-serien, med ett rør likt for alle fra 316i og d til 320i og d.. Synd sekseren forsvant fra toliterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme 2,2 liters M54 motoren i min 2002 E39 og den var skuddsikker som bare det den! Flott motor som ikke har noen kjente feil, leverer bra med krefter og har et fint forbruk. Fungerer fint med automat og virker ikke for liten for bilen i det hele tatt.

På en 5-serie så vil jeg si det er viktig å få med Skinn, Automat, xenon og cd-veksler! Det sies at har en 5-serie dette utstyret så skal det f eks ikke være noe problem å bli kvitt den igjen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo meget bra ut!

Det er klart at sportsseter, skinn, xenon og el-seter er et must. Og m-pakke blir nok montert etter kjøp, da bilene som kom med dette originalt ligger en god del høyere i pris.

Husk at det er stor forskjell på orinial M-pakke kontra det å sette på M-fangere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at sportsseter, skinn, xenon og el-seter er et must. Og m-pakke blir nok montert etter kjøp, da bilene som kom med dette originalt ligger en god del høyere i pris.

Husk at det er stor forskjell på orinial M-pakke kontra det å sette på M-fangere...

Det er nok ingen tvil om det. Og en slik bil vil jo holde seg bedre i pris også.

Absolutt noe å tenke over der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor funker ikke E60 med manuell? Annet enn at du nesten ikke får tak i det da.

de fleste hvis ikke alle? 03 modeller ble levert med manuell, prøvde en sånn og kjøre comforen ble helt borte synest jeg. Merket stor forskjell på det når jeg satte meg i min bil etterpå en drøm og kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Hvor får man kjøpt original M-pakke? Hvor mye koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...