Gå til innhold

Hva bruker bimmern din på mila?

goty
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 months later...

e36 316i 98'

Tror jeg bruker rundt 0,7-0,9 på langkjøring, spørs hvordan veiene er ..

Er det normalt at bensinforbruket flyr opp på 15-25 liter / 100 km bare man gir på litt? Jeg synes jeg må gi på ratt så mye for at noe skal flytte seg.. I oppoverbakker ligger jeg over 10 liter / 100 km

Bykjøring + fredagskvelder = ALT for mye ;P selv på en 316..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e36 316i 98'

Tror jeg bruker rundt 0,7-0,9 på langkjøring, spørs hvordan veiene er ..

Er det normalt at bensinforbruket flyr opp på 15-25 liter / 100 km bare man gir på litt? Jeg synes jeg må gi på ratt så mye for at noe skal flytte seg.. I oppoverbakker ligger jeg over 10 liter / 100 km

Bykjøring + fredagskvelder = ALT for mye ;P selv på en 316..

Bruker mer enn min 325 jo 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snittforbruket totalt på 530'n siden mai pendler fortsatt mellom 0,86 og 0,87. Nå på kald vinterkjøring til og fra jobb snaut 0,9. Etter at jeg bytta eksoskamsensor har forbruket gått litt ned. Bestenotering med 98 oktan og vinterdekk på 0,73, pen kjøring på kupert landevei :)

Kollegaen min kjører 04 Passat 4Motion TDI, og har snittforbruk på rundt 0,75 nå på vinteren. Han har lenger vei til jobb enn meg. Gjett hvem som har finest lydbilde pr liter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snittforbruket totalt på 530'n siden mai pendler fortsatt mellom 0,86 og 0,87. Nå på kald vinterkjøring til og fra jobb snaut 0,9. Etter at jeg bytta eksoskamsensor har forbruket gått litt ned. Bestenotering med 98 oktan og vinterdekk på 0,73, pen kjøring på kupert landevei :)

Kollegaen min kjører 04 Passat 4Motion TDI, og har snittforbruk på rundt 0,75 nå på vinteren. Han har lenger vei til jobb enn meg. Gjett hvem som har finest lydbilde pr liter :)

ka du kjøre e34, e39.. ?? bensin elle diesel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står i signaturen :) 2002 530iT, manuell. Ikke lusekjøring heller, jeg kjører friskt men jevnt, bruker ikke gassen som treningsapparat. Fliser da forbi noen biler som ligger i 70 fordi det er måned med r i navnet, stort sett daglig til og fra jobb. Men uansett, jeg er fornøyd med forbruket :) Drar jo fra det meste uten å gire ned, sjelden over 2500 rpm nå på vinteren med mindre jeg slår av ESP'n ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...