Gå til innhold

problem med heving av kjøp


hanskr
 Share

Anbefalte innlegg

Som nevt over, det er ingen garanti å selge bilen som den er.

Holder man tilbake opplysninger og informasjon, så har man brutt loven.

Vi får starte en gruppe her inne på bimmers som vi kan kalle for "kaffebesøkerne", utrolig hvor folk reagerer når de virkelig føler seg trua :)

Jeg kan melde meg som føste frivillige, hater nemlig folk som er bevist uærlig!

Hvor bor den heldige, bare si i fra. :grr:

Edit, jeg er garantert billigere enn advokat, og er mindre tidskrevende 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her var det mye dårlige tips. FORBRUKERrådet er et råd som er rettet mot forbrukere. Her vil de nok bare henvise deg til Kjøpsloven.

Trådstarter er ikke en forbruker i dette tilfellet. Det er et helt vanlig kjøp, da det er to like parter, så her kommer kjøpsloven inn i bildet. Er du ikke medlem i NAF, er det kanskje det beste tipset du kan få. Meld deg inn, å hør med advokat der. Skal du ta dette videre må det nok gjøres gjennom advokat.

Det som er synd er at denne tvisten kommer du ingen vei med så lenge selgeren solgte bilen i god tro. Visste ikke selger om rusten har du ingen rett på å heve kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye dårlige tips. FORBRUKERrådet er et råd som er rettet mot forbrukere. Her vil de nok bare henvise deg til Kjøpsloven.

Trådstarter er ikke en forbruker i dette tilfellet. Det er et helt vanlig kjøp, da det er to like parter, så her kommer kjøpsloven inn i bildet. Er du ikke medlem i NAF, er det kanskje det beste tipset du kan få. Meld deg inn, å hør med advokat der. Skal du ta dette videre må det nok gjøres gjennom advokat.

Det som er synd er at denne tvisten kommer du ingen vei med så lenge selgeren solgte bilen i god tro. Visste ikke selger om rusten har du ingen rett på å heve kjøpet.

Alikevel står det at du kan kontakte dem hvis du ikke finner svar på denne sida: http://forbrukerportalen.no/klageveiled ... /klageview

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye dårlige tips. FORBRUKERrådet er et råd som er rettet mot forbrukere. Her vil de nok bare henvise deg til Kjøpsloven.

Trådstarter er ikke en forbruker i dette tilfellet. Det er et helt vanlig kjøp, da det er to like parter, så her kommer kjøpsloven inn i bildet. Er du ikke medlem i NAF, er det kanskje det beste tipset du kan få. Meld deg inn, å hør med advokat der. Skal du ta dette videre må det nok gjøres gjennom advokat.

Kor har du dette frå? Slike bastante påstandar bør vel gjerne underbyggjast med referansar? :roll:

http://forbrukerportalen.no/klageguide/ ... rraringdet :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar en titt på lovdata.no så stemmer ikke det dere sier. Han har rett til å få utbedret feilene på bilen, og i dette tilfellet vil heving av kjøpet i grunn være det eneste fornuftige.

At selgeren har brukt pengene andre steder har ikke trådstarter noe med. Å bare glemme det er en forferdelig pinglete måte å løse dette på. Ingen som kommer noen vei med det.

Er fullt klar over hva loven sier, tro meg, har lest den mange ganger! :)

Men, hvem skal håndheve den?

Jeg prøvde med advokat, forliksråd osv. Alle var vel enig om hva loven sa. Men så lenge selger nektet kom vi INGEN vei med heving.(Jeg fikk tilslutt utbedret feilene, men ikke hevet kjøpet, og ble skadelidende økonomisk)

Skulle jeg gå videre med saken måtte det bli i tingretten, og det ble litt for bingo til at jeg turte det. Er du uheldig og taper der er du butfucked. Eller, det er i alle fall ikke noe pluss i pengeboka.

Forøvrig er ikke dette et forbrukerkjøp så vidt jeg har forstått, så forbrukerkjøpsloven er ganske uinteresant.

Skal du få hevet kjøpet uten å bruke masse tid og penger(i verste fall mer enn du betalte for bilen). Så jeg må være så barnslig og si at jeg ser kun en løsning; Dra til selger og kakk på døra.... ta med skumle gjenstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar en titt på lovdata.no så stemmer ikke det dere sier. Han har rett til å få utbedret feilene på bilen, og i dette tilfellet vil heving av kjøpet i grunn være det eneste fornuftige.

At selgeren har brukt pengene andre steder har ikke trådstarter noe med. Å bare glemme det er en forferdelig pinglete måte å løse dette på. Ingen som kommer noen vei med det.

Er fullt klar over hva loven sier, tro meg, har lest den mange ganger! :)

Men, hvem skal håndheve den?

Jeg prøvde med advokat, forliksråd osv. Alle var vel enig om hva loven sa. Men så lenge selger nektet kom vi INGEN vei med heving.(Jeg fikk tilslutt utbedret feilene, men ikke hevet kjøpet, og ble skadelidende økonomisk)

Skulle jeg gå videre med saken måtte det bli i tingretten, og det ble litt for bingo til at jeg turte det. Er du uheldig og taper der er du butfucked. Eller, det er i alle fall ikke noe pluss i pengeboka.

Forøvrig er ikke dette et forbrukerkjøp så vidt jeg har forstått, så forbrukerkjøpsloven er ganske uinteresant.

Skal du få hevet kjøpet uten å bruke masse tid og penger(i verste fall mer enn du betalte for bilen). Så jeg må være så barnslig og si at jeg ser kun en løsning; Dra til selger og kakk på døra.... ta med skumle gjenstander.

Enig, akkurat det jeg mente med "kaffebesøkerne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forje bmw jeg hadde e36 93 mod. var å så på den å merket en dunke lyd bak.. hmm

selger sa det var eksosen som ikke var helt festet..

kjente på eksosen å den var jo løs ..

jeg kjøpte bilen å stolt som en hane.. etter ca 2 uker max i mitt eie, jeg hadde festet eksosen altså.

så merket jeg en dunking.. tok bilen inn til en lokal BMW forhandler å spurte om de kunne se på det (da jeg ikkje hadde noe peiling på bmw) det viste seg at hele bakstillinga var løs. :x de sa at den hadde vært løs lenge for 3 av 4 bolter var rustet av..

dette sendte Bmw forhandleren til NAF som kontaktet selgeren igjen å han måtte til slutt innrømme at han viste om dette her da den ble solgt..

han måtte punge ut med 13 lapper :applause:

hadde ikke kommet noen vei uten (Gratis) NAF advokat for å sei det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en del slike tråder på dette forumet i år...

Folk får begynne å ta ansvar og være litt MANN, istedenfor å syte som ei kjerring og sette bort ansvaret til alle andre utenom seg selv.

Jeg har også gått på en smell og kjøpt en billig bruktbil som var opprustet under. Men jeg hadde slurvet og erkjente at det var delvis min skyld at jeg havnet i en kjedelig situasjon, så bilen ble brukt på jordet istedenfor.

Det å true med balltre fordi man selv er naiv og ansvarsløs er tåpelig.

Bilkjøp er og blir gambling, vil dere satse trygt får dere ta bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en del slike tråder på dette forumet i år...

Folk får begynne å ta ansvar og være litt MANN, istedenfor å syte som ei kjerring og sette bort ansvaret til alle andre utenom seg selv.

Jeg har også gått på en smell og kjøpt en billig bruktbil som var opprustet under. Men jeg hadde slurvet og erkjente at det var delvis min skyld at jeg havnet i en kjedelig situasjon, så bilen ble brukt på jordet istedenfor.

Det å true med balltre fordi man selv er naiv og ansvarsløs er tåpelig.

Bilkjøp er og blir gambling, vil dere satse trygt får dere ta bussen.

Sorry, men ditt utsagn provoserer meg enormt!!!

Det du sier er at det er lov å lyge????

Jeg skjønner at det er en gambling med å kjøpe brukt, men når selgere står å lyger deg opp i trynet, da er det mæ SATAN IKKE GREIT!!!

Jeg har selv kjøpt biler der det dukker opp feil og slikt, det må man bare tåle, men jeg tåler ikke at folk lyger og at de driver og dekker over feil. Det får meg til å bli forbanna! Håper du ikke mener det er greit å være uærlig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte nettopp av en bruktbilselger som fortalte sjokkerende nyheter som IKKE er kjent for oss vanlige dødlige. Du har 5 års reklamasjon på bruktbil!!

Skal sjekke detaljene og kommer tilbake med mere.

Dette betyr at det finnes enkelte bilmodeller en bilselger IKKE vil ta inn pga av dette.

Som sagt, kommer tilbake med mer eksakt info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv kjøpt biler der det dukker opp feil og slikt, det må man bare tåle, men jeg tåler ikke at folk lyger og at de driver og dekker over feil. Det får meg til å bli forbanna! Håper du ikke mener det er greit å være uærlig???

Jeg liker ikke løgn selv, men verden er nå en gang slik at mange bruktbilselgere utelukker mye informasjon, slik er denne "leken". Er man med på leken må man også tåle eventuelle steker...Alle her på forumet vet at kjøp av gamle BMWer er hasardspill til tider, derfor må man gå inn i dette med åpne øyne og ikke klage i etterkant.

Jeg tok fly (enveis-billett) for å kjøpe en bil til 130k, og selvfølgelig hadde bilen endel mangler (ikke rust) som ikke var opplyst om. Men man er da voksen, så det måtte jeg rett og slett bare ta på egen kappe. Folk må ta mer ansvar for seg selv og sine handlinger istedenfor å løpe til andre instanser for hjelp og bistand i hue og ræva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv kjøpt biler der det dukker opp feil og slikt, det må man bare tåle, men jeg tåler ikke at folk lyger og at de driver og dekker over feil. Det får meg til å bli forbanna! Håper du ikke mener det er greit å være uærlig???

Jeg liker ikke løgn selv, men verden er nå en gang slik at mange bruktbilselgere utelukker mye informasjon, slik er denne "leken". Er man med på leken må man også tåle eventuelle steker...Alle her på forumet vet at kjøp av gamle BMWer er hasardspill til tider, derfor må man gå inn i dette med åpne øyne og ikke klage i etterkant.

Jeg tok fly (enveis-billett) for å kjøpe en bil til 130k, og selvfølgelig hadde bilen endel mangler (ikke rust) som ikke var opplyst om. Men man er da voksen, så det måtte jeg rett og slett bare ta på egen kappe. Folk må ta mer ansvar for seg selv og sine handlinger istedenfor å løpe til andre instanser for hjelp og bistand i hue og ræva.

:applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom undersiden av bilen til TS med hensikt er blitt påført kitt for å skjule rustskadene, kan mye tyde på at dette er en sak det er god grunn til å gå videre med.

På et litt mer generelt grunnlag må jeg innrømme at Werther har et poeng:

Det har vært en del slike tråder på dette forumet i år...

Folk får begynne å ta ansvar og være litt MANN, istedenfor å syte som ei kjerring og sette bort ansvaret til alle andre utenom seg selv.

Jeg har også gått på en smell og kjøpt en billig bruktbil som var opprustet under. Men jeg hadde slurvet og erkjente at det var delvis min skyld at jeg havnet i en kjedelig situasjon, så bilen ble brukt på jordet istedenfor.

Det å true med balltre fordi man selv er naiv og ansvarsløs er tåpelig.

Bilkjøp er og blir gambling, vil dere satse trygt får dere ta bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...