Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Problemet er jo at alle partiene ikke er så ulike.. det blir ingen stor politisk revolusjon om de borgelige kommer i regjering.

Veldig bra sagt, egentlig. Dvs. det er vel mer snakk om en evolusjon enn en revolusjon den dagen det blir et skifte.

Forøvrig mener jeg forskjellen mellom ap og frp er langt mindre enn mange tror - de to partiene kjemper i stor grad om de samme velgerne, og gjør sitt beste for å gi inntrykk av store forskjeller, slik at de kan holde velgernes interesse gjennom å framstille seg som hovedmotstandere.

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

- For å få en trafikksikker og miljøvennlig bilpark, må staten være villig til å gamble med noen avgiftskroner. I 2007 hentet staten inn to milliarder mer i avgifter på dieselbiler. Ønsker staten at vi skal kjøpe diesel - eller elbiler, må systemet være forutsigbart over år. Vi må legge kortene på nytt, sier Glomsaker, som ikke frykter at et regjeringsskifte etter stortingsvalget i 2013 skal forsterke uforutsigbarheten.

Der. De orda der er alt man trenger. Så enkelt, likevel så sant.

Norge skal vel i teorien prøve å gå frem som et godt eksempel på klima fronten, noe jeg absolutt er enig i. Hvordan skal man gjøre det når bilparken er så gammel, og kollektivtrafikken i Norge er helt på tryne?

Skrevet
- For å få en trafikksikker og miljøvennlig bilpark, må staten være villig til å gamble med noen avgiftskroner. I 2007 hentet staten inn to milliarder mer i avgifter på dieselbiler. Ønsker staten at vi skal kjøpe diesel - eller elbiler, må systemet være forutsigbart over år. Vi må legge kortene på nytt, sier Glomsaker, som ikke frykter at et regjeringsskifte etter stortingsvalget i 2013 skal forsterke uforutsigbarheten.

Norge skal vel i teorien prøve å gå frem som et godt eksempel på klima fronten, noe jeg absolutt er enig i. Hvordan skal man gjøre det når bilparken er så gammel, og kollektivtrafikken i Norge er helt på tryne?

antyder jeg nok ett offer for klimadoktrinen?

klimaendringer er noe av det mest latterlige jeg har hørt siden jeg blei født. Fins det fortsatt borgere som trur på menneskeskapte store klimaendringer? selv etter at noen hacket miljøforskernes data og fant ut om deres manipulering av grafer? eller alle IPCC's grove feil når det gjelder forutsigbarhet innen klima og dokumentasjon..

Det er godt mulig klimaet endres, men det kommer jeg aldri til å tru på at er MENNESKESKAPT. Selvsagt bidrar det.. men når det er snakk om 0.022%.. så sier det seg selv.

patetisk.. på tide å vokse opp fra doktrine-verdenen og gjøre seg opp egne meninger/gjør seg opp en mening på egenhånd som er litt kildekritisk..man skal ikke tro alt man hører vettu. Politikere og de største forskningsmiljøene som f.eks IPPC er de absolutt siste jeg velger å tru på...:roll: Det er festlig å se klimahysterikernes frustrasjon, når noen stiller spørsmålstegn ved deres argumentasjoner.. slik jeg ser dette, minner det litt om min mors propaganda-lære under kommunismen i Polen, da latterliggjøring av skepsis var en av hersketeknikkene.

Alle doktrinerte miljøhysterikere kan banne og hate meg så mye dere vil, men ta en prat med solforskere om solas påvirkning på jorda i senere tid.. da blir det nok en annen lyd i fløyta.. det er stor forskjell på folk som borer seg ned i isen for å finne svar, og de som faktisk kan noe om SOLA. For ikke å snakke om aspekter som lynneslag.. det lyner 100 ganger i sekundet på jordkloden, hvert nedslag forurenser tilsvarende 3600 biler i året. Slikt blir det flotte tall av.. for ikke å snakke om våtmarksområdenes forråtnelsesprosess som står for 75% av alle klimautslipp :wink: forøvrig nærmer oss en istid hvis vi skal tro både IPCC og alle andre som jobber med dette.. jeg syns det er merkverdig at dette aldri nevnes lenger av de som ropte om dette for 20 år siden.

Sist men ikke minst.. alle roper om klimatrusler(spesielt byfolk), men å kjøre aleine i kø midt i rushen i Oslo sentrum, det skal dere HVER eneste dag... snakk om dobbeltmoral #-o

Lokal forurensning er nok absolutt et problem i tett befolkede områder, da er det opp til hver enkelt å finne alternativer til å reise på jobben på.. gå, sykkel, MC eller kollektivt er garantert en mulighet mange kan benytte seg av, som mange ikke vil.. selv som bilinteressert ungdom er det greit å ta bussen for å spare bilen og rep.-kostnader hver dag i form av kaldstart..7

Skrevet

Ville stemt FRP, grunnet innvandringspolitikk..

Har ikke fulgt med på noen verdens ting, men mener og ha fått med meg at FRP er de som vill stramme inn her, med mindre Vigrid har fått sitt eget parti nå? (de kommer uansett aldri til makten).

Ikke for og være rasistisk, men jeg personlig mener at det er påtide og rydde opp i innvandringspolitikken her i norge, og gi dem noen regler for hvordan di bør oppføre seg når di først er så heldige og få lov og komme hit..

Sikkert mange som er Uenig med meg, og synes jeg er rasistisk, men jeg er dritt lei av alle innvandrere som får lov og komme hit til Norge og oppføre seg som di vill uten og få konsekvenser av det!!

Så strengere innvandringspolitikk fremfor avgifter og slik.. en god del %`er av avgiftene vi betaler havner vell i lomma på de uansett...

Skrevet

antyder jeg nok ett offer for klimadoktrinen?

klimaendringer er noe av det mest latterlige jeg har hørt siden jeg blei født. Fins det fortsatt borgere som trur på menneskeskapte store klimaendringer? selv etter at noen hacket miljøforskernes data og fant ut om deres manipulering av grafer? eller alle IPCC's grove feil når det gjelder forutsigbarhet innen klima og dokumentasjon..

Det er godt mulig klimaet endres, men det kommer jeg aldri til å tru på at er MENNESKESKAPT. Selvsagt bidrar det.. men når det er snakk om 0.022%.. så sier det seg selv.

patetisk.. på tide å vokse opp fra doktrine-verdenen og gjøre seg opp egne meninger/gjør seg opp en mening på egenhånd som er litt kildekritisk..man skal ikke tro alt man hører vettu. Politikere og de største forskningsmiljøene som f.eks IPPC er de absolutt siste jeg velger å tru på...:roll: Det er festlig å se klimahysterikernes frustrasjon, når noen stiller spørsmålstegn ved deres argumentasjoner.. slik jeg ser dette, minner det litt om min mors propaganda-lære under kommunismen i Polen, da latterliggjøring av skepsis var en av hersketeknikkene.

Alle doktrinerte miljøhysterikere kan banne og hate meg så mye dere vil, men ta en prat med solforskere om solas påvirkning på jorda i senere tid.. da blir det nok en annen lyd i fløyta.. det er stor forskjell på folk som borer seg ned i isen for å finne svar, og de som faktisk kan noe om SOLA. For ikke å snakke om aspekter som lynneslag.. det lyner 100 ganger i sekundet på jordkloden, hvert nedslag forurenser tilsvarende 3600 biler i året. Slikt blir det flotte tall av.. for ikke å snakke om våtmarksområdenes forråtnelsesprosess som står for 75% av alle klimautslipp :wink: forøvrig nærmer oss en istid hvis vi skal tro både IPCC og alle andre som jobber med dette.. jeg syns det er merkverdig at dette aldri nevnes lenger av de som ropte om dette for 20 år siden.

Sist men ikke minst.. alle roper om klimatrusler(spesielt byfolk), men å kjøre aleine i kø midt i rushen i Oslo sentrum, det skal dere HVER eneste dag... snakk om dobbeltmoral #-o

Lokal forurensning er nok absolutt et problem i tett befolkede områder, da er det opp til hver enkelt å finne alternativer til å reise på jobben på.. gå, sykkel, MC eller kollektivt er garantert en mulighet mange kan benytte seg av, som mange ikke vil.. selv som bilinteressert ungdom er det greit å ta bussen for å spare bilen og rep.-kostnader hver dag i form av kaldstart..7

For det første, jeg er på ingen måte noen klimafanatiker..

For det andre, så hører jeg på de som kan sitt, istede for et forumtroll som jeg etter alt å dømme er langt smartere enn. Jeg er skeptisk til mye, og klar over at mye er tatt helt ut av sammenheng, og de viser på langt nær det større bildet. Likevel så er vitenskapen også veldig enkel på dette området, men det vet vel ikke du?

Og uansett hvor lite det i teorien måtte påvirke oss, så er forurensning et høyst aktuelt globalt problem. Om du prøver å nekte på det, så må du gjerne gå å leke litt på motorveien, for jeg er rimelig lei den besservisser holdninga di over alt (det er ikke til å unngå å legge merke til det både her og på andre forum). Jeg ser på det objektivt, mens du er ikke annet enn usansynlig subjektiv. Du vet, du skal ikke tro på alt du leser, heller ikke alt kritikerne skriver.

Er da selvsagt mange andre grunner til at mer gunstige priser på biler er positivt, annet enn klimaet. Men du vil vel heller ragge rundt i en gammel mercedes du, istede for en nyere og sikrere bil? Tallet på dødsfall i trafikken kunne blitt betydelig senket om bilparken var et par år nyere, og med skikkelige sikkerhetsfunksjoner. Og det svaret du sikkert har lyst til å skrive om at "det er bare idioter som kræsjer" og hva enn som ville være typisk deg, det kan du spare deg for. Bare ikke dum deg selv ut noe mer.

Skrevet

Kuer forurenser mer enn biler, tror det er der problemet ligger ;) Neida, men det er nok ikke biler som er problemet. 2 % av all CO2'n i atmosfæren er menneskeskapt så det henger ikke helt på greip at det er bilene som gjør det. Min mening. Og som sagt over her, skal man ikke tro på alt som står i media. Globaloppvarming var noe de fant opp/hadde en teori om for å tjene penger. Folk slukte teorien helt og kjøpte elbilen. Men så fant noen ut at det ikke stemte så de endra navnet til klimaendringer, men klimaendringer har vi da alltid hatt!

Stem FRP!

Skrevet

Nå kan jeg ikke mye politikk men jeg kan økonomi. Noen her spurte tidligere om en grunn til å ikke stemme FrP og det skal dere nå få:

Når FpU nå går inn for et forslag om å heve momsfritaket på innførsel av varer til 10.000 kr., sier det seg selv at det er en solid gjeng amatører med ønske å styre landet til helvete som sitter bak. Hvor mange kjøp under 10.000 kr. har du gjort siste uka? Hva tror du hadde skjedd med møbelbransjen, el-bransjen, fotobransjen, bildelerbransjen osv osv hvis ALLE som skulle ha noe til 10.000 kr. brukte nettet istedenfor å bruke etablerte norske butikker? En helvetes dominoeffekt av konkurser, oppsigelser og en godt mulig økonomiske kollaps av norsk økonomi (disse folka bruker ikke penger fordi de ikke har penger lenger = andre tjener mindre fordi færre produkter blir solgt = de kjøper også færre varer = andre tjener mindre igjen = osv. og slik fortsetter den onde sirkelen inn i evigheten aka. finanskrisen per i dag).

Slike forslag har jeg sett flere av de siste åra fra FrP og Fpu, og det hele virker så amatørmessig at jeg ville holdt meg langt unna.

Jeg HATER bilavgiftene i Norge siden de er helt ulogiske og helt sinnsykt høye. Bilene blir bare tyngre og tyngre = alltid mer hk = mer avgifter. Ikke minst så har satan aka staten satt opp avgifter på de grommeste bilene med omtrent halv million på noen få år (husker DB9 kostet plutselig 350.000 kr. mer over nyttår for noen år siden). Men likevel er det bedre, enn å la landet bli styrt av amatører.

For min del er det nå Høyre som gjelder. De forstår seg på økonomi og god økonomi = høy trivsel blant befolkningen i mine øyne. Om de vurderer samarbeid (altså selge seg selv) for FrP er helt opp til dem, men for meg er Høyre "lesser of all evils" i denne sammenhengen.

Og som om alle som klager noe så jævlig på økning av avgiftene her liksom skal gå og kjøpe seg en ny bil med 3 l.+ motor uansett.

Når dette er sagt:

Kan man ta snarveien ved å kjøpe seg hus over grensa og "flytte offisielt" til Sverige? :P Så jobben man i Norge? :P Hadde gledelig kjørt over grensa og henta posten hver uke, for å kunne kjøpe ny BMW til halve prisen ;D I såfall er det vel lurt å ha engangsavgiften liggende på konto til enhver tid og, hvis satan (aka staten) her hjemme bestemmer seg for å ta ut engangsavgifta fra en likevel? :lol:

Skrevet

10 000,- er kanskje en noe høy grense for mva-fri innførsel. Men det skjerper jo konkurrasen, og konkurranse i markedet er jo sunt? ;)

Du kan fint bo i Sverige og jobbe i Norge. :)

Mange som bor rett over grensa, her nede for eksempel i Strömstad. Vet ikke om jeg vil anbefale å bare flytte postkassa men :P

Har vel hørt en og annen historie om den varianten :) Bør kanskje ta med i beregninga litt mer enn billig bil da, hehe.

Skrevet
Har du noen argumenter for hvorfor vi skal stemme FRP?

Har du noen argumenter for hvorfor vi ikke skal stemme FRP?

Hvorfor så sikker på at jeg har argumenter mot å stemme FRP? Hva om jeg selv har masse argumenter for å stemme FRP?

Merk at jeg ber om en forklaring på hvorfor du ber oss gjøre noe, og ikke på noen måte gir direkte uttrykk for at vi skal gjøre noe annet.

En diskusjon uten argumenter er totalt meningsløs, og derfor ba jeg deg argumentere for utsagnet ditt.

Har forøvrig alt kommet et godt eksempel på hvorfor jeg selv hittil aldri har stemt FRP, men Høyre, og nok kommer til å fortsette med det inntil videre: Det er en alvorlig mangel på sammenheng mellom mange av FRP's utsagn og realisme. Grunnlaget for mitt valg er at jeg stemmer på det partiet jeg føler er næmest mitt ståsted, samt at dette partiet er flinkest i klassen på å saklig begrunne hvorfor.

Siden momsfritak på vareimport alt er nevnt, og er et godt eksempel:

Momsfritak høres sikkert vel og bra ut for alle på høyresiden som ikke bryr som om politikk og økonomi, og bare får med seg de største overskriftene, men hvorfor er vi i Norge tjent med at vår egen regjering skal gi oss dårligere konkurransevilkår enn utenlandske konkurrenter? Hvorfor skal vi som driver norske firma ha en avgift som utenlandske konkurrenter slipper når de selger til våre norske kunder?

Er sunt med rettferdig konkurannse, men momsfritak er sterk konkurransevridene på bekostning av det norske næringslivet. Rettferdig konkurranse er lik MVA for alle.

Denne typen populistisk lettvektspolitikk synes jeg FRP bedriver i svært mange saker, og derfor får de ikke min stemme.

Er det samme med avgifter og skatt. Synes absolutt disse kunne mer gjennomtenkte, men man skal ikke glemme at det må være en sammenheng mellom inntekter og utgifter for at ting skal gå rundt over tid. Hellas er jo f.eks. et godt eksempel på at nasjoner også må huske på dette.

Til slutt kan det nevnes at om jeg kunne velge hadde jeg foretrukket et sterkt Høyre+FRP i regjeringen langt foran dagens regjerende alternativ, som for lengst har svelgt så mange kameler mothårs at det er på tide med en real middagshvil fra den norske makten.

Støtter hverken venstresidens politiske ståsted i de fleste tilfeller, eller deres klønete framferd i maktposisjon.

Ut fra eget ståsted ser jeg en kombinasjon av Høyre og Venstre som mest fornuftig av dagens politiske alternativer, men om jeg skal komme med et mer realistisk ønske for fremtiden ville det være Høyre + den mer høyreorienterte delen av AP i regjering sammen.

Skrevet
Hallo hallo, bl.a blir toyota prius hele 90kr billigere i 2011 enn i 2010.

Makkan til sutrekopper :)

lol, nesten så jeg skal slå til :lol:

nei, den bilen skulle jeg hatt gratis.. funker å bruke sånt søppel som bruksbil da :mrgreen:

Skrevet
Får starte eget parti da. BMP - bayerische motor parti...

Halver bensinprisene og sett skyhøye avgifter på de HELVETES el-bilene som ALLTID ligger godt under fartsgrensa.

.

Få med bedre veier og forbud for camping biler/vogner og du har min stemme :D

Ja nå snakker vi :-) da kan jeg kjøre 12eren hele året og smile når jeg fyller tanken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...