Hansen_ Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Må vel fikse litt på fangeren for å få på de røra fra 335i vel ? Jeg er totalt i mot det å bytte om til eksos som tilsier at du har noe mer under panseret enn hva realiteten er. Ved å sette på en potte på hver side prøver du (enten du vil eller ikke) å signalisere at du kjører en 335i. Jeg personlig snur meg etter hver eneste E92 jeg ser fordi jeg synes det er utrolig pene biler. Selv stod jeg mellom 325d E90 eller 320d E92. Jeg valgte E90 fordi jeg mente at motor var viktigere for meg enn coupe. Måtte legge på godt over 100000kr til for å få E92 325d. Dermed så utgikk det. Hvis jeg snur meg etter en E92 med 335i eksos så ville jeg tenkt "fy faen for en drømmebil!" helt til du trøkka på gassen. Du mener at det originale ovale eksosanlegget ser for kjipt ut. Og det kan jeg være enig i. Men bytt heller til noe ettermarkeds sportseksos da? Kjennetegnet på 335 er jo nemlig det at den har et utløp på hver side. Og det å "kopiere" det på en 320 blir i mine øyne like teit som å sette på M3-merker på en 316. Signalet du sender ut er jo akkurat det samme. Du sier du ikke bryr deg om hva andre mener om deg og din bil, og det er bra. Men en dag skal du sikkert selge E92en din. Og da vil nemlig andres oppfatning av deg og din bil ha veldig mye å si. Uansett hva du velger å gjøre så håper jeg du blir fornøyd med løsningen du ender opp med.
Erebus Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Hva Hansen sa. Dette er et forum yezz, med like mange forskjellige meninger som det er mennesker her. Når du lager en tråd om 335i eksos på en 320, må du tåle å høre andres syn på saken selv om det skiller seg fra ditt. Vi er BMW-entusiaster i likhet med de personene som en gang vurderer bilen din når den ligger på finn.no. 335i eksos på 320 er jalla, end of story. som Hansen sier, bytt gjerne til aftermarked eksos, men for guds skyld la 335i eksosen være.. Jeg kan love deg at de som engang går igjennom bilen din på finn himler med øya for deretter å lukke vinduet... Personlig hadde jeg heller brukt pengene på en ESS presse, enn en jalla eksos... da har du ihvertfall 250-270 hester å leke med, for 170 hester i en bil på 1600 kilo er ikke mer enn man må ha. Håper du ikke tar dette personlig, du har en nydelig bil som jeg misunner deg, nå gjelder det å bevare den korrekt
hagenisse Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Ved å sette på en potte på hver side prøver du (enten du vil eller ikke) å signalisere at du kjører en 335i. Nuvel. De færreste vet hvilken eksos bilene er levert med orginalt.. de færreste vet nok knapt hva 320 og 335 innebærer. Mange her som er fryktelig opptatt av hva andre mener om bilen sin gitt.. voks opp?
Superbeetle Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Helt enig med nissen! Det beste er når noen begynner å mene at en 325i har mer rett til å ha M3 eksos enn en 318...
Hansen_ Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Ved å sette på en potte på hver side prøver du (enten du vil eller ikke) å signalisere at du kjører en 335i. Nuvel. De færreste vet hvilken eksos bilene er levert med orginalt.. de færreste vet nok knapt hva 320 og 335 innebærer. Mange her som er fryktelig opptatt av hva andre mener om bilen sin gitt.. voks opp? Er ikke så mange som vet hva M3 innebærer heller da. Men folk slenger jo på M3-merker på alt mulig allikevel (så et på en corolla her om dagen hehe). Eneste logiske forklaringa jeg har på det er jo for å "flashe" at de kjører M3. Mens vi som vet forskjell bare ler av det. Sier ikke at det nødvendigvis er tilfelle her, men vil mene at det er i samme gate. Sett heller på et ettermarkeds sportsanlegg, så slipper man jo å havne i "emblemtuning"-gata. Men det er nå min mening Så forresten et litt ekstremt tilfelle på finn.no ang dette her. Fant en e90 med 335 eksos og det stod 286hk i teksten. All logikk tilsa jo da at dette var en 335d. Men prisen var ganske lav. Jeg ringte på bilen og selgeren forklarte at det var en 325d som var chippa og "ombygd" utseendemessig til 335d. Som han sa "en budsjettutgave av 335d". Prøvde å forklare han at en 325d ved hjelp av en chip aldri kan bli en 335d fordi det ikke er samme motor. Det skal sies at det ikke stod noe om hvilken modell det var i annonseteksten. Men allikevel vil jeg mene at bildene og opplyst effekt da blir noe villedende markedsføring. Jeg oppfattet det sånn at han ønsker å fremstille/signalisere om at han selger en 335d. Eller er det andre synspunkter på det?
