Gå til innhold

M57 3.0 Turbodiesel prosjekt.. E28 Karosseri handlet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter motorbytte i min 730D, har jeg nå en m57 motor til overs :P

etter litt tenking og søking, har jeg kommet fram til at denne motoren skal i en gamlere bmw.. usikker på hvilket karosseri enda.. noen som har noen innspill på det?

Planene med motor er stoor turbo, diesel datasprut og 400hk/800Nm

hadde vert moro å laget en sprek dieselbil, er masse potensiale i denne motoren tror jeg.

her er forresten en film av avmontering av dysene.. de satt greit fast!!

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har sett en V8 BMW diesel i e28 før. Tror dette hadde vært tøft her også :P

Så jeg ville vurdert e28, og tydeligvis så liker du også dette karosseriet? :)

Blir tøft med trimma diesel motor, er ikke mange som gjor dette her i Norge?

Skrevet

har snust litt på e28 ja :P hehe.. den har jo ett stoort motor rom dog plass til stoor turbo :P har vert innom tanken på E21 òg.. men det blir nok liten plass igjenn tror jeg

har ikke sett noen spreke diesel biler nei.. så blir nok en utfordring å få det til.. ;)

Skrevet

har kikka ja.. men jeg lurer på om det kanskje er lettere om jeg bruker en 524td som utgangspunkt? og de er jo ikke akkurat enkle å få tak i.. :P

Skrevet
har kikka ja.. men jeg lurer på om det kanskje er lettere om jeg bruker en 524td som utgangspunkt? og de er jo ikke akkurat enkle å få tak i.. :P

Faktisk, så kompisen min har en 524td med servo,abs og mange andre delikatesser. Nylig overhalt med en el feil som han ikke finner ut. Han har ikke lyst til å selge, men skal kanskje kjøpe seg en 330ci , så da må han selge 524tdn, men skal gi fra meg en lyd etter at jeg har snakket med han da. men er vell et stykke fra notodden til smøla og kanskje :P

Skrevet

Faktisk, så kompisen min har en 524td med servo,abs og mange andre delikatesser. Nylig overhalt med en el feil som han ikke finner ut. Han har ikke lyst til å selge, men skal kanskje kjøpe seg en 330ci , så da må han selge 524tdn, men skal gi fra meg en lyd etter at jeg har snakket med han da. men er vell et stykke fra notodden til smøla og kanskje :P

jeg er veldig interessert!!!

Skrevet

litt OT, men BMW har vell ingen diesel 8'ere? :?

Skrevet

litt OT, men BMW har vell ingen diesel 8'ere? :?

jepp det har de. M67D40. brukt i 740d iaffal. kanskje noen x-biler også?!

Skrevet

ingenting er umulig.. bare en utfordring :P hehe..

har sjekka de nederlenderne med 540D'n ja.. den motoren er jo orginal, dog fungerer jo bra.. men vil ha noe sprekt! som disse finn'ene med W123 E300 tdt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...