kjetilbm Skrevet September 25, 2010 Share Skrevet September 25, 2010 Hvordan demonterer man dørlås og tenningslås på E34? Er det vanskelig? Hvor mye koster komplett låsesystem (til fremdører, bakluke og tenning), og hvor får man kjøpt det til en rimelig penge? Har lett på KOED og mekonomen, men så ikke ut som de hadde. På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spjokeline Skrevet September 25, 2010 Share Skrevet September 25, 2010 Har du prøvd gs bildeler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet November 5, 2010 Forfatter Share Skrevet November 5, 2010 Men trenger fortsatt å vite hvordan man får ut låsene... Har hørt at for å få ut tenningslåsen, må nøkkelen settes i, og vris til første hakk. Deretter skal en binders (e.l.) stikkes i hullet ved siden av nøkkelhullet, og så skal det visst bare være å dra ut låsen. Men dette får jeg ikke til. Har satt nøkkelen i, vridd til første hakk, stikket inn binders, lirket rundt og opp og ned, prøvd med nøkkel i forskjellige stillinger osv. Får det bare ikke til... Og dørlåsen aner jeg virkelig ikke hvordan man får ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 Vet ikke hvordan du demonterer dørlåsen, men tenningslåsen er ganske rett frem som du selv har skrevet. Jeg vet ikke om en binders blir sterk nok, da du må trykke ganske hardt inn, og samtidig rikle litt på nøkkelen. Skal se om jeg finner DIY'en jeg brukte. Edit: Jeg fant - http://www.bimmerboard.com/forums/posts/331655 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet November 5, 2010 Forfatter Share Skrevet November 5, 2010 Har selv prøvd å følge den DIY'en, men så langt uten hell. Får bare prøve igjen... Men takk for svar! Trenger forresten rattet og dekslene over og under rattet, å være demontert? For å demontere/montere tenningslås... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 Tror ikke det skal være nødvendig nei. jeg hadde av det dekslet under rattstammen, men det var av andre årsaker, og jeg tror ikke det skal ha noe å si. Jeg brukte ihvertfall en 1.5mm bor for å få den ut. måtte trykke ganske hardt for å få det ut. Brukte ganske lang tid før jeg omsider fikk det til, så det er bare å peise på så får du det vel til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet November 5, 2010 Share Skrevet November 5, 2010 Men trenger fortsatt å vite hvordan man får ut låsene...Og dørlåsen aner jeg virkelig ikke hvordan man får ut.. Nå har ikke jeg hatt ute låsene på noen BMWer, men alle andre biler jeg har gjort det på har det vært ei "plate" man på innsiden av døra som man drar bort med feks ei tang. Altså, spor på sylinderen og ei plate som funker nesten som en låsering som holder den på plass. Knotete forklart ser jeg selv, men det drikkes arbeidspils så jeg tilgir meg selv i samme farta.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet November 6, 2010 Forfatter Share Skrevet November 6, 2010 Det skal være et klips (en "plate" om du vil ) som holder fast sylinderen ja. Men jeg finner ikke det klipset (mørkt og knotete inni der). Må ytre dørhåndtak av før jeg tar ut låsesylinderen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet November 8, 2010 Forfatter Share Skrevet November 8, 2010 Andre råd, tips eller innspill? Fikk fattern til å hjelpe meg men han klarte det ikke heller... fælt å vanskelig det sku være.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet November 8, 2010 Share Skrevet November 8, 2010 Om jeg ikke husker helt feil så bruker man samme metoden som på tenningslåsen. Du må av med dekselet over håndtaket på utsiden for å se. Alternativt så bytter du bare hele håndtakdelen komplett med låsesylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet November 10, 2010 Forfatter Share Skrevet November 10, 2010 Nå har jeg plundret i godt over en time uten å skjønne hvordan jeg skal få ut dørlåsen. Jeg finner ikke ut hvordan man skal få ut det ytre håndtaket, og jeg finner heller ingen låseskive eller noe som skal holde sylinderen på plass. I Haynes står det beskrevet som følger, for å få av ytre håndtak: - Lössa länkaget (hva nå enn det betyr? Løsne ledningene?) - Löfta upp håndtaget - Skruv ut de två fästskruvarna - Löft ut håndtaget - Monteres ved omvänd räkkefölg Ikke 100% ordrett, har ikke boka her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 Du tar av det svarte dekselet som er rundt håndtaket og låsesylinderen. Om du ser inni døra di (i bakkant) er det en plastplugg der. Du tar av den, også ser du en krok inni der, denne skal du trekke i med nebbtang eller selvlaget verktøy, og så skal dekselet bare være å ta av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 Kansje bently er bedre? : http://velom.net/bimmers/Bentley_BMW_5- ... Manual.pdf ellers finner du kansje noe ut ved kikke litt i online etk. Skal ligge noen tråder om dette både her på bimmer.no og bmwccn fora. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet November 10, 2010 Forfatter Share Skrevet November 10, 2010 Fikk løsnet det klipset som kennethe34 nevner. Dette klipset er nærmere 10 cm langt, og holder på plass det sorte dekslet som er på utsiden av håndtak+lås på utsiden av døren. Da var det bare å vippe ut det sorte dekselet. Men what now? Føler meg bra noob her jeg sitter og ikke klarer å få ut låsen alene... Hvordan får jeg løsnet låsesylinderen videre? Oversiktsbilde... Et ikke fullt så bra bilde... Sett på skrå, nedenfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet November 11, 2010 Forfatter Share Skrevet November 11, 2010 Passer tenningslås og dørlås fra en '91 E34 sedan, over i en '90 E34 sedan? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå