Netlandet Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 E39 523i Manuell 1997 mod Her er min E39 1997 modell. Bilen er originalt en 523i, men jeg har bygd om til 528i motor Grunnen til det er at jeg fikk 528i motoren veeldig billig, så da måtte jeg bare bytte. Fikk samtidig overhalt motorrommet med en del nye pakninger, løpehjul, reimer osv + skikkelig vask. Dessuten har jeg byttet stort sett mesteparten av slitedeler i hjuloppheng (Knirkeforinger, bærearmer, casterstag, støtdempere, fjærer, traversforinger osv) så bilen er meget tight å kjøre. Den ruller i sommer på 18'' Rondell D58, men har vært innom alt fra Arctec 17 tommere, Style 32 17 tommere, Rondell D58 17'' osv. Hjulopphenget er modifisert med Supersport coilovers og powerflex foringer i casterstag + stabstag. Interiørmessig har jeg montert et M-sport ratt, M-sport girkule, foliert listene med 3M Carbon look, lagt inn stoffmatter og byttet ut koppholder bak med oppbevaringsrom Eksteriørmessig har bilen fått hvite blinklys rundbaut, V8 nyrer, led pærer i skiltlys, nye skilt, hvite pærer i tåkelys og glasstakluke (bygd om fra stål). Videre planer er M-sport fanger foran, få på sommerhjul og justere bilen lavere Gamle bilder fra da jeg kjøpte bilen: Idag (14. mars) ser bilen slik ut: Diverse oppdateringer og flere bilder ligger utover i tråden. Mvh Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Tøff bil med stort potensiale Når det gjelder voks; kjøp Meguiars #16 fra Shinearama.co.uk. Koster en slikk og ingenting, og er utrolig holdbar og gir fin wetlook. Og hvis du engang finner på å ville selge felgene, ta kontakt med meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaar Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Gratulerer med fin bil, og velkommen tilbake til bimmers Har cosmosschwartz shadowline eg også, men skulle gjerne hatt 523 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Så pen ut i lakken den der Er ikke mye som skal til før den er perfekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2010 Så pen ut i lakken den der Er ikke mye som skal til før den er perfekt.. Veldig blank og fin i lakken! Men mye steinsprut, spesielt på panser. Tøff bil med stort potensiale Når det gjelder voks; kjøp Meguiars #16 fra Shinearama.co.uk. Koster en slikk og ingenting, og er utrolig holdbar og gir fin wetlook. Og hvis du engang finner på å ville selge felgene, ta kontakt med meg Takk for tipset, satser på den! Felgene selger jeg ikke, hehe Gratulerer med fin bil, og velkommen tilbake til bimmers Har cosmosschwartz shadowline eg også, men skulle gjerne hatt 523 Takk M52b25'en er en fin motor. Bra bunndrag. Mutter har en 520ia, fin motor det også, morsom når den får litt turtall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Har samme bil som deg, bare automat, hadde også endel steinsprut i panseret mitt, men fikk mitt lakert opp i forbindelse med en liten bulk. Er jo rimelig grei jobb, er jo bare og demontere og sende inn, dem tar sikkert ikke all værden for det. Så blir den strøkenfrøken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Gratulerer med bil og velkommen tilbake:) Du trenger m utvendig, amrikanske frontlyker med hvit AE. nye felger, facelift baklys, M5 eksos og senk. Da får du deg en fantastisk flott E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 tullprat fra han over meg.. det du trenger er coilovere justert i bunn og lavere profil på dekka;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Helt enig. ALLE som har e39 har jo den samme pakken, m pakken med gromsenk og angel eyes, store felger og lite gummi.. Kunne vært morsomt med noe anderledes.. Men, må få presisere at jeg synes du skal bytte interiør først.. Men nå er jeg mer opptatt av interiør kontra eksteriør da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Grattis med en skikkelig pen E39 Likte bilen godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Februar 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2011 Hei! Bilen lever enda Fikk lappen for 3 mnd'er siden og har kjørt ca 15 000km siden da. Har i løpet av tida skiftet olje+filter, vinduspussere, v. bakhjulslager (Og nå er det et foran som må skiftes også), lyktejusteringsklips/armer og fått montert hvite blinklys foran og på sidene Har også smurt opp/overhalt bremsene rundbaut. Ikke noe galt med dem, men greit å ha gjort det! Henta meg også nye skilt for en stund siden! Bilder av bilen i vintermodus: Vurderer å selge bilen! Dyr i drift med lærlinglønn.. Hvor mye tror folk den er verdt? Km stand ca 232 000. Trenger muligens en ny radiator, vet det lekker litt. Men sannsynligvis er det bare ekspansjonstanken som lekker i pakningen til radiatoren. Ellers er bilen i god stand. Selvfølgelig litt rust, steinsprut og bulker her og der. Men original lakk på hele bilen (aldri vært kollisjonsskada). Bilen er jo 14 år gammel og det syns, men den er hel og pen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Appelgren Skrevet Februar 26, 2011 Share Skrevet Februar 26, 2011 Fin den, synd den kanskje må selges da... Liker svart e39 m/ shadow og kantfelger Hold den original, og heller bare litt senka hvis du beholder den og med de felgene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Juni 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2011 Mistet lappen seint i mars, så har hatt plenty av tid og muligheter til å fikse det meste av småfiks på bilen! Lista har etterhvert blitt lang: - Skiftet bremsevæske - Skiftet kjølevæske - Skiftet motorolje og filter - Skiftet girolje - Skiftet differensialolje - Skiftet multireim - Skiftet AC reim - skiftet luftfilter - Skiftet venstre lenkearm bak - Skiftet høyre lenkearm foran - Skiftet knirkeforinger h+v bak - Skiftet hjullager venstre bak - Skiftet hjullager h+v foran - Skiftet bremseklosser foran - Lakkert kalippere og smurt opp bremser - Skiftet casterstagforinger - Skiftet alle fire fjærer (Supersport 50/50) - Skiftet og balansert fire dekk (Dunlop Sportmaxx 225/45-17 og 245/45-17) - Utført firehjulskontroll - Skiftet girkule - Skiftet ratt - Skiftet setetrekk førerstol - Skiftet klips bakluketrekk - Byttet ut koppholdere bak med oppbevaringsrom - Fikset vifte i klimapanel - Fjernet klarlakk på felgkanter Kort sagt fått senket bilen, fått den tight under, montert m-sport ratt og girkule og tatt full inspection 2 service. Her er noen bilder av bilen nå: Bilen er som beskrevet senket med Supersport 50/50 fjærer. Men den har ikke blitt særlig mye lavere, kun ca 3cm foran og 2cm bak. Hadde håpet den seig mer, men nå har det vært montert i 2 uker og den ser ikke ut til å bli særlig mye lavere? Nå gjenstår kun lakkering av bakluke (Har fjernet litt rust), skaffe nye tåkelys (Kjørte de i stykker i vinter) og muligens andre hjul. Noen som er interessert i hjulene som står på nå? Dekkene er gode, ca 5-6mm mønster. Nylig balansert uten videre problemer (Dunlop Sportmaxx). Klarlakken er fjernet på felgkantene og kantkjøring er pusset til et minimum. Veldig pene. Dessverre er det litt lakkflass på senteret (Etter malingsfjerneren), men skal se hva jeg kan gjøre med dette før ev salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Appelgren Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 Sikkert deilig og kjøre helt tight bil, og masse nytt under Men syntes neste det var fetere med oransje blink, hvertfall når den var vaska og strøken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2011 Ja, det er helt herlig. Er allergisk mot ulyder, hehe. Og understellet på disse bilene består jo av rimelig mange kuler og ledd, så å holde det tight er dyrt og mye arbeid Men det er morro! Neste prosjekt er å skifte traversforinger bak. Forrige eier mente de var skifta en eller annen gang, men jeg vil være sikker på at det er gjort selv Er faktisk litt enig ang oransje blink foran, svart E39 kler det godt. Men syns det ble litt dumt med oransje foran og hvite bak, så det må bli enten eller. Og jeg har ikke oransje lykter bak, så da ble det hvite. Hehe Drømmen er facelift lykter med USA blink (oransje). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå