Gjest Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 uten at jeg vet akkurat hvordan du har blendet, så, har du blokkert/fjernet vakum slangen som åpner klokka, så er det nok ja. noen har suksess med å rense lmm med spray som er tiltenkt dette. synes forøvrig ikke at det var rare avvikene du hadde. men det kan kanskje være nok, og er nok en grunn til at DIS sier bytt eller reparer.
Otis Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Nei, jeg syntes heller ikke at det var noe særlig til avvik jeg hadde. Men DIS spør bare om verdiene var innenfor eller utenfor. Er de utenfor, så bytt. Er de innenfor vil den feilsøke mer, men det får jeg kanskje ta en annen gang.
Efen Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 du kan rense LMMen ved å skru den av og rense den med rødsprit, det er visst veldig effektivt, flere som har funket bedre etter det. Bare å ta rødsprit på en fille og tørkegodt inni, gjerne med litt mye rødsprit
Gjest Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 ja det funker dritbra en liten stund, så er lmm fucked beyond repair.. den tørker ut som et resultat av denne reperasjonen. derfor det har kommet et eget produkt til å rense lmm med.
Otis Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2010 Nå har bilen blitt enda dårligere på høyt turtall. Nå trekker den merkbart dårligere over ca 3500 omdr, den var ikke slik før. Det føles som man treffer en svak turtallssperre, men som tillater økning av turtall, men med dårlig tenning. Hvad tycks?
Otis Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2010 Nei, jeg har ikke sjekket noe. Leste jo av feilkoder for 2 uker siden eller.no MEN, nå i morges så går den slik den skal igjen, så derfor kan det høres ut som et elektrisk problem? Altså noe elektronikk som styrer diesel matingen? Siden feilen tydeligvis ikke var konstant...! Det var 1 gang i morges at motoren plutselig på ca 1700 omdr ikke fikk noe diesel, fordi den bare sluttet med all akserlasjon i kanskje 1-1,5 sekunder for så å være helt normal igjen. Hater slike rare feil, som kommer og går. Diesel filter skulle vært byttet på service for kanskje 30000-40000km siden, vet ikke de gjorde det, men det stod på listen av punkter som skulle ha vært utført, må kanskje sjekke det med kvitteringene.
Gjest Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 kan jo være noe så enkelt. men se om ikke du har en funksjon i DIS for å lese av matetrykk.. litt usikker på om det var det på 136hk..
Otis Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2010 Har nå sjekket etter om det finnes noe om matetrykk i DIS og fant ingenting. Fant ingen andre feilkoder heller. Eller, Carsoft fant 1 feilkode den 1. gangen jeg leste av feilkoder, det var da CPS, Crank position sensor. Men DIS fant det ikke, og Carsoft fant den heller ikke neste gang jeg leste av verdiene. Så det var veldig rart. Forøvrig få går bilen for tiden akkurat slik den skal, trekker helt fint til rødt på turtallet uten problemer. Må vel nesten bare vente til det dukker opp en feilkode eller at bilen ikke fungerer, hva tror dere? (e34_525tds?) Vil du forresten at jeg skal holde meg til din tråd om diesel, eller bare forsette i denne tråden?
Otis Skrevet November 3, 2010 Forfatter Skrevet November 3, 2010 Har renset HFM (LMM) med egnetlig ingen forskjell, ihvertfall ikke konsekvent forskjell. Men bilen har fungert bedre siden da, men jeg tipper det er tilfeldig. Kan dog virke som den takler høyere turtall før den begynner å fjuske, nå skjer det stort sett ikke før 4300 omdr. Kanskje det er HFM allikavel da? Jeg har ikke den "dårlige" typen HFM, det har jeg sjekket.
Gjest Skrevet November 3, 2010 Skrevet November 3, 2010 beklager at jeg ikke har fått svart deg ordentlig... er litt opptatt og er i nord norge. godt mulig du har en def maf/lmm. det er noe dritt når du har feil med så sjelden frekvens.
Otis Skrevet November 3, 2010 Forfatter Skrevet November 3, 2010 Ja, det gjør ikke noe at du ikke har svart. Men jeg begynte nesten å bli bekymra for deg da, ingen svar på 1 uke eller.no Nord norge er litt avsides, de har ikke internett engang Neida, alt OK. Dritt med feil med sjelden frekvens ja... Venter å ser jeg...
Otis Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 Nå har det dukket opp mer feil vet dere. Bilen påstår ved hjelp av DIS at det er feil med innstrpøytningssyklusen i forhold til kamakselplassering. Altså den sprøyter inn diesel på feil tidspunkt, mener den. Tok en test i DIS og den er innenfor verdien på tomgang, men på 3000 rpm så er den rimelig ute kjøre mht innsprøytningstidspunktet. Bommer med 2-4 grader stort sett hele tiden. Men under testen så ber den med sjekke en solenoid ventil, som jeg ikke aner hva/hvor er. Uansett så endte DIS opp med å be meg om å skifte Y2245 Fuel Injection Pump. Det er vel ikke bra?
RaymondJ Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Nå har det dukket opp mer feil vet dere.Bilen påstår ved hjelp av DIS at det er feil med innstrpøytningssyklusen i forhold til kamakselplassering. Altså den sprøyter inn diesel på feil tidspunkt, mener den. Det her ville jeg lagt vekt på. Ting som styrer timingen av dieselinsprøytningen blir vel styrt av kam- og eller veivsensor. Ikke så kjent med dieselmotorene, men dette er jo veldig kjente svakheter med bensinmotorene.
Gjest Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Hei, svarer bare kjapt her, kommer en pm seinere. anbefaler å sjekke kam,nålløft, og veivsensor, for å se om det kan være en av disse som er ute og kjører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå