Sigvedb Skrevet Oktober 23, 2010 Share Skrevet Oktober 23, 2010 Lurer på hva slags basskasse som er best å satse på, og gir best lyd (12'' element). Kan også bygge selv. Har hørt at Bånnpasskasse skal være ganske bra men trenger noen meninger fra dere Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Oktober 23, 2010 Share Skrevet Oktober 23, 2010 Lukka kasser funker også om du tar bort stålplaten og eventuel skipose. Og setter kassen bak denne med ca 10cm klaring mellom element og baksetevegg så elementet får litt å puste i. Det er også viktig at du tetter godt rundt kassen din så alt trykket må inn i bilen din. Da vi du også slippe annen støy som kommer inn i bilen via bagasjerommet. Har du lyst til å lage en båndpasskasse funker den også veldig bra. Om du er nøye på portlengde, og litervolum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigvedb Skrevet Oktober 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2010 takk for svar fått tak i en lukket kasse nå, så blir nok det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 27, 2010 Share Skrevet Oktober 27, 2010 Jeg vil vel heller si at det kommer an på hvordan element du bruker, hvordan kasse du bør gå for. Og så kommer det an på utformingen av kassen hvordan den til sist spiller i akkurat din bil. K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken! Skrevet November 12, 2010 Share Skrevet November 12, 2010 Om du er ferdig med det kunne du jo ha lagt ut litt bilder og kanskje en film lurer på hvordan resultatet edit: Hvilken kasse du bør bruke er jo ut fra hvilken høytaler det er, ikke hvor stor den er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39-e60 Skrevet November 14, 2010 Share Skrevet November 14, 2010 Jeg bygde bassreflekskasse til min Rockford 12" power-series. Fant byggeanvisning på rockford sine hjemmesider. Bakplata på kassa bygde jeg skråstilt, slik at den følger bakseteryggen på min E-39. Hele kassa ble bygd med 19mm MDF (mener jeg å huske), og frontplata har dobbel plate. Hele kassa med høyttaler veier nok innpå 50kg (elementet veier 25kg). Jeg fjernet ikke noe materiale i baksetet (jeg har ikke skipose), men lyden er mektig likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå