Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finn en seriøs muttertrekker så løsner den.. Eller om motor står i bil så kan du ta en latmann å sette mot rammevangen å vri om nøkkelen... Pass på at du setter den rette veien....

Skrevet
Har det ikke litt å si hvem vei reimhjulet roterer? Dvs også motsatt gjenge på bolt/mutter? Links osv..

Det heter HVILKEN og IKKE HVEM vei..!

Skrevet

jeg skulle skifte det store reimhjulet i min e46 å spurte bmw om tips..jo svaret startet med en latter :lol: de bruker spesialverktøy til å løsne faenskapet.han sa tilogmed at det ikke løsner med muttertrekker.

jeg prøvde å bruke et langt rør på skralla/fastnøkkelen og banket til med hammeren men den ville ikke rikke på seg.hadde jeg derimot hatt det ene spesialverktøyet til å holde igjen hjulet ville den kanskje ha løsnet.

Skrevet

Den bolten sitter så hardt at 1/2" verktøy knekker. :)

Man må bruke spesialverktøy til å enten låse av svinghjulet eller holde igjen reimhjulet + 1" verktøy og to helvettes lange og kraftige rør.

Skrevet

Vil ikke en lufttrekker være et alternativ? I motsetning til en handtrekker så slår/banker jo en lufttrekker. Jeg har løsnet mange vrine muttere med en slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...