tonyku Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Skrevet Januar 21, 2011 EU kontroll utført idag. Var de feiliene som jeg visste om. Hjullager forran, Traversforinger bak, blinklys til sides og en liten oljelekk fra motor. Litt lang vandring på håndbrems. Co¨n var strøken. Han hadde ikke hatt inne en BMW tidligere som var så rein på avgassene. Bilder av "garasjen" kommer imorgen. Er en fjøs som jeg må lage port på + sjekke om gulvet takler 1600 kg tyskt stål :PSkiltene leverte jeg også inn idag så slepper jeg å betale forsikring de neste månedene. Bilen skal jo bli klar til ACR håper jeg. Noen av planene: Fikse EU feil. Pakninger i motor. Rense interiør innvendig. Ny clutch/trykkplate/lager som tåler litt mere NM. Diverse oppgrades i motor *mere om dette senere* Og til slutt, Lakkering. Farge usikkert. Men det blir noe hvitt no
Sheamus Skrevet Januar 21, 2011 Skrevet Januar 21, 2011 Ah bare små greie men kan du ta bilde av den relèr boksen?
tonyku Skrevet Januar 22, 2011 Forfatter Skrevet Januar 22, 2011 Ah bare små greie men kan du ta bilde av den relèr boksen? Har ordnet bilder nå
tonyku Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Skrevet Mars 4, 2011 Endelig har jeg fått bilen innendørs etter 7 uker med bare jobb nesten. Varmen er skrudd på så satser på å få tint bilen iløpet av helga da den sto under 85 cm med snø Har en del deler som er underveis fra danmark Så nå gleder jeg meg til å skru litt bil. Skal på biltema imorgen å kjøpe meg støttebukker og motorstativ. Bilde update over helga
tonyku Skrevet Mars 13, 2011 Forfatter Skrevet Mars 13, 2011 Har sånn smått startet demonteringen. Venter på noe utstyr for å fortsette. Dette er vell grunnen til at jeg skal pusse opp bilen. Regner med at gulvtrekket blir tatt ut for å se etter rust andre plasser i gulv. Her har jeg vell funnet ut at AC-rørene og alt tilbehøret til den kommer i veien. Vurderer å fjerne alt. Denne vifta har vell og med AC og gjøre. Den sitter uansett bom fast. Skal prøve å spraye den og koble strøm til for å se om den lever. Fjerner jeg alt til AC så får jeg plass til større intercooler. Jeg har jo uansett soltak så AC er ikke så høyt oppe på "må ha" lista. Blir aldri noe varmt her oppe i nord uansett Så langt kom jeg igår helt til kjærringa måtte ha skyss fra jobb å hjem Skal opp i garasjen en tur nå tenkte jeg.
viggo E34 Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 kan være like greit å bare fjærne alt som har med ac å gjøre ja, måtte værtfall det på min med tanke på plass til turbo... spennende prosjekt
tonyku Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Skrevet Mars 17, 2011 kan være like greit å bare fjærne alt som har med ac å gjøre ja, måtte værtfall det på min med tanke på plass til turbo... spennende prosjekt Den gassen som er i AC annlegget, er den farlig? Finnes det noen forsvarlig måte å tappe det ut på? Blir nok å demontere det slikt at det går ann å montere det seinere ved eventuellt et salg eller noe. Skal demontere dashbord, seter og kansje gulvteppet idag.
tonyku Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Skrevet Mars 18, 2011 Endelig klart å bestemme meg for farge på bilen Bestillt en del nye deler fra koed idag og Komplett bredfront for 4600,- blandt annet. Nytt ofc Bilde update imorgen.
Gis535 Skrevet Mars 18, 2011 Skrevet Mars 18, 2011 Tøfft prosjekt Arti me gammal 535i, spesielt med manuell Må kjøpe skjermer uten blinklys uansett. Min 535i e import og kom fra tyskland uten sideblink orginalt Pga av EUS reglene trenger du ikkje blinklys i framskjermene så lenge d ikkje e påbudt i tyskland, å d samma f... ka biltilsyne sei
tonyku Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Skrevet Mars 19, 2011 Skjermer uten blinklyshull er bestillt Fikk mail fra koed idag å dem sender ikke så store ting som ett panser Så da må jeg finne meg panser her i norge Igjenn.
tonyku Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Skrevet Mars 19, 2011 Fått gjort litt idag men ikke så alt for mye som jeg hadde håpet på. Bare 7 dager til ukefri så da blir det skruing. Demontert hele fronten. Så nå er motor klar for å taes ut. Understell blir ikke demontert med det første da det trengs for å rulle ilen ut å inn av lakk boksen Tipper det blir lakk i løpet av Mai. Bilder av dagens arbeid:
tonyku Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Skrevet Mars 27, 2011 Tenkte jeg skulle bestille meg coilovers. Hva er det jeg skal måle som er 51 eller 55 millimeter? Tykkelse på demper eller noe?
joggis Skrevet Mars 28, 2011 Skrevet Mars 28, 2011 tykkelsen på fjærbeinene. Kan ambefale d2, stivt og bra
tonyku Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Skrevet Mars 28, 2011 Lånte ett bilde av Hafsmo. Håper det går greit. Da skal selve tykkelsen på hele beinet måles etter som jeg har forstått. Dette da for å få rett tykkelse på coiloverne så dem passer ned i mitt fjærbein? Å dette må da sveise på plass? Har sett litt på D2, K-Sport og FK konigsport. Prisene er det jo ikke noe å si på. Variere fra 7200 til 13000. D2 ser så spinkelt ut. K-sport ser jo relativt kraftig og solid ut i konstruksjonen. FK sine er det jo Koni som har lappa i sammen. Jeg er noe usikker i mine valg TUV på FK sitt sett. Stort pluss der, selv om det ikke er så nøye. Men greit å ha i tilfelle godkjenning.
joggis Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Lånte ett bilde av Hafsmo. Håper det går greit. Da skal selve tykkelsen på hele beinet måles etter som jeg har forstått. Dette da for å få rett tykkelse på coiloverne så dem passer ned i mitt fjærbein? Å dette må da sveise på plass? Har sett litt på D2, K-Sport og FK konigsport. Prisene er det jo ikke noe å si på. Variere fra 7200 til 13000. D2 ser så spinkelt ut. K-sport ser jo relativt kraftig og solid ut i konstruksjonen. FK sine er det jo Koni som har lappa i sammen. Jeg er noe usikker i mine valg TUV på FK sitt sett. Stort pluss der, selv om det ikke er så nøye. Men greit å ha i tilfelle godkjenning. diameteren på røre på fjærbeine ja, men lurer litt på hvilkene bilder du har sett på... for d2 og k-sport er akkurat det samme og lages på samme fabrik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå