Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

takker for det ;)

fått på den eksostemp føler i eksos og skrudd i de bakerste lambda.

startet opp, lot den gå litt før eg stoppet den.

tok en diagnose, feilkoder på bakerste lambda er vekke.

startet opp igjen, prøvde og kjøre, men den oppfører seg akkurat likt enda. arrrgghhhh

så får vel gå over alt det elektriske på motor og mine koblinger til stikket osv, skjønner ikke helt ka som kan være gale no.

noen med innspill og tips??

her er forøvrig kodene som eg får opp.

01. fuel pump realy

113. intake camshaft vanos position control syl.5-8

184. intake camshaft vanos position control syl.1-4

139. tempomat interruption

132. CAN timeout,dsc

117. servotronic,no road speed signal

34. CAN timeout, instrument cluster

66. EWS 3.3 interface, no DME-ECU communication

Skrevet

jøsses, sjekket nå hvor lenge eg har hatt denne nå, er litt over 2 år gitt, den bilen eg har hatt lengst hehe. men den eg har kjørt minst, blitt ca 5000km på 2år. stått mer i garasjen jo #-o

jaja, får håpe alt er på stell til neste sesong så eg får med meg noe treff rundtom i landet :D

• 1 month later...
Skrevet
Det håper eg også du får til slik at eg kan få både se og kanskje kjenne kraften i denne :)

det kan vel la seg ordne, sku sammenlignet med e39 da hvis det blir m5 på deg :wink:

• 2 weeks later...
Skrevet

då e det mulig feilen er funnet.

hadde jo feilkoder på vanos greiene, ble fortalt at det ikke skulle ha noe å si av folk på m5board. trodde jo selvfølgelig på dette #-o

idag så koblet eg ut vanosene, da er det ingen fusk når eg gir bånn gass på tomgang, den er kvikk på turtall.

før når eg gasset til 3k og slapp den til 1.5k for så å gasse igjen, da hang den og fusket som bare det, smalt i eksos av uforbrent bensin.

når eg gjør det samme nå, er den helt frisk.

ble litt seint og ta en prøvetur idag pga verksted er i et nabolag.

så imorgen får eg håpe det blir en liten stripe.

så ser nok ut for at solenoidene på vanosene er gåen eller tett. motor har trossalt stått mange år, så kan jo være de har kilt seg osv.

Skrevet

no må du ikkje selge skinnet før bjørnen er skutt!!! :P eneste måten å se om det ble noe bedre (under belastning) er jo å kjøre seg en tur! kan jo bli spennende å se om den våknet litt no då! finnes selvsagt håp siden den nå svarer gassen normalt på frirusing!

Skrevet
no må du ikkje selge skinnet før bjørnen er skutt!!! :P eneste måten å se om det ble noe bedre (under belastning) er jo å kjøre seg en tur! kan jo bli spennende å se om den våknet litt no då! finnes selvsagt håp siden den nå svarer gassen normalt på frirusing!

jajaja :tongue: litt håp er det no. sku ha koblet de ut for lenge siden.

imorgen bør du være i verkstedet for å se ka som skjer, kan være du får motoren billig om det ikke er bedre :P

Skrevet

Jooohoooo :D

Var nett på en kjøretur, ser ut som det er solenoidene på vanos som er noe gale med.

no tar den gassen fint når eg ska løse den osv.

Men har nok ikke full effekt siden de er koblet vekk, tok et drag i 3 gir, den drar godt når eg kommer litt på turtall :)

Blir nok noen turer til ikveld ja :D

Skrevet

takker :)

film ja, hmm det får bli når den er 100% :)

tok ut solenoidene no og satt de i diesel bad. får håpe det løsner litt på driten som evnt er der.

har faktisk renset de 2 ganger før også.

nye noider koster 16k PER side på koed, så det er jo UAKTUELT.

dr.vanos sku ha 2500 dollar per side.

koffor i svarte er det så dyrt med de magnetventilene???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...