Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
syns dette bare er tull jeg. har både opel og bmw. og syns jeg kjører likt i begge bilene jeg. men siden bmw har fått ryktet som jævel i trafikken så blir de også lakt merke til såfort det er noe. ingen legger merke til en toyota som er en kødd på veien.

Jeg har også samme kjørestil uansett hvem bil/merke jeg kjører..

Har så å si aldri sett en toyota kjøre gris på veien, kanskje noen tilfeller når en ser en celica med en valp bak rattet.. Det jeg har lagt merke til er at hvis jeg havner bak en toyota, særlig en avensis, går det alltid i 5-10km/t UNDER fartsgrensen! Dette synes jeg gjelder japse generelt, med unnat av ugdom i celica, primera eller hyundai coupe...

Men vi som bor på samme sted Petter, vet du hvem som kjører den røde rs4 stasjonsvognen? Går noe vanvittig, å det er hele tiden, om det er på skårasletta eller gjenom by`n??

jepp. har sett en rød RS4 i god fart her noen ganger. vet ikke hvem det er. så den senest for noen dager siden.

vet du forresten hvem jeg er?

Skrevet
På innersiden?? Håper virkelig ikke du får rota deg ned på østlandet! ;)

Mente såklart at jeg tar innersvingen på veien, altså da i en venstre sving. IKKE høyresving, eller jo, men ikke forbi en bil på innersiden i en høyresving.

Skrevet

jepp. har sett en rød RS4 i god fart her noen ganger. vet ikke hvem det er. så den senest for noen dager siden.

Hang jo en del sammen på kaia ved brynhildsen(da det fortsatt var litt bilmiljø i fredrikstad), kjørte den technoviolette 328 coupe`n;)

Skrevet
På innersiden?? Håper virkelig ikke du får rota deg ned på østlandet! ;)

Mente såklart at jeg tar innersvingen på veien, altså da i en venstre sving. IKKE høyresving, eller jo, men ikke forbi en bil på innersiden i en høyresving.

Er en betydelig forskjell på "innsiden" og "innersving" ja! Lurte også på den formuleringen med en gang..

Min erfaring er fortsatt at Audi-sjåfører er de mest arrogante i trafikken, mens BMW-sjåfører ofte kjører litt inspirert samtidig som de er mer våken for trafikken rundt og leser hva som skjer. Kan dog forstå at BMW-sjåfører ofte kan virke litt hissige overfor uengasjerte sjåfører.

På langkjøring, og da særlig på vei hjem fra hyttetur på småglatte vinterveier, er det stortsett alltid Audier som legger seg tett fra første øyeblikk uansett hvilket tempo man måtte holde, og kjører forbi så snart det nesten er forsvarlig. Skjer nesten aldri med BMW, og i såfall er det stortsett X5 eller X6.

Min refleksjon over dette er at Audi-kunden i større grad velger bilen ut fra merkevare og utstråling enn en BMW-kunde, som til gjengjeld er mer interessert i bilens faktiske egenskaper og kjøreglede. Mener ikke med dette å dra alle over en kam, men stortsett alle jeg snakker med som ikke har særlig peiling på bil, men er opptatt av merkevarer, sier de helst har lyst på Audi.

Porschesjåfører opplever jeg omtrent alltid som forsiktige i Bergen, trolig pga. de normalt er eid av entusiaster her.

Skrevet

Hang jo en del sammen på kaia ved brynhildsen(da det fortsatt var litt bilmiljø i fredrikstad), kjørte den technoviolette 328 coupe`n;)

jepp. vet hvem du er. bare lurte på om du viste hvem jeg var jeg :P

9m4y2w2r5aqtyc747oqm.jpg

husker 328`n din også. var fin bil det :D

Skrevet

Ah, good times;) Er det høken som har den banerigga e46 m3`n på LaFinto der eller? Hvit med bur, karbon panser og bakluke?? Rimelig fet i allefall! Husker han bygde den grønne e30`n med v12 og twinturbo..

Skrevet

usikker på hvem som har den hvite M3`n. har sett den på rudskogen. og sett lastebilen den fraktes i utenfor lafinto noen ganger

Skrevet
Ah, good times;) Er det høken som har den banerigga e46 m3`n på LaFinto der eller? Hvit med bur, karbon panser og bakluke?? Rimelig fet i allefall! Husker han bygde den grønne e30`n med v12 og twinturbo..

forresten så er det ikke høken som byggde den grønne E30`n med v12. det var storebroren hans. så den hvite M3`n kjørte bak bygget der nede i dag også. mye lyd og fart bak der :P

er denne bilen hvertfal.

em9absm60ykni3wssmi8.jpg

full trackday logo på den og slikt da. så vet ikke om den tilhører trackday.no eller hvem som eier den. hehe

her er forresten tråden av E30`n med V12

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... sc&start=0

Skrevet

Aha, så det var broren ja.. Fet bil i allefall, eller begge fra LaFinto er det;) Lo godt når jeg lå bak e30`n og det sto 316 på bakluka, så er det en v12 med 2 store turboer under panseret.. Sikkert flere som fikk seg en aha opplevelse hvis de skulle yppe seg med den..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...