Gå til innhold

Tzunami's e39 *solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått lufta e39'n bittelitt!! :D lot den snuse litt på snøen, bare for å få kjørt den litt, men for all del, den skal absolutt ikke få smake på veisaltet!

Uansett.. Jeg har gått rundt og drømt og savnet e39'n så enormt mye i det siste, så i dag bestemte jeg meg for å prøve å starte den, for å høre lyden og bare sitte bak rattet, så endte det med en liten tur ut av garasjen også :D

Mulig det kommer et par lydklipp etterpå, om picada(google) gidder å kjappe seg litt, men her er iallefall to dårlige bilder med mobilen :)

IMAGE_7DB4D444-2BF3-446F-AC2B-82CD13645CF7.JPG

IMAGE_E6A87FAC-85C3-418D-B764-A368CD62D422.JPG

Hvordans har du kobla for og få blinklysene til og lyse? :P koblet angel eyesa inn på blinklysa? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med å bytte ut vannpumpe og radiator, viftereim, og montere radiatorkappe. Ble lite bilder underveis, men til noen til slutt, sånn her så vannpumpa ut

IMAGE_A70012CC-F571-4BFF-9296-F2366AE35DD9.JPG

Sånn ble sluttresultatet, deilig med kappe igjen, ser litt mer ryddig ut da:)

IMAGE_56C828FA-F551-46C9-B9CF-299DA725F220.JPG

IMAGE_D502145B-CF9B-4643-9D94-577045609194.JPG

Leppa er også på nå, kommer bilder senere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pleies ja! ;) leppa er på nå, er knappe 5 cm over bakken, hvis det er så mye:P måtte få guidehjelp for å komme opp en slaaak bakke hjemme :P tror nok den blir hevet en cm ca, så er mye gjort ;) forhjula blir også muligens spacet ut 5mm til, så de kommer enda lenger ut ;)

må forresten jobbe litt med luftinga på bilen, for den sniker seg oppover gradestokken enda :/ men, jeg krysser fingrene, for dette skal gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer etterhvert;) fikk ikke holdt på med bilen i dag, og i morgen blir det overtid til langt på natt, så da får jeg se når jeg evt får tid til å lufte systemet skikkelig. Det er noe drit, men håper at det er alt som står igjen nå, hvis det er noe mer en evt termostaten så får den stå igjennom sesongen og støve ned.. Så krysser fingrene for at den bare må luftes ordentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta du ikke termostat og termostathus når du først hadde det oppe?

Det hadde jeg absolutt gjort, siden det er en såpass svakhet på de motorene.

Kjøp termostathus av aluminium, da de av plastikk bare bøyer seg og lekker like herlig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde av vifta når jeg bytta vannpumpe, så kjenner til den;) men jeg får vel kanskje knuse til med det samtidig jeg da;)

Symptomene er forresten det at motoren går til driftstemp og blir der over en stund(type 10-15 min, før den bikker over og sniker seg oppover mot rødmerka. Den bruker ikke noe mer olje enn før, ikke noe mer kjølevæske, ingen tegn til kjølevæske i eksos, hverken lukt eller smak(nei jeg smaker ikke på eksosen, men du kjenner det på leppa om det er kjølevæske i lufta/eksosen) vifta går.

Har aldri latt den gå ordentlig opp på rødt, men den slutter ikke å stige.

Skal prøve å lufte på nytt iløpet av helgen tenkte jeg, så får vi se om det hjelper noe, men om noen har noe tips til hva det kan være så fyr løs! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...