Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feil merke men prøver meg alikevel...

Audi A6 2.7 liter quattro 2002 modell

Km stand 105 000 ...strøken..Har stått i norge i 1 år nå uten å bli tollet inn i norge

Hva er pris på tolling inn til norge??

Og hva kan jeg gjøre med en bil som ikke blir tollet inn i norge?

Jeg kan få bilen til under 5000 kroner...

Noen tips ang dette???

Skrevet

Er den momsa inn så får du leid prøveskilter.

Om du får momsa den er en annen sak, synes i grunn det lyser tyvgods av prisen du får den til!

Skrevet

sjekk grundig i rammenr og slikt så viser det seg sikkert at bilen stammer fra norge :P hehe neida :P

Er vell samme prosedyre som om den kom fra noe annet land vell?

Du må vell etter reglementet betale 25% moms av kjøpesummen, så kan du lovlig bruke deler av den ;)

Skrevet
Er den momsa inn så får du leid prøveskilter.

Om du får momsa den er en annen sak, synes i grunn det lyser tyvgods av prisen du får den til!

Du får leid prøveskilter selvom den ikke er momsa inn også.. :)

Skrevet

Hvis det er en 2,7T detta som er til den prisen så MÅ det være noe galt en plass! Pass jæklig godt på hva du gjør hvis du kjøper denna, noen ting er for godt til å være sant så her gjelder det å ha antennene ute :!:

Skrevet

Litauen er vel et av landene jeg ALDRI ville kjøpt en bil fra...

Det er bare å se på hvor tyvegodset fra Norge stadig vekk havner.

selv for en u-momset,ikke inntollet bil av det slaget er 5.000 latterlig billig. (du ryker på minst 200k for å få skilt på den, men allikevel.)

Dette er nok som fredrik sier, virker noe for godt til å være sant, er det som regel nettopp det det er.

Skrevet

En bil som har stått ufortollet og umomset i Norge i ett år? Alle biler som krysser grensen til Norge (for import) skal momses inn umiddelbart (vanligvis gis 2-5 dagers frist med å betale moms). Deretter må bilen godkjennes før man kan betale engangsavgifter, men man bestemmer selv når/om avgiftene skal betales. Bilen kan ikke registreres uten at engangsavgifter er betalt. Men den kan legges inn i forhåndsregisteret, klar til betaling av engangsavgifter, og i mellomtiden kan man kjøpe "dagsprøveskilt".

Biler som ikke er momset (riktig) inn i Norge anses som smuglergods...

Opplegget over virker merkelig....

Skrevet

er mange biler her i norge som ikke er momsa inn da gitt!

polakker og litauere kjører jo bila sine hit og bor/jobber her.. så tror nok ikke de må momse den inn før de får lov å kjøre videre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...