Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ikke gnist og bensin, men bensin sirkulere fram i railen, men dyser åpner ikke.

rart det skal være ews, siden dette er en omprog hjerne som det skal være tatt vekk på.

har fått tilsendt 2 hjerner av samme tuner og akkurat samme oppsett på de.

Skrevet
har ikke gnist og bensin, men bensin sirkulere fram i railen, men dyser åpner ikke.

rart det skal være ews, siden dette er en omprog hjerne som det skal være tatt vekk på.

har fått tilsendt 2 hjerner av samme tuner og akkurat samme oppsett på de.

Få hjernene prøvd i en annen bil.

Skrevet

Den starter selv om EWS ikke er koblet/virker.

Prøvde dette på min S50B32 akuratt, da starter den og går i 1-2 sek før den stopper igjen.

Skrevet
Den starter selv om EWS ikke er koblet/virker.

Prøvde dette på min S50B32 akuratt, da starter den og går i 1-2 sek før den stopper igjen.

Du har en eldre generasjon av ews.

Skrevet

da var det gjort litt ikveld også. fikk ladet opp batteri så det var nok juice på det.

kinnet med den nye veivsensoren for å sjekke om feilkoden gikk vekk. det gjorde den jo ikke, så en kamerat ringte te en kar som sitter med litt dataprogrammer og fant ut hvor ledningene fra veivsensor ender i hjernen, skulle pipe de ut i kontakten men fikk ikke kontakt,hmmm. så da var det bare å lete etter bruddet, som viste seg å vere under gummihetten på kontakten til veivsensor, virket som de var klippet rett av :shock: andre endene fant vi igjen 5cm inni strømpen til ledningene, kan jo være noen har dradd noe hinsides i de også da, men rart siden virket urørt og kassen stod på motor når eg kjøpte den.

men anyways, no er det gnist og bensin, MEN virker som tenningen er helt feil, smeller i innsuget når eg kinner den og den fyrer ikke opp.

stilte motor i o/t og syl1 er på topp da som den skal være.

koblet på tenningslampe på syl1 og merket et referansepunkt på vibrasjonsdemper. når lampen lyste så var ikke ref,merket og se noen plass i nærheten av da tennpluggen gnistet. stilte tenning på lampen opptil 90 grader.

så hva kan feilen her være?

over og ut for ikveld :)

Skrevet

har vært borti akkurat samme symtomene du beskriver her på s38 til en kompis. viste seg at samtlige 24ventila var bøyd, pga kjedestrammer hadde ryki..... håper dette ikke er tilfelle her! stå på videre! :D

Skrevet
hmm er ikke no tull med girkasse føleren da?

det er ny veivsenser, hadde samme ohm som den gamle. skal være 600 ohm +- 10 i 20grader. målte mine til ca 615 ohm i 16 grader ca.

kjører jo med 5 trinns kasse, men føler på den er helt lik som s62. har s62 føler i den nå.

men selve uttaket på 5 trinns vs 6 trinns er de på helt samme plassen evnt? vi lurte på om det kan være det evnt at uttaket er litt annerledes på 5 trinns?

ellers så har eg også jb-racing alusvinghjul for s62 motoren. kan jo evnt være den følerkransen på svinghjulet som er feil montert fra de evnt?

får ikke opp noe feilkoder på kam sensorer heller. så virker som register er rett hvertfall.

Skrevet

hmm. burde ikke ha noe og si hvor den er plasser så lenge avstanden fra føler til kransen er den samme. kan knipse et bilde av kassa mi hvis du er intrisert i og se hvor den sitter på 6 trinnskassa?

Skrevet
hmm. burde ikke ha noe og si hvor den er plasser så lenge avstanden fra føler til kransen er den samme. kan knipse et bilde av kassa mi hvis du er intrisert i og se hvor den sitter på 6 trinnskassa?

Er girkasseføleren kun en turtallsføler? Hvis ikke er det vel viktig at den har rett posisjon i forhold til svinghjulet, i grader altså.

Skrevet

er det jeg er litt usikker på. er jo triggersensoren det, så den må jo stå riiktig, mn om den står likt på 5 trinnskassa som 6 trinns veit jg ikke. derfor jeg tenkte jeg kunne knipse et bilde så han kunne sammenligne med kassa mi. står den annerledes vil jo triggersignalet bli feil ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...