Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tåler 535 kassa momentet fra en s62? Og etterhvert med kompressor eller har du tenkt på s6s da?

Ser du er fra Askøy, hadde vært gøy å møtt noen bmw entusiaster mens jeg var på vestlandet, driver og jobber nede på nybygget til Framo på Horsøy :)

det skal nok gå an og få te et treff o.l. ka bimmer har du her ute då?

Hadde ikke satsa på at den 5tr kassen skal holde.. Lø hjem en 6tr når du først er igang! :)

det skal være samme innmat i 530 e34 og 535 e39 kassene som e36 m3 og den kassen kjører jo folk en del mer effekt og moment på, men ryker den så blir det nok ombygg til 6 trinns

Skrevet
Hartge H5 4.7l hadde jo 490nm, du kan jo prøve deg på en søknad kanskje? Regner ikke med de slakker av 10nm men...

hmm, den må sjekkes opp nøyere, hadde jo vært konge om det gikk an :)

Skrevet
da starter et nytt prosjekt, var på jakt etter en 540i i grei stand, denne er et meget bra utgangspunkt.

den er strøken innvendig med sort m5 sportskinn med nedfellbare bakseter.

bilen står på bbs rc 8" og 9"x 17". fikk også med noen 8"x17" org E34 M5 kastestjerne felger.

utvendig trenger den en hellakkering da det er gjort dårlig grunnarbeid og klarlakken har flasset på ene bakskjermen.

det er automat i den men det skal bygges om til 5 trinns manuell :)

en liten liste på delene og planene fremover til neste sesong

-5 trinns manuell kasse med mellomaksel, pedalsett, svinghjul, clutch, sperrediff innkjøpt

-sotede hella DE lykter

- org sotede hella baklykter

-shadowline

-tone ruter rundt

-coilovers, usikker på hva eg skal ha ennå

-felger, type ac,oz,hamann osv

-større bremser, største m5 er under vurdering med stålomspunnede slanger

-mtech sideskjørter

-alpina v8 frontleppe/fanger

-eisenmann/supersprint eksos

++ det meste er på plass og en del småting er på vei fra koed.

kom gjerne med tips til eksos og evnt bremser.

Hei du!

Interessert i å bytte "E34 M5 kastestjerne felger" Mot noen e39 m5 felger eller et sett ac schnitezer type 3? Evt. selge?

Om du har de fortsatt da? :)

Mvh.

Joachim

Skrevet
da starter et nytt prosjekt, var på jakt etter en 540i i grei stand, denne er et meget bra utgangspunkt.

den er strøken innvendig med sort m5 sportskinn med nedfellbare bakseter.

bilen står på bbs rc 8" og 9"x 17". fikk også med noen 8"x17" org E34 M5 kastestjerne felger.

utvendig trenger den en hellakkering da det er gjort dårlig grunnarbeid og klarlakken har flasset på ene bakskjermen.

det er automat i den men det skal bygges om til 5 trinns manuell :)

en liten liste på delene og planene fremover til neste sesong

-5 trinns manuell kasse med mellomaksel, pedalsett, svinghjul, clutch, sperrediff innkjøpt

-sotede hella DE lykter

- org sotede hella baklykter

-shadowline

-tone ruter rundt

-coilovers, usikker på hva eg skal ha ennå

-felger, type ac,oz,hamann osv

-større bremser, største m5 er under vurdering med stålomspunnede slanger

-mtech sideskjørter

-alpina v8 frontleppe/fanger

-eisenmann/supersprint eksos

++ det meste er på plass og en del småting er på vei fra koed.

kom gjerne med tips til eksos og evnt bremser.

Hei du!

Interessert i å bytte "E34 M5 kastestjerne felger" Mot noen e39 m5 felger eller et sett ac schnitezer type 3? Evt. selge?

Om du har de fortsatt da? :)

Mvh.

Joachim

viewtopic.php?f=18&t=210192

Skrevet
Tåler 535 kassa momentet fra en s62? Og etterhvert med kompressor eller har du tenkt på s6s da?

Ser du er fra Askøy, hadde vært gøy å møtt noen bmw entusiaster mens jeg var på vestlandet, driver og jobber nede på nybygget til Framo på Horsøy :)

Har ingen bil her ute, vi er 4 mann som har leid bil. Bor på Hanøytangen, men jobber 7-7 så er kanskje litt vrient å få til no møte uten bil... Bor du langt unna Horsøy eller Hanøytangen da?

Skrevet
5-trinns kassa tåler lett effekten. kjørte 610 på hjula med slik kasse i e30n.

Var dette jeg tenkte og. Er ikke innmaten i denne samme som zf 320 kassa på s50 ?

De blir det jo kjørt 700-800 hk på :)

Skrevet

Har ingen bil her ute, vi er 4 mann som har leid bil. Bor på Hanøytangen, men jobber 7-7 så er kanskje litt vrient å få til no møte uten bil... Bor du langt unna Horsøy eller Hanøytangen da?

bor 10 min derfra, men blir nok ikke så mye tid til treff nå før jul desverre. kor lenge ska dokker være her ute da?

Skrevet
5-trinns kassa tåler lett effekten. kjørte 610 på hjula med slik kasse i e30n.

Var dette jeg tenkte og. Er ikke innmaten i denne samme som zf 320 kassa på s50 ?

De blir det jo kjørt 700-800 hk på :)

jess som sagt før så er det samme innmat i de ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...