Der Barockengel Skrevet September 27, 2010 Skrevet September 27, 2010 Hmm, joyriding, altså - hadde nesten en mistanke om det. Godt at bilen er kommet til rette i alle fall. Siden nye biler utstyres med startsperre og ofte alarm, blir eldre biler mer utsatte for tvilsomme elementer som er ute etter rask og ulovlig moro. For å gjøre tyveri vanskeligere, har jeg litt tro på å montere noen hjelpemidler:
bmwkizn Skrevet September 27, 2010 Skrevet September 27, 2010 Fint at bilen kom til rette igjen, men utrolig synd å høre om skadene. Får håpe motor og driverk har berget. Hold oss oppdatert. Jeg har villa fulgt godt med i garasjen fremover ettersom de tok med seg åpnern til den. Mulig de er dumme nok til å komme tilbake.
noekult Skrevet September 27, 2010 Skrevet September 27, 2010 Hmm, joyriding, altså - hadde nesten en mistanke om det.Godt at bilen er kommet til rette i alle fall. Siden nye biler utstyres med startsperre og ofte alarm, blir eldre biler mer utsatte for tvilsomme elementer som er ute etter rask og ulovlig moro. For å gjøre tyveri vanskeligere, har jeg litt tro på å montere noen hjelpemidler: Hvor kan dette kjøpes?
Deep Dish Skrevet September 27, 2010 Skrevet September 27, 2010 Ebay f.eks. Søk på wheel clamp, koster ca 300,- for de billigste modellene..
Dr_S Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 Hvis tyvene har herjet med bilen, så er det nok noen som har hørt eller sett noe også. Ville sjekket med nærmeste nabo kanskje..
noekult Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 Ebay f.eks. Søk på wheel clamp, koster ca 300,- for de billigste modellene.. Thanks! Faktisk ikke så dumt...
FredrikE24 Skrevet September 28, 2010 Forfatter Skrevet September 28, 2010 Hvis tyvene har herjet med bilen, så er det nok noen som har hørt eller sett noe også. Ville sjekket med nærmeste nabo kanskje.. En kollega er både ansatt i styret i borettslaget og "kjenner" alle i området, han skulle høre rundt Da det er der bilen sto parkert..
FredrikE24 Skrevet September 29, 2010 Forfatter Skrevet September 29, 2010 Fikk en lite hyggelig beskjed fra forsikringsselskap idag, viste seg at den delkaskoen jeg hadde bestilt for 2 år siden var blitt til Ansvar uten brann og tyveri!?! Første beskjeden jeg fikk var Ansvar med tyveri og brann.. Noe jeg ble forundret over var at når jeg idag da tegna fullkasko ble kostnaden den samme.. en tusing i året.. Billig er det ihvertfall! Hadde derfor ikke bilen blitt funnet hadde jeg ikke fått igjen en dritt!! Alarm med GSM og GPS tracking funksjonalitet samt skallsikring, bevegelsesdetektor, fjernstart og fjernstopp(ring opp bilen med telefonen og den stopper) og rutesikring blir snart bestilt og montert! Går alarmen blir jeg ringt opp, og jeg får vite at den er stjålet, kan høre og prate med evt. inntrengere, kutte tenninga etc. Kjempesmart!
Ballder Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Er ikke noe form for forsikring på garasjen da?
noekult Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Fikk en lite hyggelig beskjed fra forsikringsselskap idag, viste seg at den delkaskoen jeg hadde bestilt for 2 år siden var blitt til Ansvar uten brann og tyveri!?! Første beskjeden jeg fikk var Ansvar med tyveri og brann..Noe jeg ble forundret over var at når jeg idag da tegna fullkasko ble kostnaden den samme.. en tusing i året.. Billig er det ihvertfall! Hadde derfor ikke bilen blitt funnet hadde jeg ikke fått igjen en dritt!! Alarm med GSM og GPS tracking funksjonalitet samt skallsikring, bevegelsesdetektor, fjernstart og fjernstopp(ring opp bilen med telefonen og den stopper) og rutesikring blir snart bestilt og montert! Går alarmen blir jeg ringt opp, og jeg får vite at den er stjålet, kan høre og prate med evt. inntrengere, kutte tenninga etc. Kjempesmart! Oh, skummelt! Ikke dumt med ordentlige tiltak- vil proffe ha bilen tar de den, men du luker ut joy riders/amatører hvertfall! Du har tross alt lagt masse tid i bilen som forsikringspenger ikke ville gitt deg tilbake.
spruddel Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Forsikringsvilkårene endres ikke bare uten videre da. Det må du selv velge. Og hvis du har valgt tyveri + brann for 2 år siden, så skal det være det nå også med mindre du har valgt det bort.
FredrikE24 Skrevet September 29, 2010 Forfatter Skrevet September 29, 2010 Valgte delkasko, ble ansvar på papiret, bilen har surra å gått i 2 år i mitt eie uten at jeg har ofra det en tanke! Nå er det hvertfall fullkasko og alarm skal innstalleres, når man først innstallerer alarm mener jeg at man burde ha litt kule funksjoner i tillegg Drar jeg på halvtårs syden tur kan jeg ligge på stranda å starte bilen og la den stå å rusle og gå litt en gang i blant for å hindre tørre pakninger!! (som om det skjer på et halvt år..) Dørlåser og håndtak får jeg nytt hos GS bildeler, evt. kan jeg plukke det av en E23! Baklukelåsen må hentes fra E24, derfor bør jeg få alt fra en E24!
ullsokken Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 http://www.bruktbildeler.no/ Dessverre ingen deler til gamle 6ere der nå. Men kan være greit holde et øye her.. Kan jo kontakte noen av de forskjellige huggerne for å høre om de har en bil eller om de vet om noen som kan ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå