Alpejohn Skrevet November 16, 2012 Skrevet November 16, 2012 Har nå lest igjennom alle 44 sidene, og må si det har vært svært interesant! Har veldig lyst på E34 selv, og fikk enda mer lyst på nå! Utrolig pen og gjennomført bil! Veldig spennende med dette S62 prosjektet, godt og se du fant ut av alle problemene, og håper vanosen ordner seg! Gleder meg til og se video når alt virker! Blir og følge med her fremmover (Håper på masse bilder! ) PS: Vil ikke bytte i en E39 530d vel? Fredrik
///MPower Skrevet November 16, 2012 Forfatter Skrevet November 16, 2012 oi tok vel sin tid det hehe. takker så mye for positiv omtale får håpe det ordner seg no etterhvert ja nei off kan ikke selge denne tror eg med det første hvertfall. er fremdeles ting som kan gjøres med bilen både utseende og drivlinje messig
///MPower Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 her er noen filmer av kordan den oppføre seg med og uten vanos tilkoblet. på tomgang med vanos plugget i. vanos plugget i,rusing. vanos plugget av, rusing har demontert det eg kan på vanosene og renset med bremserens osv. alle trykkslanger er renset filter på fordelingsblokken er renset. solenoidene er renset 3 ganger, har tilogmed byttet de om fra venstre til høyre og omvendt. hadde det vært solenoidene så hadde eg fått feil på exhaust camshaft position control når eg byttet de om. så må vere noe annet enn de.. har kodene 113 intake camshaft vanos position control cyl 5-8 184 intake camshaft vanos position control cyl 1-4 så hvis det er noen som har noen tips osv så er det flott
Kristov Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 her er noen filmer av kordan den oppføre seg med og uten vanos tilkoblet.på tomgang med vanos plugget i. vanos plugget i,rusing. vanos plugget av, rusing har demontert det eg kan på vanosene og renset med bremserens osv. alle trykkslanger er renset filter på fordelingsblokken er renset. solenoidene er renset 3 ganger, har tilogmed byttet de om fra venstre til høyre og omvendt. hadde det vært solenoidene så hadde eg fått feil på exhaust camshaft position control når eg byttet de om. så må vere noe annet enn de.. har kodene 113 intake camshaft vanos position control cyl 5-8 184 intake camshaft vanos position control cyl 1-4 så hvis det er noen som har noen tips osv så er det flott I hvilket verktøy/program er disse feilkodene lest ut fra? Har du byttet kamsensorene? Det er de som monitorerer og styrer vanosens posisjon...
///MPower Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 Er med autel maxi diag elite 702. Har ikke byttet de nei. Men sku eg ikke fått opp de i tillegg da evnt? Får ta de ut og se om de evnt er full i drit. Motor har stått siden 03 så
Kristov Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 Er med autel maxi diag elite 702.Har ikke byttet de nei. Men sku eg ikke fått opp de i tillegg da evnt? Får ta de ut og se om de evnt er full i drit. Motor har stått siden 03 så Så ut som en sånn generisk skanner det der og da er ikke alltid kodene så greie å tyde. Du har ingen som har tilgang til BMW sitt utstyr? Da kan du kjøre selvtest av sensorer og vanos osv. Hvis du har litt teknisk peil kan du fint sette opp dette selv på en laptop også - f.eks. INPA så får du BMW sitt eget verktøy. Tror det er verdt å ta en rask titt på kamsensorene i alle fall De kan vel til nød også måles ut med et multimeter, men aller helst et oscilloscop.
///MPower Skrevet November 18, 2012 Forfatter Skrevet November 18, 2012 takk for tips. har ikke tilgang på noe bmw scanner desverre. tok ut kamsensorer idag, fy søren så trangt og jevlig det var å komme til. prøvde og ohme de, men ingen utslag. men er dette hall giver eller vr? kompis sa det at en av de typene ikke kan ohmes? tror nok eg bare bestiller meg to nye sensorer, briste eller bære.
Kristov Skrevet November 18, 2012 Skrevet November 18, 2012 takk for tips.har ikke tilgang på noe bmw scanner desverre. tok ut kamsensorer idag, fy søren så trangt og jevlig det var å komme til. prøvde og ohme de, men ingen utslag. men er dette hall giver eller vr? kompis sa det at en av de typene ikke kan ohmes? tror nok eg bare bestiller meg to nye sensorer, briste eller bære. Det er en HALL-sensor så kompisen din har rett. De må testes i et oscilloskop. Pinout: 1 power, 2 DME signal, 3 ground http://seekpart24.com/hella/sensor-cams ... 54&at=8622 Info om vanosen: http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=18176 Så også diverse tilfeller av at lodding/ledninger til soleniodene hadde gått av/røket. Sikkert verdt å sjekke. Jeg har troen på at kamsensorene er gåene i alle fall, fornuftig å måle de ut om du ikke vil kaste bort penger på nye i tilfelle de gamle er ok.
///MPower Skrevet November 18, 2012 Forfatter Skrevet November 18, 2012 glemte og nevne at eg renset de og satt de på igjen, ingen forskjell egentlig. har sjekket solenoidene, renset de, alle loddinger er intakt, har testet de også om de klikker. det gjør de. har også satt solenoidene som står på venstre vanos på høyre vanos, og da blir jo de solenoidene som stod på eksoskammen på venstre vanos, de blir da på innsugkammen på høyre vanos. og ingen forskjell da heller. så er vel ikke så mye mer enn de kamsensorene igjen og teste. hvis det ikke er de, må det være noe mekanisk med vanosen tenker eg.
Kristov Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 glemte og nevne at eg renset de og satt de på igjen, ingen forskjell egentlig.har sjekket solenoidene, renset de, alle loddinger er intakt, har testet de også om de klikker. det gjør de. har også satt solenoidene som står på venstre vanos på høyre vanos, og da blir jo de solenoidene som stod på eksoskammen på venstre vanos, de blir da på innsugkammen på høyre vanos. og ingen forskjell da heller. så er vel ikke så mye mer enn de kamsensorene igjen og teste. hvis det ikke er de, må det være noe mekanisk med vanosen tenker eg. Billigere med kamsensorer enn 2x vanos
///MPower Skrevet November 19, 2012 Forfatter Skrevet November 19, 2012 hehe, de koster ja, men det som sjokkere mest er at solenoidene koster hele 16k PR side. så glad det ikke er de.
Alpejohn Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 hehe, de koster ja, men det som sjokkere mest er at solenoidene koster hele 16k PR side. så glad det ikke er de. Hva er så spesielt med disse delene at de må koste så mye egentlig? Altså, hva gjør denne delen så dyr?
///MPower Skrevet November 20, 2012 Forfatter Skrevet November 20, 2012 hehe, de koster ja, men det som sjokkere mest er at solenoidene koster hele 16k PR side. så glad det ikke er de. Hva er så spesielt med disse delene at de må koste så mye egentlig? Altså, hva gjør denne delen så dyr? eg hakke peil, men kanskje noen andre vet ? vanos inkl solenoider koster 2500dollar hos dr.vanos, får jo nesten vanosen med på kjøpet da isetedet for å bare kjøpe solenoidene som koster 2300dollar
///MPower Skrevet November 22, 2012 Forfatter Skrevet November 22, 2012 nye kamsensorer kommer på lørdag får håpe det ordner seg da, håpe på fint vær og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå