Trialmaster Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 Du sier noe, bcrazy. Kanskje jeg også skal droppe k&n filter. Tar jeg av innsugsrøre som går inn på luftfilterboksen, får man jo litt grommere lyd, bare da. Lurer på om man bare kan lage individuelt innsug, selv, foresten. Ettersom det ikke er så mye å hente uten turbo, kunne man i hvertfall spare noen kroner der. Dbilas koster jo skjorta
takaasen Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 Det er en ting jeg aldri forstår, dere vil andri bruke penger når dere skal få mer hest? Hvordan i allverden skal de da skje? Slenge på et filter til 500 eller en" svindyr"effekt potte. får ikke noe særlig hest bare mer lyd. Det første tråd starte må se på er at han ikke har en så veldig effektiv motor, volumetris effektivitet ligge ca på 86% men på en m42/m44 er den på ca 96%. Du snakke om NA trimming (sugetrim) dette er den dyreste måten å trimme på. Det jeg ville ha annbefalt hvist du ikke skal bruke overtykk, er å sette på trim cam sammen med chip og grenrør sammen og med sport eksos annleggetet og open luft filter type K&N etc. klarer du å skvise ut 20hk på dette så bør du være fornøy. sette opp regnestykke for deler på dette: K&N filter ca 500 chip ca 3000 Grenrør koed 2700 cam 3200 resten av eksos 3200 totalt 12600 - 20hk annbefale å montere allt samlet på en gang, da merker du mer, enn å sette på en ting av gangen ette hver som du får råd.
Reef89 Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 Det er en ting jeg aldri forstår, dere vil andri bruke penger når dere skal få mer hest? Hvordan i allverden skal de da skje?Slenge på et filter til 500 eller en" svindyr"effekt potte. får ikke noe særlig hest bare mer lyd. Det første tråd starte må se på er at han ikke har en så veldig effektiv motor, volumetris effektivitet ligge ca på 86% men på en m42/m44 er den på ca 96%. Du snakke om NA trimming (sugetrim) dette er den dyreste måten å trimme på. Det jeg ville ha annbefalt hvist du ikke skal bruke overtykk, er å sette på trim cam sammen med chip og grenrør sammen og med sport eksos annleggetet og open luft filter type K&N etc. klarer du å skvise ut 20hk på dette så bør du være fornøy. sette opp regnestykke for deler på dette: K&N filter ca 500 chip ca 3000 Grenrør koed 2700 cam 3200 resten av eksos 3200 +1 totalt 12600 - 20hk annbefale å montere allt samlet på en gang, da merker du mer, enn å sette på en ting av gangen ette hver som du får råd.
AndersH Skrevet September 25, 2010 Forfatter Skrevet September 25, 2010 Hm, det ble litt dyrere enn det jeg hadde tenkt da får jeg nok heller spare pengene, å kjøpe meg en ny bil om noen år Men takk for all hjelp!
Trialmaster Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 Hehe, jeg skal i hvertfall fullføre mitt prosjekt Synes 12000 er greit for 20 hester. Mitt poeng med å sugetrimme, er å fortsatt kunne bevare motorens orginalitet. Synes nå M40 er en fin motor. 100 hestet og 145 nm er ikke noe dårlig på en 1,6er i utgangspunktet.
takaasen Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 Hehe, jeg skal i hvertfall fullføre mitt prosjekt Synes 12000 er greit for 20 hester. Mitt poeng med å sugetrimme, er å fortsatt kunne bevare motorens orginalitet. Synes nå M40 er en fin motor. 100 hestet og 145 nm er ikke noe dårlig på en 1,6er i utgangspunktet. Hadde en E30 318i m40, så jeg portet topp og overhalte motor, fjernet cat, laget 2,5"annleg, cat cam, chip fra trimchip, Kingdragon filter, 316 sper diff, msd coil. Fy faen så gøy det var med den bilen gikk som bare det.
E36Cab1 Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 .........................................Det første tråd starte må se på er at han ikke har en så veldig effektiv motor, volumetris effektivitet ligge ca på 86% men på en m42/m44 er den på ca 96%. Du snakke om NA trimming (sugetrim) dette er den dyreste måten å trimme på. ....................................... Hvor har du desse tallene ifra? Gjetting? Eller har du en link til flødestest og beregning av VE på desse motorene?
Trialmaster Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 Hm, spennende prosjekt, det der, takaasen Hva er det den gjør, den msd coilen, og hvorfor må den gamle erstattes? Porting av toppen, er det en utregning på det, eller tar man det på øyemål?
takaasen Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 Hm, spennende prosjekt, det der, takaasen Hva er det den gjør, den msd coilen, og hvorfor må den gamle erstattes? Porting av toppen, er det en utregning på det, eller tar man det på øyemål? Dette var et proskjekt jeg holdt på med i 2002, lenge siden. kjøpte bilen av ei ifamilien min fordi hun ville ha volvo . Coilen var deffekt, kjøpte bare ny mens jeg var i usa, litt kraftigere. Porting må gjøres av kyndige personer som hvet hva de gjør. til nå har jeg ikke portet selv.
takaasen Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 .........................................Det første tråd starte må se på er at han ikke har en så veldig effektiv motor, volumetris effektivitet ligge ca på 86% men på en m42/m44 er den på ca 96%. Du snakke om NA trimming (sugetrim) dette er den dyreste måten å trimme på. ....................................... Hvor har du desse tallene ifra? Gjetting? Eller har du en link til flødestest og beregning av VE på desse motorene? Dette er rein gjetting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå