///MoePower Skrevet Desember 5, 2012 Skrevet Desember 5, 2012 Øvelse gjør mester, hiv dere rundt nå!Det er enklere med lakksprøyte enn med sprayboks f.eks.. Jeg er forøvrig ikke stort mye gamlere enn dere selv er.. Joda, vi skal vell prøve å få lært oss noe etterhvert Hææ?!! Trodde du var i ''bestefar alder'' snart jeg, mtp på den moderate senken du har på E23n din! Her er det ikke "low & slow" men "high & fast" som gjelder vet du, siste mote.. Men fra spøk til alvor, den burde vært lavere ja.. Mazda'n og E24'n min er jo litt lave! Vel.. Nok OT i tråden din nå.
Haakjin Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Skrevet Desember 5, 2012 Øvelse gjør mester, hiv dere rundt nå!Det er enklere med lakksprøyte enn med sprayboks f.eks.. Jeg er forøvrig ikke stort mye gamlere enn dere selv er.. Joda, vi skal vell prøve å få lært oss noe etterhvert Hææ?!! Trodde du var i ''bestefar alder'' snart jeg, mtp på den moderate senken du har på E23n din! Her er det ikke "low & slow" men "high & fast" som gjelder vet du, siste mote.. Men fra spøk til alvor, den burde vært lavere ja.. Mazda'n og E24'n min er jo litt lave! Vel.. Nok OT i tråden din nå. Ingenting er råere enn low&slow med myee whp under panseret, så du ikke trenger å gasse på engang, for folk veet hvor sjef du er! Hvertfall i en lang 7er! Mvh Håkon
Jørgen Lie Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 Se der ja... Lokalet er bra!! Få boksen opp å gå nå så, og piske Kjetil innover for å lære deg og lakkere! Det har jeg tro på. Vi "mangler" en lakkerer her ute vet du. kommer du hjem til jul?
Haakjin Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Skrevet Desember 6, 2012 Se der ja... Lokalet er bra!! Få boksen opp å gå nå så, og piske Kjetil innover for å lære deg og lakkere! Det har jeg tro på. Vi "mangler" en lakkerer her ute vet du. kommer du hjem til jul? Joda, er fornøyd Jepp, skal få sett litt på den ila frituren, vært kjekt å lært seg dette ja, men det er en dyr hobby å lære da vill jeg tro Kommer hjem til både hjul og jul jeg Mvh Håkon
knoskar Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 Ett lite "tips" som gjør de enklere å holde lakkboksen rein over lengre tid. Er å kjøpe sånn plastikk du har over bilen når du lakker, å teipe den på veggene Gjorde de på skolen, ser forsatt like ny ut idag
Haakjin Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Skrevet Desember 6, 2012 Ett lite "tips" som gjør de enklere å holde lakkboksen rein over lengre tid.Er å kjøpe sånn plastikk du har over bilen når du lakker, å teipe den på veggene Gjorde de på skolen, ser forsatt like ny ut idag Okei, takk for tips Slik at all lakkstøvet legger seg på plastikken istede for veggene da eller?
///MoePower Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 Det funker også knall å sprøyte vannbasert slim på veggene, det gjorde vi der jeg jobbet. Da er det bare å spyle av med vann og evt. skrubbe litt med gulvkost når det blir for mye lakkstøv. Men veggene bør være slette da for at det skal løsne lett, så bruk en glatt maling. Det blir ikke så fort lakkstøv på veggene som mange tror med mindre du sprøyter lakk rett mot dem eller nært dem, mesteparten fyker ned i gulvfiltrene. Til hobbybruk trenger dere nok ikke å vaske veggene så ofte. Bruker dere slim slipper dere plast/papir som blaffrer og det blir bra lys i boksen. Lys er alfa omega når man lakker. Obs.. Husk å sjekke om vannet har noen steder å renne ut/dreneres før dere går igang, ikke alle lakkbokser har dette!
Haakjin Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Skrevet Desember 6, 2012 Det funker også knall å sprøyte vannbasert slim på veggene, det gjorde vi der jeg jobbet.Da er det bare å spyle av med vann og evt. skrubbe litt med gulvkost når det blir for mye lakkstøv. Men veggene bør være slette da for at det skal løsne lett, så bruk en glatt maling. Det blir ikke så fort lakkstøv på veggene som mange tror med mindre du sprøyter lakk rett mot dem eller nært dem, mesteparten fyker ned i gulvfiltrene. Til hobbybruk trenger dere nok ikke å vaske veggene så ofte. Bruker dere slim slipper dere plast/papir som blaffrer og det blir bra lys i boksen. Lys er alfa omega når man lakker. Obs.. Husk å sjekke om vannet har noen steder å renne ut/dreneres før dere går igang, ikke alle lakkbokser har dette! Okei, igjen , takk for tips! Vi skal ta en overhaling på den boksen , det er gjort en del fjuskpatenter på den som må ordnes opp i , og vi kommer til å fikse litt etterhvert. Det slimet hørtes smart ut. Hva mener du med vann da? Hvor skal det komme fra eventuelt? Unnskyld meg, men jeg har svært lite erfaring med alt som har med lakkering å gjøre Skal bli artig å se de første 1000 gangene jeg skal sparkle en bulk , for å få til linjene Håper på flere tips fra deg Moe, du virker klok!
BMW E30 325 Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 han mente om du skulle spyle veggen da vettu, for å få vekk eventuelt slim, om dere skulle bruke det
Haakjin Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Skrevet Desember 6, 2012 han mente om du skulle spyle veggen da vettu, for å få vekk eventuelt slim, om dere skulle bruke det HAHA Da skjønner jeg fort litt mere, og dette er jeg jo faktisk ikke sikker på , dette må sjekkes ut! Men ett spørsmål til allmenheten? Hvilken maling er skikkelig bra og holdbar som kan brukes på betonggulv? I hvit`? vi må få malt lokale hvitt på gulvet, og vi må male gulvet i lakkboksen. Håper noen har ett tips til noe som virkelig er holdbart, lett å gjøre rent og i en lys farge Mvh Håkon
Iv3rs3n Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 I TreFem garasjen Håkon så brukte jeg å Halfdan dekksmaling, som vi fikk tak i på Malia.. Det funka heilt fint det på goma på betongen der, bortsett fra at vi skulle helst hatt 2 strøk
Haakjin Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Skrevet Desember 6, 2012 I TreFem garasjen Håkon så brukte jeg å Halfdan dekksmaling, som vi fikk tak i på Malia.. Det funka heilt fint det på goma på betongen der, bortsett fra at vi skulle helst hatt 2 strøk Nei, det funka virkelig ikke? har du sett hvordan det ser ut nå eller? Vi å brukte samme på Goma, med 2 strøk, men boss maling med engang olje/diesel kommer på, det blir oppløst, og vanskelig og holde rent
Larsinnj Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 Se her ja, har dere skaffet dere lokale! Bare å komme med E30n utpå nyåret å få den lakkert nå da eller?
Haakjin Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Skrevet Desember 6, 2012 Se her ja, har dere skaffet dere lokale! Bare å komme med E30n utpå nyåret å få den lakkert nå da eller? Det skal nokk la seg ordne, men ta med de Hartge rimsa som leie av boksen da
Larsinnj Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 Mja.. Kan jo ta de med mens jeg leier boksen, men de blir nokk med hjem igjen etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå