oddis Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Det står, og er filmet at det er et industriområde. Studerte filmen litt, og vanskelig å se hvordan de kan ha havnet der. Det eneste jeg reagerer på er at begge omkom, da man ser ulykkesbilen. Agder beviser seg igjen å være et farlig sted for billister Vanvittig mye ulykker. FVN må vel snart være den avisen med flest innenriks-trafikkulykker i sakene sine. Tragisk!
///Thomas Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Dette er den brutale realiteten av at det ikke er noen bane å kjøre på her nede i sør... Blir for dumt når folk legger ut filmer av herjing i industriområde, og alle syntes det er fet. Men når det plutselig går galt kommer alle å sier det er idiotkjøring... Tipper minst halvparten her inne har herja på ett industriområde, og mange har vært veldig nærme en stygg ulykke... Kun flaks og uflaks som skiller utfallet... Få bygd en bane, som man kan kjøre på uten at det blir for omstendelig... Er jo også utrolig tragisk hvis det stemmer at han ene her just var blitt far...
Gunnar Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Jeg er av de som trives godt på bane, og ønsker flere baner hjertelig velkommen, men tror samtidig at en bane dessverre ikke tilfører noe på trafikksikkerhetsfronten. 1. Det er alltid bare en brøkdel av de bilinteresserte som faktisk kjører på banen, resten grisekjører på vei hjem fra treff, kraftig inspirert av de som faktisk har kjørt på banen. 2. Mange som kjører mye på bane er gjerne også verdensmestere på vei - fordi de kjører på bane. Forhåpentligvis hjelper banekunnskapene på å håndtere den høyere farten på veien, men det er det vanskelig å vite noe om. 3. Banekjøring foregår som regel med et visst reglement. Ikke alle biler går gjennom en teknisk kontroll, og disse vil fortsette på industriområdene. Ikke alle trives heller med reglene som er det. Ser at trafikksikkerheten er en gjenganger når en argumenterer for å få på plass baner, men tror det blir spill for galleriet de fleste steder. Det er jo også dokumentasjon/statistikk fra Tyskland på at det er betydelig mer ulykker på veiene rundt Nürburgring f.eks., hvor en har fantastiske banekjøringsmuligheter nesten hver dag for en liten penge.
oddis Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Jeg er mer fan av plasser ungdommen kan dra til under alle av døgnets timer og sladde rundt på. Spesielt åpne store øde plasser med belysning. Ute på bygda her hvor jeg bor finnes det mange sånne plasser. Noen bygder har også en aksept av politiet at de som ønsker kan sladde på bestemte områder, uten reaksjon. Banekjøring i dag er en falsk trygghet mht forsikring og rettsforfølgelse. Samt at det er horribelt dyrt (mye pga for få baner). Jeg bor nær Vålerbanen, og kan skrive under på at de som bor her er de som har kjørt minst på banen. Vi har også noen vanvittige veier som strekker seg over 5-6-7mil som man fint kan holde pedalen stiv på, nesten hele veien. Det har nok noe med saken å gjøre. Når ulykker skjer så er det ofte skikkelig stygt. Heldigivs skjer det sjelden, men det har vært perioder her nede hvor man lurer på hvilken av dine kompiser som er nestemann. Delta i 6 begravelser av folk under 25 år fra jeg var 12-17år er ikke mye å skryte av.. Men til og begynne med er trafikkopplæring noe som må tas mye mer alvorlig. Lære konsekvenser i ung alder er viktig. Bil er også blitt en livsstil, noe myndighetene bare gjør vondt verre ved å ikke innse og ta til etterrettning. Denne saken vil jeg ikke uttale meg om, men at skrensing på industriområde fører til så tragisk utfall har jeg aldri hørt om. Som jeg sa, jeg stusser veldig på at begge omkom.
Øyvind L. Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Tragiske greier. Angående bane anlegg så holder de på og lage et nytt motorsport anlegg på Flitting i Grenland. Det er jo bare 2 timers kjøring ifra krisitansand. Grenland motorsportsenter på Flittig: http://www.varden.no/nyheter/her-er-mot ... -1.5385884 En 3 km lang asfaltbane skal bygges, en driftingbane, en egen cocartbane og mye annet. Det skal totalt investeres 80-90 millioner kroner. Etter hvert skal det bil baner for nær sagt alle typer motorsport. – Dette blir det mest komplette motorsportsanlegget i Norge, sier lederen for NMK Grenland, Reidar Pedersen.
Sanux Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Det de tror har skjedd er at han har kommet med deler av siden og litt av fronten inn i murveggen + stolpen som står der. Bilen var nettopp ferdig skrudd på også, så de var nok ute å testet bilen... Faren til han ene som omkom eier det verkstedet som ligger 15-20 meter fra ulykkestedet... og han var på "jobb" Det blå bygget på høyre side er verkstedet de bla. skrudde på bilen i. http://www.fvn.no/fvntv/?id=16720
Rabies Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Er enig i mye av det som blir skrevet her. Tror nok minst 80% av de som er aktive på bimmers har sladdet litt rundt på industriområder etc. (meg selv inkludert). Men når det først smeller er de involverte idioter Ang. baner som et tiltak for økt trafikksikkerhet så vil nok flere kjøre enda mer svin etter å ha varmet opp på banen et par timer, noe som ikke vil være til fordel, men på den annen side så lærer man jo å kjenne bilen og hvordan den oppfører seg og også hvordan man selv bør reagere når noe er på vei til å gå til helvete. Vanskelig sak det der.
316 Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Tragisk! Bilen som gjenstand får plutselig liten betydning når det går så ille. Tenk dere om før dere råkjører rundt inne på industriområde. Hvor mange har ikke gjort det? Hvor mange har tenkt at det kan gå så ille?
Tom K Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Tenk på de som sitter igjen....foreldre, søsken, venner, kjærester og barn....hvis dere er glad i venner og familie så tenk dere om både en og to ganger før dere skrur av hjernen og gir bånn gass
Lars89 Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Tydeligvis noen som ikke lar seg påvirke av gårsdages tragiske hendelse. Galskap! http://www.dagbladet.no/2010/10/03/nyhe ... /13666487/
316 Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Vet ikke om du så den E30'n etterpå Halbakken, men den var ikke VELDIG mye penere enn denne... Jeg skulle liksom plukke deler av den... Men det var LITE å plukke!
Der Barockengel Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Ser at trafikksikkerheten er en gjenganger når en argumenterer for å få på plass baner, men tror det blir spill for galleriet de fleste steder. Enig - jeg er ikke overbevist om at de som er i høyrisikogruppen for å bli skadet i uroganisert kjøring nødvendigvis vil være i primærmålgruppen til storbrukere av en motorsportbane. Siden motorsport er en sunn of fullstendig lovlig aktivitet i de fleste demokratiske land, bør det å bygge flere motorsportsentre være en rutinemessig affære som er mer preget av å finansieringen på plas.s, enn å måtte argumentere i det uendelige for å "få lov".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå