Appelgren Skrevet Juli 2, 2011 Share Skrevet Juli 2, 2011 Få til ett treff utover da? Er vel flere i nærheten som har litt interresse ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2011 Få til ett treff utover da? Er vel flere i nærheten som har litt interresse ? Ja, hadde vært artig det! Har 2 kompiser med fine E39'er. Den ene ser du på bildet på forrige side De er nok interesserte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2011 Updates! Fått gjort en del siden sist! - Nytt klimapanel - Nye tåkelys - Lakkert bakluke - Led skiltlys - Nye felger (18'' Rondell D58) - Coilovers (Supersport) Har bare 2 bilder foreløpig, men flere kommer MEN, det subber bak.. Dessverre er det montert 265 dekk på felgene (Helt nye). Og etter å ha modifisert litt av innerfalsen på hjulbuen ble det mye mindre subbing, men det ga seg fortsatt ikke helt med full bil. Dessverre klarer jeg nå ikke å se hvor det subber, så jeg er usikker på hvor mye mer jeg skal fjerne av innerfalsen. Noen som har tilgang til valse i Østfold? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JENSSEN Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 Hei! ikke kjør M-Pakke på bilen utvendig!! er så utrolig mange som har deT! kjørt litt utenom det vanlige! soteframlyktene, sot blinklys på sidene, facelift baklykter med sot sot rutene helt frem. evnt en liten søt leppe på fangeren!! pen bil foresten!! hadde du bilder innvendig?=S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JENSSEN Skrevet Oktober 7, 2011 Share Skrevet Oktober 7, 2011 m5 speil!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2011 Hei! ikke kjør M-Pakke på bilen utvendig!! er så utrolig mange som har deT! kjørt litt utenom det vanlige! soteframlyktene, sot blinklys på sidene, facelift baklykter med sotsot rutene helt frem. evnt en liten søt leppe på fangeren!! pen bil foresten!! hadde du bilder innvendig?=S Takk Fangerene mine er fulle av hakk/riper og div småsprekker så planen er nok M-fangere til våren, hehe Blinklysene er sotet. Har prøvd med sotede baklykter, men syns den var penere med original hvitblink Frontlyktene kunne vært tonet ned en smule, det skal jeg vurdere! Ligger et bilde på forrige side her tror jeg. Ikke spesielt spennende interiør, kun originalt svart stoff (Forøvrig i god stand). Men jeg har m-sport ratt og girkule Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Har skjedd en del med denne siden sist! Ikke så mye kosmetisk, men har hatt nok en runde teknisk.. Tror snart jeg har vært gjennom alt som kan gå galt på E39 nå. Dvs at jeg har skiftet servopumpe, abs-hjerne (og 2 stk følere), knirkeforinger, fikset airbaglampe (som kom tilbake etter kort tid, great), casterstag, indre styreledd, bremser rundbaut, alle 4 hjullager og radiator. Det eneste som egentlig ikke har sviktet meg er motor og drivlinje! Har byttet olje på alt, så håper levetiden økte noe med det Uansett så har jeg ellers satt på vinterhjul med nye Nokian Hakkapelita R dekk, de er forøvrig jævlig bra (Nesten for bra, hehe) og skrudd opp fjæringa et par cm (Ikke at det hjalp så mye, frontfangeren får kjenne det allikevel). Her er noen bilder fra siste vask med sommerhjul: Så var jeg heldig å få tak i en glasstakluke fra en kræsjet bil, så da ble det jo ombygging! Her med taktrekket nede og den gamle konsollen på vei ut: ... Og her ferdig montert: Ble veldig bra! Og så fikk jeg det for meg at trelistene ble kjedelige (selvom jeg egentlig trivdes med dem), så jeg slang på et par ruller med folie! Hadde også en liten periode med gule linser i lyktene, men tok de av pga oppkommende EU kontroll! Tror ikke det kommer til å bli montert igjen Her ser dere også forøvrig bilen med vinterhjul, trist men behagelig å kjøre på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Januar 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2012 Nytt: Powerflex i stabstag foran og casterstag. Blir powerflex bak også når jeg får hentet 15mm stabstag! Skal også bygge om til ventilerte bremser bak fortløpende Ombygging til M52b28 med M50b25 innsug Donorbil: M50b25 innsug: Endelig ute: ZF kasse, clutch og donor 328 mellomaksel (Skal sveise over flensen til org mellomaksel så jeg kan bruke ZF kassa på min bil ) Ombygging av M50b25 innsug så det passer M52: Ferdig limt og sveiset Ny/overhalt veivhusventilasjon Ny dynamo og oljefilterhus med plasttopp (nye typen) Fått motoren på bukk: Begynt demontering (Må flytte over motorfester, ledningsnett, bunnpanne og div pga E36 motor): Foreløpig plassert sammen med et par V8'ere: Fortsettelse følger med bla modifisering av mellomaksel og montering/testing av motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marjoh93 Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Morsomt å se igjen folk man har sett tidligere på andre forum! Fulgte med på prosjektet ditt på mopedportalen, og det blir vel til at jeg får følge prosjektet ditt her og! Fin bil du har med flotte felger! Blir spennende ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2012 Ja, er vel ikke like omfattende dette som mopedprosjektet! Men prøver å ordne meg en grei bruksbil Felgene på bildene er solgt, men har noen like på lur, skal bare ordne litt før de kommer på bilen! Har shinet litt på motoren og handlet inn masse småtteri til den Skal få kasta den inn i løpet av helga tenkte jeg Har også montert M50 innsuget på b25'en som står i bilen nå. Den ble brått litt mer turtallsvillig kan du si! Skal også avgårde og hente meg ny bakluke i god stand og i samme farge + m-tech frontfanger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Ser du har samme coilovers som meg Hadde du "problem" med at stabstagleddene ble litt for lange etter du monterte? Må "lure" festet til stabstagleddet på plass (gjenge skruen litt på) før jeg skrur fast demperen, ellers er det umulig å få på plass Har googlet litt etter kortere stabstagledd til E39, men finner ikke noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Appelgren Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Morro med større motor! Mye jobb på innsuget eller, gikk det sånn tålig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Mars 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2012 Ser du har samme coilovers som meg Hadde du "problem" med at stabstagleddene ble litt for lange etter du monterte? Må "lure" festet til stabstagleddet på plass (gjenge skruen litt på) før jeg skrur fast demperen, ellers er det umulig å få på plass Har googlet litt etter kortere stabstagledd til E39, men finner ikke noe.. Nei, de passet rett på. Stabstaqfestene blir jo på samme sted, disse er jo festet i spindelen og ikke i støtdemperen. Monterte du dette med kun den ene siden jekket opp? Det kan være rimelig leit å få på plass en lenkearm på en side når den andre ikke er jekket opp! Morro med større motor! Mye jobb på innsuget eller, gikk det sånn tålig? Ja, må minst ha 2,8 Satser på kompressorbygg! Må over 300hk.. Nja, det er en del jobb og tilpassing. Men litt kødding med vinkelsliper, plastsveis og lim så går det meste! Anbefaler deg å få lånt en plastsveisepistol som du smelter inn forsterkningsstrenger med. Blir mye mer holdbart med det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mars 2, 2012 Share Skrevet Mars 2, 2012 Ser du har samme coilovers som meg Hadde du "problem" med at stabstagleddene ble litt for lange etter du monterte? Må "lure" festet til stabstagleddet på plass (gjenge skruen litt på) før jeg skrur fast demperen, ellers er det umulig å få på plass Har googlet litt etter kortere stabstagledd til E39, men finner ikke noe.. Nei, de passet rett på. Stabstaqfestene blir jo på samme sted, disse er jo festet i spindelen og ikke i støtdemperen. Monterte du dette med kun den ene siden jekket opp? Det kan være rimelig leit å få på plass en lenkearm på en side når den andre ikke er jekket opp! Morro med større motor! Mye jobb på innsuget eller, gikk det sånn tålig? Ja, må minst ha 2,8 Satser på kompressorbygg! Må over 300hk.. Nja, det er en del jobb og tilpassing. Men litt kødding med vinkelsliper, plastsveis og lim så går det meste! Anbefaler deg å få lånt en plastsveisepistol som du smelter inn forsterkningsstrenger med. Blir mye mer holdbart med det! Monterte det med begge sider jekket opp. Er klar over at festet er i spindelen, men pga coiloveren og det originale fjærbeinet har forskjellig lengde så blir spindelen flyttet litt. Derfor jeg sliter Skal montere black evo no, får se hvordan det blir mtp stabstagledd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2012 Fikk brått bytta ut B25'en i helga! Motorbyttet gikk greit, har gjort det et par ganger før på disse bilene, så begynner å bli vant. Hehe! I forbindelse med motorbyttet måtte jeg jo flytte over ledningsnett, dyser, spjeldhus, lambdasonder, innsugsbraketter, motorfestebraketter, ac pumpe brakett + div småtterier. Har også kostet på den nye motoren ny toppdekselpakning, nye plugger, nytt oljefilter, ny bunnpannepakning, ny oljefilterhuspakning, nye løpehjul, ny veivhusventilasjon, nye eksospakninger osv. Så den går meget pent og stille! Deilig Oljetrykket er også veldig bra, så denne motoren er i god stand. Bunndraget var hakket over B25'en hvertfall, selvom den faktisk er en meget undervurdert motor! Slenger med noen bilder. Alt er gjort godt rent, så nå er motorrommet strøkent Her ute på fredagskveld: B28 Motor sammen med nye deler: Etter montering av alt småtteri, klar til å settes inn: Ganske pen under bunnpanna og toppdekselet Ferdig! Til neste helg skal jeg montere ZF kassa. Har montert 240mm clutch med tilhørende svinghjul allerede M52b25 tilsalgs! - E36 bunnpanne og AC pumpe-brakett. Både E39 automat ledningsnett og E36 manuell ledningsnett følger med. 260k km. God stand, skal shines med ny toppdekselpakning osv før salg. Innsug følger også med! Monterte også ny rustfri bakluke med komplett verktøysett, bilder av dette kommer senere! Må få på sommerhjul asap, trenger bare noen nye dekk og 1 stk ny felg. Så hvis noen har en Rondell D58 18x8,5 liggende, SKRIK ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå