Jump to content

Basskasse E39

Recommended Posts

Lurer på hva slags basskasse som er best å satse på, og gir best lyd (12'' element). Kan også bygge selv.

Har hørt at Bånnpasskasse skal være ganske bra men trenger noen meninger fra dere ;)

Takker for svar.

Lukka kasser funker også om du tar bort stålplaten og eventuel skipose. Og setter kassen bak denne med ca 10cm klaring mellom element og baksetevegg så elementet får litt å puste i. Det er også viktig at du tetter godt rundt kassen din så alt trykket må inn i bilen din. Da vi du også slippe annen støy som kommer inn i bilen via bagasjerommet.

Har du lyst til å lage en båndpasskasse funker den også veldig bra. Om du er nøye på portlengde, og litervolum. :)

• 3 weeks later...

Jeg bygde bassreflekskasse til min Rockford 12" power-series. Fant byggeanvisning på rockford sine hjemmesider. Bakplata på kassa bygde jeg skråstilt, slik at den følger bakseteryggen på min E-39. Hele kassa ble bygd med 19mm MDF (mener jeg å huske), og frontplata har dobbel plate. Hele kassa med høyttaler veier nok innpå 50kg (elementet veier 25kg). Jeg fjernet ikke noe materiale i baksetet (jeg har ikke skipose), men lyden er mektig likevel! :D