Gå til innhold

Den store GT5-tråden


316
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter selv og venter på GT5, har forhåndsbestillt det.

Hatt PS3 i et par år nå i påvente av GT5 og kjøpte nylig ratt og pedaler i håp om at november lanseringen skulle holde, men den gang ei.

Husker når jeg var yngre og vi pleide å spille GT1 og GT2 på PS1, det var stas det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, ingenting er som en etterlengtet kveld med skikkelig 40" HD skjerm, perfekt justert ratt og pedaler og GT4, LFS, rFactor eller RBR :) Jeg og en kompis tok en 12 timers Nurburgring race en gang. Temmelig spesielt... men fy pokker som vi forbedret tidene våre etter 4-5 timer. Man skulle tro de sank (steg), men neida :D

Er seriøst i tvil om jeg skal selge Logitech G27 igjen å handle meg dette Fanatec kitet + girspak, har fått hinsides bra kritikker !

http://www.fanatec.de/html/index.php?id=230〈=en

pwgt3rs_main_01.jpg

pwgt3rs_main_02.jpg

pwgt3rs_main_03.jpg

Det er fler som irriterer seg over GT5 forsinkelse..

http://i51.tinypic.com/257kbba.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen som jeg har venta på GT5 så fortsetter de å pushe tålmodigheten min..

Hadde 1. gen. PS3 som jeg solgte grunnet lite bruk, så kjøpte jeg en Xbox 360 på impulskjøp.

November i fjor solgte jeg Xboxen og kjøpte PS3 da jeg fant ut GT5 skulle komme samme mnd, men den gang ei..

FU Sony!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant fram PS2en min og dytta inn GT3 her om dagen. Artig å ratte de "gamle" Supraene og Skylinene med 1100hk, hehe. Men merker jo at PS2 er eldre enn 3ern når man sammelikner grafikken. Har GT4 også, men finner det ikke nå! Men husker ergrelsen over aldri å få til kontrollert sladding der slik som på GT3.

Forresten noen som husker om det var E39 M5 på GT4? Eller var det kun E60 M5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen som husker om det var E39 M5 på GT4? Eller var det kun E60 M5?

kun e60...

Hmmm, jeg klarer ikke å spille med ratt. er det noe tips og triks for å få det til skikkelig? hjelper kanskje ikke at jeg ga 7-800kr for mitt sett med ratt, pedaler og shabby girspak :? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen som husker om det var E39 M5 på GT4? Eller var det kun E60 M5?

kun e60...

Hmmm, jeg klarer ikke å spille med ratt. er det noe tips og triks for å få det til skikkelig? hjelper kanskje ikke at jeg ga 7-800kr for mitt sett med ratt, pedaler og shabby girspak :? hehe

Det hjelper på å ha et skikkelig sett med ratt og pedaler :) Blir mye enklere å kjøre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte den forrige versjonen av GT Driving force pro, og kjøpte meg nå nyss Logitech G27 med ratt, pedaler og girskift, og det STOOOR forskjell. Helt noe annet. Så er også mostanden i rattet mye mer riktig, og rattstr bedre OG pedalene føles faktisk som pedaler.

Du kan også kjøpe adaptere slik at du kan bruke vanlige Momo / Sparco osv bilratt i G25 og G27 kitet + større padler.

Det ligger masse ute om hvordan du kan lage deg håndbrekk på ekstern spak (f.eks håndbrekksmekanisme fra en vanlig bil)

http://www.chilicoke.com/logitechwheel.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt sikker på hva rattet mitt heter, men det er ett helvette når den motstanden begynner å reagere. Hadde håpet å slippe å investere så mange kr i ratt og pedaler, men får vel nesten give it a shot... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 3 lapper for G27 kitet på lokale Elkjøp.

Spørs helt hva man legger i det, det er en vurderingssak. For meg er det moro og fungerer som en verktøy å holde seg i en 'viss' kjøreform. Spesielt når man alltid kjører med clutch og girstang. Du kommer til å oppleve å bli fysisk sliten etterhvert, det ble iallefall jeg etter full gass på Nurburgring i en time med manuell shifting, venstrebremsing og heal'n toe. Men man får litt treningseffekt (kjøretrening vel og merke) av det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dear [mitt navn]

We’re writing to let you know that we’ve recently been advised by Sony that they won’t make the November 5th release date for Gran Turismo 5.

Unfortunately, we’re yet to have confirmation of the new release date however they are doing everything they can to release this title before Christmas.

As soon as we have a new confirmed release date from Sony we will be in touch, in the meantime your pre-order is still valid on our system and we will ship it to you in time for the new release date.

Kind Regards

Play.com

Fikk den E-Posten av play hvor jeg har forhåndsbestilt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mye sant i det.

Problemet med GT5 er at de vil være så overlegen at de gjør det for vanskelig for seg selv. Bilgalleriet og utvalget i GT5 kommer til å være helt hinsides. Grafikken er også et kapittel for seg selv. Problemet er bare at kjørefysikken kun blir 10-20% annerledes enn i Prolouge, noe som er skandale syns nå jeg. De legger alt for mye vekt for å vinne teknofreakene enn de vil vinne simracing folkene. Hadde de lagt like mye resursser på kjørefysikk som på grafikk hadde det vært verdens beste bilspill i mange år fremover.

For meg er det alfa omega om baner som Nurburgring og LeMans er bra eller ikke. Forza bomma stygt på Ringen. Samt at Xbox er tragisk på ratt og pedalutvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...