Yezz Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2010 Vil jo havne i den såkalte "emblemtuning" gata i ditt syn hvis eg setter på eit ettermarkeds sportsanlegg også? "Late" som eg kjører f.eks 325 kjem det vel frå deg då, så her seier du deg sjøl i mot gitt! Menmen, eg spanderer på 335i-eksos på bilen min fordi EG har lyst og fordi EG syns dette blir pent. Eg trur dette vil ha positiv effekt den dagen bilen blir lagt ut for salg, men hvis kjøper ønsker det originale anlegget på, så har eg jo ikkje akkurat tenkt å kaste det på bosshaugen no når eg skal bytte.
Hansen_ Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Eh ? Om du kjøper sportseksos så kan du vel ha et anlegg som gir deg noe fetere lyd + fetere endepotte uten at man "plagierer" mer motorsterke modeller vel ? Selvfølgelig blir 335 eksos pent på bilen din, det er det ingen tvil om. Husk at du må modde/bytte nederste del av fangeren og da. Her hadde jeg kjøpt en ekstra sånn at du kan bytte om til org anlegg om du ønsker det. Mulig jeg er konservativ, men jeg mener at et eksosanlegg bør stå i stil med bilens ytelse. Uansett, lykke til
hagenisse Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Hadde ikke E21 323 et rør på hver side orginalt? Hva gjør dere "eksosanlegg-i-stil-med-ytelsene"-folka hvis dere kommer over en sånn? Kapper av et rør?
Yezz Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2010 Eh ? Om du kjøper sportseksos så kan du vel ha et anlegg som gir deg noe fetere lyd + fetere endepotte uten at man "plagierer" mer motorsterke modeller vel ?Selvfølgelig blir 335 eksos pent på bilen din, det er det ingen tvil om. Husk at du må modde/bytte nederste del av fangeren og da. Her hadde jeg kjøpt en ekstra sånn at du kan bytte om til org anlegg om du ønsker det. Mulig jeg er konservativ, men jeg mener at et eksosanlegg bør stå i stil med bilens ytelse. Uansett, lykke til Må bytte diffusor også ja. Tar såklart vare på alt. Du er konservativ, men du klarer ihvertfall å holde deg saklig! Dette har Erebus opptil fleire gonger vist at han ikkje klarer, men enkelte sto vel ikkje langt nok framme i køen den dagen saklighet og normal oppførsel vart utdelt.. Eg reknar då med at samme gjeng som meiner eg no kjem til å "plagiere" 335 ikkje ville finne på å sette på M-optikk på sin bil, dersom dette ikkje er originalt på bilen frå fabrikk, men som klart er det finaste? Stakkars konservative mennesker..
skillbill Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Jeg har Hamann-bakpotte på min 318i, når jeg fyrer startknappen glemmer jeg et øyeblikk at jeg bare har 2-liter med 129hk! Jeg syns absolutt du skal gå for 335i-eksos på bilen din Yezz! Forøvrig tenker jeg nesten mer på lyden, enn utseendet, når man går bort fra original eksos. BMW's rekke-4 høres ganske kjiip ut originalt, da må man spe på med det man kan! Uten at man skal beskyldes for å "skryte på seg" å kjøre en dyrere bil med større motor!
Erebus Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Tja, jeg vet ikke på hvilken måte jeg har uttrykt meg usaklig egentlig, det eneste jeg har sagt er at uavhengig av dine virkelige intensjoner ( uansett om det er et undertrykt ønske om en 335i eller bare bedre lyd), så ser det jalla ut med 335-blås på en 320. Det er naturligvis subjektivt, naturligvis bare min mening, og det forbeholder jeg meg retten til å mene på et forum som tross alt skal være tumleplass for meningsytringer. Så får du heller mislike det så mye du vil og gå på person istedenfor sak med personangrep. Jeg beklager herved at mine synspunkter støter deg, men du forventet vel seriøst ikke å unngå folk som mener det samme som meg når du lager en slik tråd. Smaken er som baken, og godt er det. Personlig befinner jeg meg i orginalpolitileiren. Og når det gjelder sammenligningen med M-plast faller det på sin egen urimelighet all den tid den stylingen er tilgjengelig på samtlige motoralternativer. Skjønner du forskjellen?
milhouse Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Kjør på, bare å montere. Det er alltid folk som ikke er enige. Behold det originale til når du skal selge den. husk også å få det bygget så det kommer eksos ut på begge sider. Ser ganske dust ut når det bare komme på den ene, selv om det faktisk gjør det på 335!
Yezz Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2010 Du har tydeligvis dårlig hukommelse, men eg skal hjelpe deg eg Usaklig kommentar nr. 1 : "Husk å sleng på noen M3 emblemer og da" Usaklig kommentar nr.2: "Husk å bestill deg en stor kebab med cola mens de bygger den om til 335i " Hmm, du seier du syns det ser jalla ut med 335-eksos på ein 320? E92-karosseriet med M-pakke er dønn likt på ein 320 som på ein 335... Eg må såklart forvente delte meiningar, men denne tråden vart ikkje oppretta for å diskutere om dette var rett, galt, pent eller stygt. Eg stilte et ganske enkelt spørsmål i første innlegg som på ingen måte gjaldt dette og syns derfor ikkje denne diskusjonen burde blitt tatt opp av andre i det heile tatt!
Wacman Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 335-eksosen vil ikke gi den grommeste lyden,da denne er beregnet på en helt annen motorkarakteristikk, bedre med en Sportseksos til nettopp 320, både for effekten og lydens del. Utseendet får man dog ikke. Jeg prøvde å sette det litt på spissen i forrige innlegg og skjønner at du tar deg nær av kritikk rundt valget ditt. Syns bare personlig at det havner i kategorien med folk som han som la ut E60'n sin på finn.no under M5-lista, det var en 520d?!?! med fire rør bak,M5 forskjermer og emblemer. Ettermontering av M-fangere/M-pakke ser jeg ikke noe galt med,da det er en vanlig option fra fabrikken også,uten at det dermed "lover" at bilen er noe grommere - tvert om, det er påfallende ofte de med mindre motorer som koster på seg M-pakker. Men det er jo uansett din bil,dine penger og ditt valg. Det vil allikevel selvfølgelig komme synspunkter på dette når du lager en sånn tråd.
Erebus Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 Usaklig kommentar nr. 1 : "Husk å sleng på noen M3 emblemer og da" Usaklig kommentar nr.2: "Husk å bestill deg en stor kebab med cola mens de bygger den om til 335i " Dette er fleiperetorikk for å sette ting på spissen, og ettersom det omhandler eksosen din vil jeg si at det er saklige "morsomheter" som tar sikte på å belyse eller illustrere et poeng. Hmm, du seier du syns det ser jalla ut med 335-eksos på ein 320? E92-karosseriet med M-pakke er dønn likt på ein 320 som på ein 335... Ja, en M-pakke som er fabrikksopsjon på både din modell og 335i. Hadde dobbel eksos også vært fabrikksopsjon, så hadde jeg ikke sagt det. Gjør det poenget mitt klarere? 320 med M-pakke er et vanlig syn. 320 med doble stusser bak tilbys ikke av BMW nettopp fordi de vil forbeholde denne bakenden til 335i modellene da de vil den skal skille seg litt ut for kjennere. Eg må såklart forvente delte meiningar, men denne tråden vart ikkje oppretta for å diskutere om dette var rett, galt, pent eller stygt. Eg stilte et ganske enkelt spørsmål i første innlegg som på ingen måte gjaldt dette og syns derfor ikkje denne diskusjonen burde blitt tatt opp av andre i det heile tatt! Uungåelig, du er på et BMW forum og denne slags badge-opphoring medfører diskusjon enten du vil det eller ikke. Men du blir tydelig fornærmet her, så vi traff kanskje en nerve. La meg avslutte dette innlegget litt konstruktivt ved å påpeke at en dobbel endestuss samlet som på en 325, hadde sett betydelig bedre ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå