Gå til innhold

Dumpventil-ting til 320d e90

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe som går an å sette på turboen for å få litt tøffere lyd på turbo'n på bilen min?

Tenker på dumpventil eller lignende.. Kjører en 05 modell E90 320 diesel..

Skrevet

Jeg fikk montert KN vaskbart innsatsfilter i forbindelse med tuning og det ble mye grommere motorlyd så det er nok endel å hente på luftfilter ja.

Skrevet
Jo, det kan man. Har sett og hørt flere turbodiesel biler med syk turbo lyd (pipelyd når man girer, eller 'pfffffttttss'.) Men KORLEIS, det veit eg ikkje....

Man får det med oppstilt ladetrykk og wastegaten som står på mange dieselbiler.

Dieselmotorer har ikke vakuum når man slipper gassen, og kan hvertfall ikke på monteres "vanlig" dumpventil, da disse akkurat er styrt av vakuum.

Vet ikke om man får tak i noe elektriske greier ellernoe jeg.

Skrevet

Bare tull å montere på bilen din. Bruk pengene på noe nyttig.. understell f.eks.. om du får det til å virke får du ihvertfall ikke noe mer hester (kanskje til og med mister noen) eller fordeler på noen måte. Kun en lyd du går dritt lei evt ignorer og ikke legger merke til etter en stund. En annen ting er alle som faktisk vet det er bare tull å ha i bilen som rister på hue når du kjører forbi mens det puster og peser :)

Skrevet

Hva er egentlig vitsen? har du lyst til å leke Petter Solberg så kjører du ihvertfall ikke rundt i ei dieselpurke

Skrevet

Sett på åpent filter.. da vil du få chatter fra turboen når du slipper gassen.. men det vil suge veeeeldig når du gir på pga ladetrykket på turbo er litt høyere enn bensin hehe.. :) Men men... Åpent filter gir effekten du vil ha...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...