E28Fredrik Skrevet Oktober 22, 2010 Share Skrevet Oktober 22, 2010 etter motorbytte i min 730D, har jeg nå en m57 motor til overs etter litt tenking og søking, har jeg kommet fram til at denne motoren skal i en gamlere bmw.. usikker på hvilket karosseri enda.. noen som har noen innspill på det? Planene med motor er stoor turbo, diesel datasprut og 400hk/800Nm hadde vert moro å laget en sprek dieselbil, er masse potensiale i denne motoren tror jeg. her er forresten en film av avmontering av dysene.. de satt greit fast!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Oktober 22, 2010 Share Skrevet Oktober 22, 2010 Har sett en V8 BMW diesel i e28 før. Tror dette hadde vært tøft her også Så jeg ville vurdert e28, og tydeligvis så liker du også dette karosseriet? Blir tøft med trimma diesel motor, er ikke mange som gjor dette her i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28Fredrik Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2010 har snust litt på e28 ja hehe.. den har jo ett stoort motor rom dog plass til stoor turbo har vert innom tanken på E21 òg.. men det blir nok liten plass igjenn tror jeg har ikke sett noen spreke diesel biler nei.. så blir nok en utfordring å få det til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Oktober 22, 2010 Share Skrevet Oktober 22, 2010 Eller E23 hadde vært rå med M57! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Oktober 22, 2010 Share Skrevet Oktober 22, 2010 Troa på E28 jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28Fredrik Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2010 ja blir nok e28 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Oktober 23, 2010 Share Skrevet Oktober 23, 2010 ja blir nok e28 Finni noen da? Blir vel ikke godkjent med motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Oktober 23, 2010 Share Skrevet Oktober 23, 2010 Høres bra ut , ligger vell en del bra utgangspunkt ut på nettet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28Fredrik Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2010 har kikka ja.. men jeg lurer på om det kanskje er lettere om jeg bruker en 524td som utgangspunkt? og de er jo ikke akkurat enkle å få tak i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Oktober 23, 2010 Share Skrevet Oktober 23, 2010 har kikka ja.. men jeg lurer på om det kanskje er lettere om jeg bruker en 524td som utgangspunkt? og de er jo ikke akkurat enkle å få tak i.. Faktisk, så kompisen min har en 524td med servo,abs og mange andre delikatesser. Nylig overhalt med en el feil som han ikke finner ut. Han har ikke lyst til å selge, men skal kanskje kjøpe seg en 330ci , så da må han selge 524tdn, men skal gi fra meg en lyd etter at jeg har snakket med han da. men er vell et stykke fra notodden til smøla og kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28Fredrik Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2010 har kikka ja.. men jeg lurer på om det kanskje er lettere om jeg bruker en 524td som utgangspunkt? og de er jo ikke akkurat enkle å få tak i.. Faktisk, så kompisen min har en 524td med servo,abs og mange andre delikatesser. Nylig overhalt med en el feil som han ikke finner ut. Han har ikke lyst til å selge, men skal kanskje kjøpe seg en 330ci , så da må han selge 524tdn, men skal gi fra meg en lyd etter at jeg har snakket med han da. men er vell et stykke fra notodden til smøla og kanskje jeg er veldig interessert!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Oktober 23, 2010 Share Skrevet Oktober 23, 2010 Har sett en V8 BMW diesel i e28 før. Tror dette hadde vært tøft her også Så jeg ville vurdert e28, og tydeligvis så liker du også dette karosseriet? Blir tøft med trimma diesel motor, er ikke mange som gjor dette her i Norge? litt OT, men BMW har vell ingen diesel 8'ere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 23, 2010 Share Skrevet Oktober 23, 2010 Har sett en V8 BMW diesel i e28 før. Tror dette hadde vært tøft her også Så jeg ville vurdert e28, og tydeligvis så liker du også dette karosseriet? Blir tøft med trimma diesel motor, er ikke mange som gjor dette her i Norge? litt OT, men BMW har vell ingen diesel 8'ere? jepp det har de. M67D40. brukt i 740d iaffal. kanskje noen x-biler også?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Oktober 23, 2010 Share Skrevet Oktober 23, 2010 aha sjekka litt rundt og fant denna linken her: http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=50207 E28 med M67D40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28Fredrik Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2010 ingenting er umulig.. bare en utfordring hehe.. har sjekka de nederlenderne med 540D'n ja.. den motoren er jo orginal, dog fungerer jo bra.. men vil ha noe sprekt! som disse finn'ene med W123 E300 tdt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå