S.Arnesen Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Er ikke sånn lengre, er avtale mellom eøs landene. Så de krever inn fra Nordmenn. Men tror ikke de kan ta lappen fra deg. (Litt usikker på det da men) Strengt tatt ikke så mye annet å gjøre en å vente. Og det kan ta laaaang tid. Dette avtale greien er enda ikke oppe å går helt, vet dette av erfaring ifra flere tilfeller
SigurdE36 Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Jeg ble tatt i en fotoboks i nord tyskland i sommer, lå vel i 80 i 60 sone eller noe, og så at det blinka i boksen. Har ikke hørt noe fra tyske polizei ennå
journey Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Er ikke sånn lengre, er avtale mellom eøs landene. Så de krever inn fra Nordmenn. Men tror ikke de kan ta lappen fra deg. (Litt usikker på det da men) Strengt tatt ikke så mye annet å gjøre en å vente. Og det kan ta laaaang tid. Dette avtale greien er enda ikke oppe å går helt, vet dette av erfaring ifra flere tilfeller ok, jeg fikk krav fra fra et svensk bompengeselskap etter at en kammerat kjørte bilen min gjennom uten å betale. Hele 200,- og over et år etter at vi hadde vært der. Visst de kan, regnet jeg med polisen også kan.
Magnus M Skrevet Oktober 15, 2010 Skrevet Oktober 15, 2010 Tviler på at dem har rigga opp en fotoboks akkurat på grensen inn til norge, for så å ikke gidde å sende bota til norske folk Bør nok regne med at den bota dukker opp etterhvert dessverre.
zHk Skrevet Oktober 15, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2010 Det jeg tenker også, Magnus M... Tror han driter i hvor mye bota er på så lenge han ikke mister lappen / retten til å kjøre i Sverige...
S.Arnesen Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Er ikke sånn lengre, er avtale mellom eøs landene. Så de krever inn fra Nordmenn. Men tror ikke de kan ta lappen fra deg. (Litt usikker på det da men) Strengt tatt ikke så mye annet å gjøre en å vente. Og det kan ta laaaang tid. Dette avtale greien er enda ikke oppe å går helt, vet dette av erfaring ifra flere tilfeller ok, jeg fikk krav fra fra et svensk bompengeselskap etter at en kammerat kjørte bilen min gjennom uten å betale. Hele 200,- og over et år etter at vi hadde vært der. Visst de kan, regnet jeg med polisen også kan. Den avtalen du snakker om er imellom myndighetene så ett bomselskap har ikke noe med den å gjøre, det er også betraktelig mye enklere for ett selskap og sende regninger til norge, da det ikke må gå igjennom så mange byrokratiske kanaler for å håndheves. Jeg sa heller ikke at svensk politi ikke kan, men det koster de såppass mye penger og ressurser at det er tull å opprette sak for dem. Derfor er det ytterst få saker som blir opprettet.
painkiller Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Sure greier;)Litt fiffig i sverige, staten er ikke så grisk der, noe av summen går til staten og noe til foreninger/fond.. Dama ble tatt i promille dagen derpå etter julebordet i fjor (hadde vel 0,3 mener jeg å huske), hun fikk 2500 svenske i bot, sto i bota at 500 gikk til fond for trafikkskadede.. En kollega ble bøtlagt i strømstad for en del år tilbake (dritings og kastet en handlevogn mot en svane), han fikk tilbringe nattan i fyllearresten, 1500 i bot, der 750 gikk til den svenske dyrebeskyttelsen.. Kastet en handlevogn mot en svane?? Hva var greia der? Spør meg ikke, var udregelig full og følte vel at svanen plaga han der han satt på brygga, hehe. Men man skal ikke plage dyr så håper han fikk en lærepenge.. Vet ikke hvordan det er med fartsbøter, men den boten madamen fikk, kom i posten uka etter.. Året før blinka det i en fotoboks i tyskland, har ikke hørt ett fnugg fra dem;)
Arimanni Skrevet Oktober 16, 2010 Skrevet Oktober 16, 2010 Det jeg tenker også, Magnus M... Tror han driter i hvor mye bota er på så lenge han ikke mister lappen / retten til å kjøre i Sverige... Dere østlendinger tar vel harry handelen i Danmark da?
painkiller Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 Det jeg tenker også, Magnus M... Tror han driter i hvor mye bota er på så lenge han ikke mister lappen / retten til å kjøre i Sverige... Dere østlendinger tar vel harry handelen i Danmark da? Tyskland Det er der den danske ølkongen har sjappa si 110 spenn for 3 brett med øl, på tilbud får man en kartong med 3 liter sprit til 180 kroner;) trenger ikke systembolaget da vett
Werther Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 En kollega ble bøtlagt i strømstad for en del år tilbake (dritings og kastet en handlevogn mot en svane), han fikk tilbringe nattan i fyllearresten, Den der lo jeg høyt av.... Jeg ble knipset av fotoboks inne i de svenske skoger i januar i år, ca 40 mil fra Norskegrensa. Hadde ca 105 i 90-sone, så var ikke særlig til lovbrudd. Men har ikke fått noen bot i posten i hvertfall.
Tom K Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 Kjenner en som sitter og tar ut bildene på ATK, han sier at over 70% av bildene fra fotoboksene blir kassert pga dårlig kvalitet, men det blir annerledes nå som nye kameraer kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå